Din 2007 sediul Bergenbier, unul dintre cei mai importanti producatori de bere din Romania, se afla in complexul de birouri Iride Business Park, din Pipera. Au fost primii care s-au mutat in cladire si si-au amenajat spatiul cu ajutorul unui arhitect. Rezultatul: cei aproximativ 80 de angajati isi desfasoara activitatea intr-un birou gandit ca un butoi de bere.
Primul lucru pe care il poti vedea imediat ce iesi din lift la etajul 1 este un perete decorat cu imaginea unor suporteri ai echipei nationale de fotbal in timpul unui meci. Toti sunt imbracati in galben, culoarea clasica a Bergenbier. [VEZI aici Galeria FOTO)

In luna mai, producatorul de bere implineste patru ani de cand s-a mutat in cladirea 20 din complexul Iride Business Park.

“Atunci cand am venit noi in aceasta cladire inca se lucra, era santier, trebuia sa faci echilibristica pe barne din lemne si noroi. Am avut avantajul ca spatiul erau nou si am putut sa-l amenajam de la zero asa cum ne-am dorit”, isi aminteste Mihai Ghyka, directorul general al Bergnebier.

Birourile Bergenbier – incluzand spatii de lucru, sali de sedinte si o zona amenajata pentru servirea mesei – ocupa 1.200 mp. “Un avantaj este ca suntem cu totii pe acelasi nivel, ocupam un singur etaj si putem comunica astfel mai bine si mai repede”, adauga Mihai Ghyka.

Cu exceptia salilor de sedinta angajatii lucreaza doar in spatii deschise. Conceptul care defineste spatiul de birou este inedit – sediul a fost gandit ca un butoi de bere, pe rotund, concetrand pe zona centrala spatiile destinate salilor de intalnire, iar in jur zona destinata birourilor angajatilor. In plus, rafturile dispuse in jurul butoiului au fost amenajate de angajati cu diferite premii si trofee obtinute de-a lungul timpului, respectiv cu ambalaje ale produselor din portofoliul producatorului dar si ale concurentilor.

Pentru acest concept Bergenbier a organizat un pitch, la care au participat 3 arhitecti si care a fost castigat de Dan Pana, biroul de arhitectura Performa.

Printre avantajele care au cantarit greu in alegerea acestei cladiri au fost conceptul modern, spatiile generoase, birouri luminoase. Acestora li s-au adaugat serviciile la care angajatii au acces, cum ar fi restaurantele si cantinele, cabinete medicale, micile puncte comerciale si nu il ultimul rand o chirie “competitiva”.

De asemenea, la capitolul plusuri ale zonei se mai numara accesul cu metroul si alte mijloace de transport in comun, respectiv apropierea de aeroport.

Pe de alta parte, dezavantajele zonei se rezuma la aglomeratia si traficul intens, cauzate de decalajul dintre dezvoltarea zonei si adaptarea infrastructurii rutiere la numarul mare de oameni care lucreaza in aceasta parte a orasului. Bergenbier a rezervat

Pentru cladirile de clasa A si B+ din zona Pipera chiria oscileaza intre 10 si 12 euro, potrivit celor mai recente informatii din piata.

Cele 11 sali de sedinte poarta denumirea unor branduri din portofoliul Bergenbier precum Becks, Noroc, Stella Artois, Lowenbrau. Cea mai mare sala este denumita Bergenbier si locul unde Mihai Ghyka isi programeaza cele mai multe sedinte si intalniri de afaceri. Unul din peretii acestei sali este construit din sticla pe care sunt imprimate imagini din interiorul fabricii de bere de la Ploiesti.

Totodata, sala din apropierea receptiei este redenumita in fiecare an cu numele unui distribuitor Bergenbier. De aceasta data, numele salii era Caru cu Bere.

Happy Hour, in fiecare vineri

In fiecare zi de vineri, in jurul orei 17.00, angajatii Bergenbier termina programul de lucru si participa cu totii la "happy hour". "Terminam programul cu o ora mai devreme si mergem cu totii la bar, acolo unde de regula servim masa. Stam de vorba, cand este un meci ne uitam impreuna", explica presedintele Bergenbier.

De asemenea, in apropierea biroului sau a fost amenajata o mini teresa - cateva mese, scaune si o umbrela Bergenbier. Un element inedit il reprezinta trei scaune de stadion, de culoare galbena. "Sunt ultimele trei scaune de pe stadionul 23 august pe care am reusit sa le recuperam inainte de demolare. Ar fi fost pacat sa le pierdem, reprezinta o parte din istorie. Cred ca orice suporter ar fi dorit sa aiba o amintire, am fi putut valorifica mai bine aceste obiecte", spune Mihai Ghyka.

Biroul sefului: La masa cu directorii

Mihai Ghyka nu are un birou propriu-zis. Cele aproximativ zece ore zilnice de munca le petrece intr-un birou partial separat de restul spatiilor, alaturi de ceilalti directori ai departamentelor companiei, pozitionati de o parte si de alta a unei mese de lucru. [Cititi si Mihai Ghyka, Bergenbier: Care sunt vestile bune din consum?]

Doua dintre obiectele dragi sunt un tablou reprezentand un desen in creion realizat de fiul sau si o fructiera de colectie, pe care a achizitionat-o din Roma si pe care gasesti intotdeauna "mere romanesti".

In plus, pe unul dintre peretii biroului se afla un tricou cu autograf semnat Gica Popescu, fostul mare fotbalist al "generatiei de aur".

Producatorul Bergenbier a intrat pe piata locala in 1994. In prezent, compania produce si promoveaza marcile Bergenbier, Stella Artois, Beck's, Löwenbräu si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden. In prezent, la fabrica de la Ploiesti se produc toate marcile din portofoliul companiei. Unitatea a fost dechisa in 1999 si are 768 de angajati.

BIROU DE COMPANIE este o sectiune saptamanala care prezinta birouri ale celor mai puternice firme din Romania.

Voteaza aici cel mai apreciat BIROU DE COMPANIE din luna martie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri