Nu intotdeauna banii multi aduc fericirea ci mai ales a face un lucru cu pasiune, daruire, intelegere. Imaginatia si dorinta de a crea lucruri inedite au impins pe Dacian Selegean, pe sotia lui, sora ei si inca o prietena sa lanseze o afacere de prelucrare a pielii naturale, produsele finite fiind cumparate pe toate continentele.

“Ideea SeleStudio a venit in mod firesc, din vremea cand ma ocupam de advertising, impinsi oarecum de cativa clienti si prieteni. Dupa primii pasi, atragandu-ne tot mai mult aceasta arta dimpreuna cu tehnicile ei, am renuntat total la alte domenii si am mutat definitiv toata imaginatia si munca spre ceea ce facem acum. Nu am cautat profitul cu orice pret, ci mai ales castigul de a face ceea ce ne este drag, ne mentine curiosi si ne ajuta sa ne exprimam personalitatile asa cum dorim. Ceea ce facem in atelierul nostru e unica noastra sursa de venit. Nu puteam ajunge la performanta daca eram distrasi de alte activitati”, subliniaza Dacian Selegean.

Principalele provocari pe care trebuie sa le depaseasca in prezent sunt suplinirea absentei unor targuri si festivaluri profesionist organizate in Romania, cu specific clar, cu participanti atent selectionati.

“Nu ne putem permite sa ne prezentam lucrarile in spatii inundate de hand-made de duzina, sau mai rau, de falsuri si marfa de Dragonul Rosu”, puncteaza Selegean.

In atelier, antreprenorii creeaza bratari decorate, genti, posete din piele, cufere din lemn, porturi de arme si decoratiuni interioare – “toate isi au publicul lor”.

“De altfel, avem un principiu: cautam sa ne gasim publicul, esential de altfel pentru orice artist. Din acest public se va decanta si Clientela. Nu avem un portret robot al celor ce cumpara”, spune el.

Per total insa, cei ce apreciaza produsele din lemn si piele realizate de familie, sunt oameni interesati mai mult in a avea un lucru cu poveste decat un brand oarecare. “Avem clienti de la copii, cu care am inceput un proiect de ateliere gazduit de Carturesti la Arad si Timisoara, pana la oameni de varsta inaintata”.

Strategii de vanzari

Atelierul unde cei patru lucreaza nu este un spatiu inchis ci, ca strategie de vanzare si convingere a clientilor, oricine poate intra in el si observa cum se prelucreaza obiectele si cum ajung la forma finita.

Compania vinde si prin intermediul site-ului, interactioneaza cu comunitatea pe Facebook. “Ne-am castigat public participand la targuri in Arad, Timisoara si Sibiu. Avem lucrari in toata tara si pe toate continentele (mai putin Antarctica). Deocamdata nu ne punem problema unui magazin, costurile totale, inclusiv chiriile, taxele si impozitele fiind absurd de mari”.

Pielea folosita in manufactura este de origine italiana si argentiniana. “Din pacate, nu am gasit in Romania tabacarii care sa ne poata oferi ceea ce vrem noi”, spune antreprenorul.

In ceea ce priveste cresterea numarului de angajati, Dacian spune ca nu este o meserie in care sa gasesti atat de simplu oameni priceputi si mai ales dedicati. El a incercat de mai multe ori sa gaseasca persoane dar, pana la urma, a ramas in aceasta formula. “Motivul este simplu: este vorba de un nivel cultural. Aici cuprind, pe langa un anume nivel general al educatiei, si cultura muncii”.

Desi nu se imbogatesc de pe urma acestui business, ei castiga “suficient cat sa putem trai decent financiar, sa ne mentinem curiozitatea si placerea de a face ceea ce facem”.

Preturile produselor variaza de la 30 de euro (carcase pentru telefoane mobile), pana la sute de euro, in cazul gentilor cu modele.

Cum ti se pare afacerea aradenilor? Ai achizitiona astfel de produse? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »


Setari Cookie-uri