URBB: ‘Economie’ de 3 mil. euro ca urmare a eficientizarii costurilor
Strategia JTI: investitii si cresterea exporturilor
Reduceri de costuri si in industria cosmeticelor
Tymbark Maspex: Eficientizarea costurilor trebuie sa existe normal, natural, permanent
1 / 5

URBB: ‘Economie’ de 3 mil. euro ca urmare a eficientizarii costurilor

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), unul din principalii producatori interni de bere, si-a reevaluat situatia financiara la sfarsitul anului trecut, tot atunci demarand implementarea strategiei de eficientizare a costurilor.

“Contextul economic a generat o regandire a afacerii noastre, incluzand multe schimbari pe care le consider necesare pentru «sanatatea» companiei. Cea mai mare provocare a fost aceea de reducere a costurilor, directie pentru care am dezvoltat un proiect care cuprinde mai multe puncte. Printre acestea se numara renegocierile cu furnizorii (materii prime, logistica, energie, media etc), limitarea consumului de benzina, eficienta pe liniile de productie si evitarea pierderilor din acest proces, mai exact o atentie sporita in ceea ce priveste costurile, pentru a oferi consumatorilor produse competitive si a evita scumpirea acestora”, declara Shachar Shaine (foto), presedintele URBB&Carlsrom Beverage.

Astfel, prin proiectul de reducere a costurilor compania a reusit sa faca o economie de aproximativ 3 milioane de euro, suma care acopera o parte din pierderile datorate fluctatiilor cursului valutar. In plus, URBB a mentinut un nivel al preturilor produselor din portofoliu similar cu anul trecut si a evitat reducerea bugetului de promovare pentru 2009.

URBB a impartit toate cheltuielile in doua mari categorii: “must have” si “nice to have”. “Incercam sa cheltuim doar pentru acele lucruri fara de care nu se poate. De exemplu, eu consider publicitatea in cazul marcilor noastre ca este obligatorie, deoarece avem marci puternice, cunoscute la nivel international, care trebuie sa se mentina in atentia consumatorilor”, spune Shaine.

Criza - O alta perioada in care fiecare trebuie sa vada cum poate supravietui

In 2009, cererea de bere in cazul URBB se situeaza la un nivel aproximativ egal cu cel inregistrat anul trecut. Compania incearca sa produca fara pierderi, fara a fi necesare atat de multe ore suplimentare, viteza de reactie a oamenilor sa fie mai buna, iar acestia sa fie mult mai atenti.

“Bineinteles, oamenii care sunt eficienti sunt si recompensati, dezvoltand un sistem de bonusare al acestora corelat cu performanta. Sunt doar cateva exemple de masuri, aceasta politica de eficientizare regasindu-se in strategia tuturor departamentelor”, afirma presedintele URBB.

Potrivit acestuia, efectele planului de eficientizare a costurilor au inceput sa se vada inca de la inceput, insa proiectul este in desfasurare, oficialii URBB estimand o imbunatatire a rezultatelor.

Afacerile United Romanian Breweries Bereprod (URBB) s-au situat anul trecut la valoarea de 93,3 mil. euro (343.614.108 lei), in crestere fata de 2007 – 90,6 mil. euro (301.736.346 lei). In schimb, producatorul de bere a finalizat anul trecut pe pierdere, valoarea acesteia fiind de 8,2 mil. euro (30.514.777 lei), potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante.

La finalul anului 2008, vanzarile URBB au crescut cu 12% in volum, valoare care include atat vanzarile de bere, cat si cele de bauturi racoritoare. Vanzarile de bere au reprezentat 85% din totalul vanzarilor, in timp ce marcile cu cele mai mari cresteri au fost Tuborg si Holsten.
Cifra de afaceri a companiei s-a majorat in 2008 cu 18% fata de 2007.

Portofoliul URBB cuprinde marcile internationale de bere - Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Skol, Guinness, Holsten si Kilkenny si bauturile racoritoare - Orangina si Granini.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri