Se poate vorbi de resurse umane in IMM-uri?
Cum se desfasoara procesul de recrutare in IMM-uri?
Instruirea si evaluarea angajatilor se realizeaza intern
2 / 4

Cum se desfasoara procesul de recrutare in IMM-uri?

Comparativ cu organizatiile de mari dimensiuni, cu mii de angajati, unde recrutarea urmeaza pasi stricti de colectare de CV-uri, triere, cateva interviuri de aptitudini tehnice si soft skills, conduse de specialistii din departamentele de resurse umane, IMM-urile prefera sa isi aleaga viitorii angajati pe baza recomandarilor interne.

Procesul este de scurta durata si mai putin costisitor decat in cazul multinationalelor, datorita eliminarii comisioanelor percepute pentru pozitiile externalizate catre recruiteri externi sau catre site-uri de joburi.

“In general, managerii isi cauta oamenii pe care vor sa ii angajeze. Pentru ca in cazul IMM-urilor nu vorbim de un volum mare de recrutare, ci de 1-2 persoane lunar, managerii au la dispozitie timp si resurse pentru a conduce singuri trierea si recrutarea de personal”, afirma Sorina Donisa, CEO al companiei de resurse umane Apt Resources & Services, parte a Grupului Apt.

Andrei Suciu, managing partner al Pras Consulting, companie cu 15 angajati, care ofera servicii si solutii IT, sustine ca recrutarea urmeaza trei paliere: recomandari interne, CV-urile primite pe pagina de cariera a site-ului organizatiei si CV-urile postate pentru anunturile publicate pe site-urile de recrutare.

“Analizam CV-urile, apoi chemam candidatii selectati la un interviu, urmat de un test tehnic. In cazul in care candidatul trece peste punctajul scontat la proba tehnica, urmeaza un al doilea interviu cu managerul de department in subordinea caruia va lucra”, spune Suciu.

In acest moment compania nu are un departament de resurse umane sau un specialist in HR. “Cred ca la companiile cu peste 30 de angajati, un angajat dedicat HR-ului ar fi necesar. Insa in actuala situatie, daca am angaja un specialist, jumatate din timpul de lucru ar sta degeaba”, explica Suciu.

Asemanator, Lorina Pop, managerul unui magazin care comercializeaza obiecte de lux, si-a intervievat personal cei patru angajati.

“Initial am preferat sa publicam anunturi pe site-urile de recrutare, insa nu am fost multumita de candidatii care s-au prezentat la interviu, asa ca am ales varianta recomandarilor. Recrutarea personalului care lucreaza intr-un magazin destinat pietei luxului nu este usoara, pentru ca acestia trebuie sa inteleaga produsele si sa trateze clientii cu o atitudine ireprosabila, indiferent ca acestia se hotarasc sa cumpere sau nu”, mentioneaza Pop.

Sistemul de recomandari functioneaza in IMM-uri nu neaparat din cauza nepotismului, termen vehiculat des in companiile cu capital romanesc, ci mai degraba pentru a eficientiza costurile de recrutare. Un anunt pe site-urile de recrutare poate ajunge si pana la 60 de euro, in timp ce recrutarea desfasurata de o companie furnizoare de servicii specializate se poate duce si la peste 100 de euro pentru un angajat, potrivit surselor din piata.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri