3 / 4

Reduceri de costuri si in industria cosmeticelor

Richard Matalon, country managing director L’Oreal Romania, declara ca majoritatea masurilor de eficientizare a costurilor ar fi fost adoptate mai devreme sau mai tarziu, insa situatia economica actuala a determinat compania sa aiba o abordare mai atenta.

In acest context, L’Oreal Romania a urmat cateva linii strategice privind un bun management al costurilor.

“In primul rand, principalul obiectiv al L’Oreal este sa inoveze, fie criza sau nu. Privim criza ca pe o oportunitate de a-ti atinge obiectivele mai repede, astfel incat de la inceputul acestui an toate diviziile noastre au fost foarte active in ceea ce priveste lansari de noi produse. De asemenea, oferim promotii consumatorilor si ne mentinem bugetele de media pentru principalele categorii de produse, fiind mai selectivi in privinta optiunilor si suportului”, spune Matalon.

De asemenea, compania a revizuit toate costurile operationale in ceea ce priveste depozitarea (optimizarea stocurilor), transportul, forta de vanzari, furnizori (renegocierea contractelor pentru serviciile de top), deplasarile de afaceri (implementarea unui soft pentru videoconferinte).

Potrivit directorului general al L’Oreal Romania, compania a inceput implementarea strategiilor de optimizare a costurilor din a doua jumatate a anului trecut. “Nu am inceput aceste masuri neaparat ca urmare a crizei. De exemplu, am inceput optimizarea costurilor la jumatatea lui 2008. Si, odata cu apropierea anului 2009 si schimbarea climatului financiar, am urmarit sa fim din ce in ce mai eficienti”, explica Richard Matalon.

Top 6 industrii care au crescut pe timp de criza

La randul sau, Cosmetics Oriflame Romania a adoptat incepand din ultimul trimestru din 2008, dupa aprobarea bugetului pe 2009, un amplu proces de eficientizare a costurilor tradus prin renegocierea chiriilor, regandirea de la baza a sistemului de distributie, taierea costurilor de distributie, realocarea costurilor pe domeniile ce tin de interactiunea directa cu consumatorul, reducerea investitiilor in publicitatea conventionala, trecerea pe online si marketing direct a celei mai mari componente din comunicare.

“Aceste masuri au contribuit la realizarea targeturilor contruite in toamna anului 2008, la cresterea pietei si diminuarea inpactului scaderii puterii de consum. Cea mai utila masura s-a dovedit a fi focalizarea comunicarii directe pe produse de baza cu preturi medii, iar cea mai importanta, restructurarea costurilor de distributie”, declara Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania.

De asemenea, managementul companiei si-a redus numarul de ore de birou si le-a inlocuit cu orele petrecute in piata alaturi de consultanti.
Un prim efect al acestor masuri a fost cresterea importanta a bazei de clienti din primul trimestru al acestui an.

Monica Tatoiu, Oriflame: Criza imi amana plecarea de la conducerea companiei

Cum au taiat din costuri jucatorii din FMCG in primul an de criza



Articole recomandate