Florin Andronescu, Sanador: Trebuie sa-ti placa banii daca vrei sa faci bani
Marcel Barbut, AdePlast: Nu renunta si nu te opri niciodata
Costea Dumitrescu, partener Ascendis: Nu tolerati non-performanta
Dragos Anastasiu, Eurolines: Exista varianta firmelor de familie si multe dintre ele sunt profitabile
Dan Mircescu, Final Distribution: Nu vindeti decat pe bani!
Robert Serban, Gral Medical: Niciodata sa nu consideri ca le cunosti pe toate
Augustin Russu, Baumix: Nu va faceti planuri de dezvoltare exponentiala
2 / 8

Marcel Barbut, AdePlast: Nu renunta si nu te opri niciodata

Marcel Barbut, proprietarul producatorului de materiale de constructii AdePlast din Oradea, a inceput sa faca bani pe piata locala in 1996, dupa o experienta petrecuta pe piata fortei de munca din Austria. Desi este roman, Barbut poate fi in egala masura si un investitor strain, datorita cetateniei austriece pe care o detine.

Compania pe care o conduce este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a mortarelor uscate, cu afaceri anuale de aproape 30 mil. euro. Omul care a refuzat pana acum mai multe oferte de preluare a companiei ii sfatuieste pe antreprenori ca atunci cand vad banii sa-i accepte.


- Cand vezi bani, i-ai. Gandeste-te ca daca nu o faci tu, o va face altul.

- Nu renunta si nu te opri niciodata, lupta-te cu inversunare ca sa ajungi acolo unde ti-ai propus.

- Fii prezent in companie in orice moment, chiar si atunci cand nu esti fizic la sediu.

- Fa ceea ce simti ca trebuie sa faci. Si, in general, concentreaza-te pe ceea ce stii sa faci cel mai bine.

- Inainte sa angajezi oameni, adica sa-ti asumi responsabilitatea si fata de altii, decat fata de tine insuti, sa te gandesti de trei ori daca are nevoie de omul respectiv. Competentele intr-o firma trebuie sa fie foarte clar delimitate in mintea antreprenorului. Angajezi nu de dragul de a angaja, ci pentru ca ai nevoie de competentele unei persoane, caruia tu, ca antreprenor, trebuie sa-i gasesti un rol in organizatie pe care o patronezi si o dezvolti. Altfel, faci un rau atat omului pe care il angajezi, cat si companiei tale. Ajungi sa fii de doua ori vinovat.

- Deleaga cat poti, dar pastreaza controlul pe situatie si informeaza-te zilnic asupra mersului lucrurilor in zonele catre care delegi.

- Atentie mare la felul in care redactezi clauzele din contracte. Fii riguros cu fiecare formulare. Contractul este baza oricarei activitati. El iti poate aduce binele, dar in aceeasi masura si raul, daca scapi din vedere lucruri care initial ti se par marunte. Asadar, atentie la fiecare virgula, care poate da nastere la interpretari. Daca ai posibilitatea, roaga un avocat bun sa te ajute.

- Fii riguros in toate (respecta intalnirile, deadline-urile, promisiunile). Lasa-i pe altii sa greseasca. Chiar daca in jurul tau toti par neseriosi, incearca sa fii tu oaia alba, in orice relatie de business. Nu te lasa dus de valul „neseriosilor” si al celor care nu se tin de cuvant. Cand spui ca faci un lucru, fa-l!

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri