Aceste modificări s-au resimțit profund și în viața unui angajat care a fost nevoit să se adapteze la noi metode de a lucra, la noi moduri de a comunica și de a învăța lucruri noi, alături de colegii lui. Prin urmare, nevoia rapidă de răspuns a companiilor și a managerilor a fost mai mult decât necesară în ultimul an și jumătate.

„Subiecte precum sănătatea fizică și cea mintală, siguranța, flexibilitatea, planificarea financiară și beneficiile sociale corespunzătoare au devenit mai importante decât oricând. De asemenea, securitatea locului de muncă a devenit crucială”, a explicat Magdalina Shopova, Total Rewards Senior Consultant – SAP, într-un interviu acordat wall-street.ro.

Bunăstarea fizică și mintală a angajaților, prioritatea numărul unu

SAP este una din companiile care promovează la nivel global o cultură axată pe starea de bine a angajaților și pe dezvoltarea lor pe termen lung, iar acest aspect se reflectă și în pachetul de beneficii extrasalariale. Adaptarea paletei de beneficii și facilități acordate în funcție de nevoile oamenilor este unul din modurile specifice prin care SAP, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de soluții software de business, le implementează, pentru a fi alături de angajații lor.

Odată cu introducerea la scară largă a sistemului de work from home, multe beneficii sociale oferite la birou, cum ar fi prânzul la cantină, zonele de relaxare sau facilitățile sportive au devenit inaccesibile și, prin urmare, și-au pierdut relevanța.

„În acest sens, conducerea SAP a anunțat recent abordarea Pledge to Flex, o soluție ce oferă șansa tuturor angajaților de a își organiza programul de lucru în așa fel încât acesta să corespundă cât mai bine nevoilor lor, având în vedere situația personală și circumstanțele actuale precum: îngrijirea copiilor sau a membrilor familiei acasă”, a declarat Magdalina Shopova.

Bunăstarea fizică și mintală a angajaților a fost cea care a contat cel mai mult în această perioadă, prin urmare a fost nevoie de consultații medicale virtuale, care le-au înlocuit pe cele fizice, cât și de întâlniri online pentru a mai reduce din stresul acumulat, dar și pentru ca echipele să discute împreună despre evenimentele apăsătoare din viața lor profesională sau chiar personală. De asemenea, nu au lipsit din această perioadă nici cursurile online despre sănătate și nici antrenamentele de fitness care s-au mutat pentru o perioadă tot în mediul virtual.

Ce îl motivează cel mai mult pe un angajat în 2021

Pandemia de COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra vieții noastre și ne-a făcut să devenim adesea mai temători și mai stresați. De aceea angajatorii au investit mai mult în această perioadă în beneficii flexibile acordate echipelor lor, care să corespundă cât mai bine nevoilor acestora. Însă, pentru ca un manager să poată să ofere angajaților lucrurile de care aceștia au nevoie, înainte de toate, cel mai important este ca aceste nevoi să fie măsurate.

„Măsurarea nevoilor angajaților a fost și va fi mereu un aspect prioritar pentru noi, la SAP. În calitate de angajatori, ne îndreptăm atenția către nevoile angajaților noștri într-un mediu care se află în continuă schimbare și căutăm să ne adaptăm pachetul de beneficii în funcție de necesitățile lor individuale. În caz contrar, riscăm să ne pierdem avantajul competitiv.

În acest scop, analizăm constant situația din piață și lucrăm în mod permanent pentru a îmbunătăți ceea ce oferim, astfel încât să putem avea grijă de oamenii noștri în cel mai bun mod posibil. Pentru a crea pachetul optim de beneficii extrasalariale, SAP utilizează Benefit Optimizer, un instrument puternic ce ajută la identificarea priorităților angajaților”, a mai precizat pentru wall-street.ro, Magdalina Shopova, Total Rewards Senior Consultant – SAP.

Specialistul a mai precizat că „bunăstarea salariaților este fundamentul motivației și angajamentului pe care îl au în ceea ce privește munca pe care o depun”, motiv pentru care bunăstarea angajaților a fost mereu o prioritate în cadrul SAP.

Totodată, mecanismul central după care trebuie să se ghideze fiecare companie rămâne în continuare comunicarea transparentă și sinceră cu angajații, modalitate care contribuie semnificativ la reducerea incertitudinii. Bineînțeles, empatia, respectul și înțelegerea trebuie să fie de nelipsit în relația angajator- angajat.

„Astfel, comunicarea deschisă în ceea ce privește schimbările în strategia noastră la nivelul operațiunilor zilnice este un aspect ce influențează motivația și ghidează angajații pas cu pas în aceste perioade incerte. Politica noastră de conducere urmărește stabilirea obiectivelor semnificative care sunt totodată competitive realizabile simăsurabile, dar și aliniate cu strategia companiei și reprezintă una dintre principalele modalități de a menține un angajament de lungă durată în rândul salariaților noștri”, explică Magdalina Shopova.

Un alt element semnificativ pentru ca angajații să se simtă motivați puternic în activitățile lor este reprezentat de oportunitățile de învățare continuă și de dezvoltare în carieră, pentru ca aceștia să beneficieze de o creștere profesională optimă, chiar și în vremuri marcate de incertitudini.

„A crescut cererea pentru programe de instruire, mentorat, cursuri de certificare, calificare suplimentară la locurile de muncă, precum și pentru accesul la conferințe relevante. Cu toate acestea, rămâne important și modul în care aceste oportunități sunt promovate pe plan intern”, a mai spus Magdalina Shopova, Total Rewards Senior Consultant în cadrul SAP.

Angajații de astăzi sunt diferiți, în etape diverse din viață, la fel prioritățile și gusturile lor. Up România pune la dispoziția companiilor platforma Up MultiBeneficii, prin care angajații își pot repartiza singuri sumele alocate pentru beneficiile extrasalariale.

„Beneficii flexibile pentru angajați” este un proiect editorial susținut de Up România.

Sursa foto: SAP