URBB: ‘Economie’ de 3 mil. euro ca urmare a eficientizarii costurilor
Strategia JTI: investitii si cresterea exporturilor
Reduceri de costuri si in industria cosmeticelor
Tymbark Maspex: Eficientizarea costurilor trebuie sa existe normal, natural, permanent
2 / 5

Strategia JTI: investitii si cresterea exporturilor

In viziunea JTI, jucator de top pe piata locala a tigaretelor, aceasta perioada este una potrivita pentru investitii si cresterea exporturilor.

“Ne propunem ca, pana in anul 2011, sa investim 30 de milioane de euro in doua linii de productie si in cresterea gradului de automatizare a fabricii JTI de pe Platforma Pipera. Cu privire la exporturi, daca pana de curand doar 5% din productie mergea la export, in prezent circa o cincime este destinata pietelor externe. Pe viitor, aceasta pondere se va mari cu 15%”, spune Gilda Lazar (foto), director corporate affairs JTI Romania.

Potrivit acesteia, cresterea gradului de automatizare a fabricii va aduce cu sine dezvoltarea profesionala a operatorilor, va contribui la optimizarea personalului si la cresterea sigurantei la locul de munca.

“In urma acestei investitii, estimam o crestere a capacitatii de productie cu circa 25% fata de 2008. In ceea ce priveste exporturile, ne vom face cunoscute produsele in peste 35 de piete, din Insulele Canare pana in Scandinavia, din Irlanda pana in Turcia si din Australia pana in Statele Unite ale Americii”, adauga Lazar.

In ceea ce priveste reducerea costurilor, JTI a amanat proiecte noi planificate pentru acest an, fara a le afecta pe cele in curs de desfasurare, a identificat elemente de eficientizare fara a atinge ariile importante. “Continuam sa investim in business si in oameni”, afirma Gilda Lazar.

Concomitent, compania isi adapteaza portofoliul de produse la nevoile si cerintele consumatorilor. In acest context, JTI a lansat brandul Camel Silver si a relansat marca Winston in variantele Blue, Silver si Classic.

Brandurile JTI cu cele mai mari rate de crestere in aceasta perioada au fost Glamour si Camel. In primul semestru din 2009, volumul vanzarilor Glamour s-a dublat fata de aceeasi perioada a anului 2008, ca o consecinta a tendintelor pietei, ce creste pe segmentul Premium si Prestige si scade pe cel Value si Base.

JTI Romania detine o cota de piata de peste 25% si are in portofoliu marcile Sobranie in categoria Prestige, Camel, Glamour, Salem si Benson & Hedges pe segmentul Premium, Winston in categoria Mid, Winchester, More, Monte Carlo, Ronson si Smart, pe segmentele Base si Value.

Cititi si O afacere neafectata de criza: Piata tigaretelor creste cu 37% in valoare

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri