Ultimele 12 luni de criza. Evolutia asigurarilor
Paradigmele economiei mondiale se reaseaza. Ce urmeaza in asigurari?
Asigurarile romanesti vs alte piete
Lectia primului an de criza
Ce probleme persista in asigurari
Solutii propuse
5 / 6

Ce probleme persista in asigurari

Cu toate ca specialistii estimeaza o revenire a pietei in prima parte a anului viitor, companiile prezente in industria asigurarilor de viata, spune Coman, se confrunta cu doua categorii de probleme: fenomenul rezilierilor, din cauza scaderii veniturilor populatiei sau a nevoii urgente de bani si vanzari noi mai scazute comparativ cu anul trecut.

Totusi, fenomenul rezilierilor este pe un trend descendent si, in plus, ING asteapta ca o parte din clientii care au fost nevoiti sa rezilieze contractele ca urmare a nevoii urgente de bani sau a scaderii veniturilor, vor reconsidera asigurarile de viata intrucat nevoile lor legate de viitor au ramas valabile, indiferent ca este vorba de protectia familiei sau de economisire.

Apoi, “o evolutie superioara a asigurarilor de viata comparativ cu cele generale este o situatie normala pe care ar trebui sa o vedem de indata ce va creste gradul de constientizare a importantei acestor produse. In tarile dezvoltate, asigurarile de viata reprezinta peste 50% din primele subscrise in asigurari: 76% in Marea Britanie, 66% in Franta, 59% in Italia, spre deosebire de 19% in Romania”, detaliaza Coman.

Ea mai spera ca actuala criza a reprezentat o lectie si pentru consumator, in sensul sublinierii importantei protectiei financiare personale si a familiei.

„In ceea ce priveste pietele mature din Europa, s-a observat ca cererea produselor de asigurari de viata a ramas pe un curs relativ constant, din moment ce acestea sunt considerate ca fiind esentiale din punct de vedere al protectiei – oricine trebuie sa asigure venitul familial indiferent de situatie, insa cu atat mai mult, acest lucru este valabil dat fiind faptul contextului financiar actual al crizei”, adauga seful Aviva.

O diferenta importanta intre piata financiara romaneasca si cea a tarilor europene mai dezvoltate se refera la numarul oamenilor care au incetat sa mai contribuie la politele de asigurari. „Acest fapt nu a fost la fel de semnificativ pe alte piete financiare din Europa, acolo unde clientii cunosc importanta continuarii pe termen lung a politelor (cu atat mai mult daca se afla la mijlocul contractului). Din acest motiv, companiile de asigurari din Romania ar trebui sa-si asume rolul de informare si educare a populatiei pentru a constientiza importanta produselor financiare cu componenta de protectie sau de economisire, in special in contextual actual”, explica Rouf.

La nivel mondial, venitul primelor asigurarilor de viata este de aproximativ 2500 miliarde de dolari fata de 1700 miliarde de dolari proveniti din asigurarile generale (sursa: Swiss Re), iar acest lucru se intampla, spune Rouf deoarece asigurarile de viata au o acoperire mai mare in economiile deja dezvoltate in comparatie cu pietele care se afla inca in curs de dezvoltare. „Pe masura ce clientii constientizeaza importanta acestor produse si economia tarii se dezvolta, piata asigurarilor de viata o depaseste pe cea a asigurarilor generale, vanzarile celei din urma fiind ridicate mai mult de obligativitatea asigurarilor auto de tip CASCO sau RCA”, explica managerul Aviva.

Seful Euroins aminteste insa ca evolutia mai rapida a asigurarilor de viata in comparatie cu cele generale reprezinta o asteptare perpetua pe piata romaneasca. „Desi ritmurile de dezvoltare a asigurarilor de viata in ultimii ani au fost spectaculoase, pierderea acestora in piata, a ramas la un nivel foarte mic. Desi sper acest lucru, nu cred ca in urmatorii 2-3 ani, situatia se va schimba in favoarea asigurarilor de viata”, spune Bucsa.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri