Cercetărilor recente ale companiei globale de tehnologie de plăți Visa arată o cerere crescută din partea consumatorilor pentru plățile cu autentificare biometrică, considerate în prezent, comform schemei de plăți, o modalitate de plată mai sigură spre deosebire de metodele tradiționale.

Peste 90% dintre consumatorii români sunt de părere că recunoașterea amprentelor este cea mai sigură formă de autentificare, urmată îndeaproape de scanarea irisului (89%). Confortul este de asemenea un atu important când vine vorba de plățile cu autentificare biometrică, având în vedere că 57% dintre respondenți au renunțat anterior la realizarea unei achiziții online, principalul motiv fiind uitarea parolei de acces.

Autentificarea biometrică va deveni tot mai importantă dacă luăm în considerare cerințele cu privire la autentificarea strictă a clienților (SCA), în conformitate cu Directiva privind Serviciile de Plată - PSD2. Reglementările în vigoare obligă băncile să efectueze verificări mai stricte ale plăților online pentru a se asigura că acestea sunt efectuate de deținătorul legitim al cardului – solicitând clientului să-și confirme identitatea printr-o dublă autentificare. Tehnologia de autentificare biometrică îndeplinește criteriul SCA de dublă verificare a identității consumatorului, deoarece se realizează prin intermediul unui dispozitiv înregistrat și conectat și un sistem biometric, precizează compania într-un comunicat de presă.

Studiul Visa evidențiază totodată riscurile potențiale privind securitatea plăților online, precum furtul de date sau de identitate și activitatea frauduloasă. Aproape unul din șase utilizatori din mediul online folosește aceeași parolă pentru toate conturile sale, ceea ce constituie o vulnerabilitate majoră în cazul unor atacuri cibernetice.

În timp ce parolele unice reprezintă o soluție viabilă pentru a nu mai fi nevoiți să reținem mai multe parole, peste jumătate dintre consumatorii români (53%) se declară în continuare îngrijorați de posibilitatea de a-și bloca contul după multiple încercări eșuate de efectuare a unei plăți prin intermediul acestei metode de securitate.

În comparație, metodele de autentificare biometrică sunt considerate mai rapide și mai ușor de utilizat de către mai mult de 70% dintre consumatori. În pofida faptului că tehnologia se află încă într-o etapă incipientă de dezvoltare, mulți români au folosit deja o formă de autentificare biometrică - 63% dintre consumatori precizând că au realizat plăți cu amprentă.

În contextul implementării autentificării stricte a clienților în România, studiul comandat de Visa indică existența unui apetit crescut pentru metodele de autentificare biometrică, având în vedere că 44% dintre deținătorii de carduri au remarcat avantajul de a nu mai fi nevoiți să își amintească parole multiple și 29% au subliniat că mijloacele de autentificare biometrică sunt imposibil de uitat sau de pierdut.

“Nu cu mult timp în urmă, metodele de autentificare biometrică erau considerate ficțiune și puteau fi văzute doar în filme, iar în ziua de astăzi consumatorii folosesc frecvent amprentele pentru a-și debloca telefoanele, a vizualiza parole sau pentru a se conecta la aplicații. Prin urmare, nu este deloc o surpriză că autentificarea biometrică este percepută ca o modalitate convenabilă pentru confirmarea plăților. Studiul realizat de noi susține acest fapt cu date: 55% dintre consumatorii români spun că sunt familiarizați cu autentificarea biometrică, iar 90% și-au exprimat interesul pentru folosirea amprentelor când validează o plată. Metodele de autentificare biometrică se dovedesc foarte eficiente pentru verificarea identității posesorilor de carduri, deoarece sunt unice și dificil de falsificat, oferind astfel o modalitate simplă de a îndeplini cerințele legale privind autentificarea strictă a clienților. Comercianții online sunt nevoiți să se conformeze la Directiva privind Serviciile de Plată - PSD2 până în decembrie 2020 și, deși acest termen nu pare neapărat presant, este important ca aceștia să înceapă pregătirile din timp pentru a evita orice întrerupere posibilă a serviciilor. Retailerii online care au nelămuriri ar trebui să își contacteze furnizorul de servicii de plată pentru a se asigura că îndeplinesc toate cerințele din punct de vedere legal, iar afacerea lor nu este afectată în vreun fel”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa, România.

Sursa foto: Winds / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri