Felix Pătrășcanu, unul dintre fondatorii FAN Courier, este de părere că primul lucru pe care ar trebui să îl facă orice primar, inclusiv primarul Capitalei, este să renunțe la haina de politician și să-și pună ”mânecuțele” de administrator al comunității, în beneficiul comunității, spune managerul într-un interviu acordat wall-street.ro, în cadrul proiectului editorial „Alegeri locale 2020: promisiuni versus așteptări”.

Un primar trebuie să fie în primul rând un bun manager

Primăria ca instituție, este, în esență, suma reprezentanților unei comunități și dacă am face o paralelă între un oraș sau comună și o companie, atunci electoratul este Adunarea Generală, Consiliul Local este Consiliul de Administrație iar primarul este președintele CA-ului și directorul executiv sau CEO-ul. În mediul privat, un CEO este angajat nu doar pe baza CV-ului său ci, mai ales, pe baza unei strategii, a unui plan de business care duce compania din punctul A în punctul B. Punctul B înseamnă, de regulă, mai bine pentru companie. În consecință, un primar trebuie să fie în primul rând un bun manager care vine în fața electoratului cu un plan viabil pe care apoi îl pune în practică.

Pornind de la această paralelă, primul lucru pe care ar trebui să îl facă orice primar, inclusiv primarul Capitalei, este să renunțe la haina de politician și să-și pună ”mânecuțele” de administrator al comunității, în beneficiul comunității, spune Felix Pătrășcanu.

Un primar trebuie să lucreze cu o echipă de specialiști

Al doilea lucru important este să se înconjoare de o echipă de specialiști/profesioniști care să facă un plan de priorități în beneficiul exclusiv al orașului/comunității, cu ajutorul cărora să stabilească prioritățile care ajută într-adevăr orașul și cetățenii săi.

Problemele cu care se confruntă Capitala de mai bine de 30 de ani sunt atât de multe și, unele dintre ele, atât de grave încât, pentru a nu arunca primăria Bucureștiului în colaps definitiv, aproape că este necesar un plan de reorganizare foarte dur.

Acest plan ar trebui să țină cont de tot ce înseamnă mai bine pentru cetățeni: transport, poluare, încălzire, educație și sănătate:

  1. Infrastructura și transportul public – este nevoie de finalizarea urgentă a Centurii Capitalei, finalizarea stațiilor de metrou care leagă cele patru puncte cardinale ale orașului și reorganizarea transportului public de suprafață. Degeaba le cerem oamenilor să lase mașinile acasă dacă nu le pune la dispoziție mijloace de transport în comun cu care să traverseze orașul în timp rezonabil și în condiții bune.
  2. Încălzirea și sistemul de alimentare cu apă caldă – trebuie găsite soluții de redresare a furnizorului de energie termică, chiar dacă în unele zone (cartiere) asta poate însemna inclusiv renunțarea la termoficarea centralizată.
  3. Educația este esențială pentru noi toți, de aceea este nevoie de modernizarea școlilor și creșterea gradului de siguranță, inclusiv sanitară, pentru elevi.
  4. Sănătatea publică – acum vedem efectele nemodernizării spitalelor sau ambulatoriilor și prețul uriaș pe care îl plătim.
  5. Reducerea nivelului de poluare al Capitalei printr-o regândire a planului urbanistic și a sistematizării orașului. Degeaba ne lăudăm cu zgârie-nori dacă nu suntem în stare să valorificăm și să transformăm în verde orice petic de pământ aflat la dispoziția primăriei.

Compania FAN Courier a înregistrat în primele luni ale pandemiei, inclusiv în luna iunie, o creștere de peste 30% a volumelor transportate față de anul trecut. FAN Courier deservește peste 50.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 6.850 de colaboratori și a unei flote auto de peste 4.200 de autovehicule.

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu. FAN Courier a devenit în 2006 liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »


Setari Cookie-uri