Soluția, accesibilă la nivel global în peste 15 țări deja, printre care se numără și România permite micilor antreprenori și IMM-urilor să ofere clienților o metodă de plată sigură contactless, așa cum este explicat într-un nou episod din proiectul ”25 de ani de inovație în plăți", powered by Visa.

Astfel, orice comerciant poate trece de la terminalul clasic POS, legat de casa de marcat, la orice telefon smart sau tabletă, care funcționează cu sistem Android și are încorporat și un cip NFC. Plata se va efectua oriunde există conexiune GSM, iar clientul va primi chitanța prin e-mail sau sms.

Visa tap to Phone poate fi folosită într-o gamă largă de afaceri cum sunt: taximetria, restaurantele și cafenelele, curieratul, asigurările, food delivery, artizanat, micile magazine, târguri etc.

Practic, comerciantul descarcă aplicația implementată de una dintre bănci și după, poate începe să accepte plăți contactless, solicitând clientului doar să-și apropie cardul de smartphoneul în care este soluția încorporată.

Citeste si:
Tailent și Visa dau antreprenorilor soluții pentru digitalizarea...
Roboții Tailent și Visa ajută...

Comerciantul își poate crește în acest mod încasările nemaifiind condiționat de locul unde este situat POS-ul și acceptând plăți cu cardul de oriunde, inclusiv cele efectuate prin Apple Pay, Google Pay sau un ceas inteligent.

În prezent, 5 instituții financiare, din România, îți pot oferi această soluție pentru ca telefonul tău să devină un POS, respectiv:

  • Alpha Bank;
  • CEC Bank;
  • BCR Erste;
  • Global Payments;
  • OTP Bank.

De asemenea, tehnicienii Depanero folosesc soluția pentru a încasa plata aferentă lucrărilor atunci când merg la domiciliul clienților pentru a efectua reparații.

Astfel, clienții oricărei afaceri care primesc devizul de plată, o pot efectua pe loc, fără să mai caute cash. În prezent, toți tehnicienii Depanero, din București și Ilfov, folosesc Alpha Phone POS, dar pe măsură ce aceasta va prinde tracțiune, nu este exclus să o vedem la toți colaboratorii companiei din toată țara, potrivit oficialilor companiei.

Citeste si:
Visa: 4 instituții oferă soluția Tap-to-Phone în România. Ce bănci...
Visa: 3 bănci și Global...

”Am dorit să fie necesare cât mai puține device-uri, pentru că pe lângă telefonul mobil, tehnicienii cară, în locațiile unde efectuează reparații, diverse scule și ar putea foarte ușor să piardă sau să strice POS-urile. În plus, există un risc să uiți să le încarci, însă asta este mai puțin probabil cu telefonul mobil, pe care-l au mereu cu ei și pe care primesc inclusiv lucrările pe care le au de efectuat”, a declarat Cristina Ioan, services comercial director, în cadrul Depanero.

Soluția este folosită însă și în piața asigurărilor, o piață cu foarte multe particularități, dar cu un apetit tot mai crescut pentru digitalizare. Agenții Destine Broker de Asigurare-Reasigurare, care merg pe teren la clienți, nu folosesc case de marcat, ci aveau nevoie de o astfel de soluție mobilă de acceptare a plăților electronice, mai ales în contextul pandemiei.

”Colaboratorii noștri au solicitat o asemenea soluție, deoarce clienții la răndul lor, solucitau plata cu cardul, iar noi căutam o astfel de soluție modernă de plată. Căutăm totodată să reducem interacțiunea cu banii în numerar a colegilor noștri, în contextul pandemiei, deoarece cashul reprezintă o potențială sursă de infectare”, a explicat Marius Laslo, director executiv Destine Broker de Asigurare-Reasigurare.

Un POS ar fi fost un obiect în plus în geanta agentului de asigurări, iar acesta nici măcar nu se poate sincroniza cu platforma de emitere online a polițelor de asigurare.

Citeste si:
Soluția de plată contactless MonePOS a AROBS Transilvania devine...
Soluția de plată contactless...

Directorul executiv al Destine Broker a enumerat principalele bneficii ale utilizării soluției, în domeniul asigurărilor:

  • eliminarea POS-ului fizic;
  • mobilitatea totală a asistenților;
  • simplitate în utilizare, automatizare;
  • eliminarea interacțiunii cu numerarul;
  • elimină drumurile la bancă pentru clienți și a asistenților pentru depunerea primelor de asigurare;
  • reducerea consumului de hărtie, prin trimiterea chitanței pe e-mail către clienți.

Vezi toate articolele din sectiune