Odata cu reinnoirea contractului de inchiriere, sediul Unilever din cladirea Baneasa Business &Technology Park a fost reamenajat dupa conceptul “agile working” care incurajeaza mobilitatea si colaborarea la birou.
Unilever Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria bunurilor de larg consum, ocupa de cinci ani etajul patru al corpului B din complexul de birouri Baneasa Business & Tehnology Park, detinut de omul de afaceri Gabriel Popoviciu in nordul Capitalei.

Aici lucreaza aproximativ 180 de persoane, dintre cei aproximativ 300 de angajati ai Unilever South Central Europe. Acestia ajung la munca fie prin intermediul RATB sau a transportului special pus la dispozitie de catre companie. In plus, acestia beneficiaza si de locuri de parcare asigurate de proprietarii cladirii.

“Dupa cinci ani, odata cu reinnoirea contractului, am decis sa reamenajam si sediul, sa il repartitionam, potrivit noilor tendinte si principii, pe care si Unilever le-a adoptat, si care incurajeaza mobilitatea si colaboarea la birou. Acest concept poarta numele, in Unilever, de <<agile working>> si ii incurajeaza pe angajati sa lucreze intr-o maniera potrivita stilului si nevoilor lor, oferind zone de lucru individuale (focus), de interactiune (connect) si de relaxare (vitality - cafeteria - unde avem un garden wall si canapele, camera de relaxare, bucataria). Astfel, in noul spatiu Unilever incurajam flexibilitatea si minimizam constrangerile ce tin de spatiul de lucru”, spune Dana Dobrescu, director de comunicare Unilever SCE.


Astfel, spatiul traditional de lucru, in care zonele individuale sunt bine definite, dispare, noul spatiu fiind mai deschis pentru a incuraja interactiunea. Compania a folosit elemente de mobilier produse la comanda.

“Bucataria este, de exemplu, gandida ca un spatiu care sa poata fi folosit atat la momentul pranzului, dar si in restul zilei, pentru diverse intalniri intre membrii echipei. Am eficientizat si spatiul care leaga cele doua zone de birou (langa lifturi), unde am creat o zona informala de intalnire, cu jardiniere si veioze neconventionale”, adauga Dana Dobrescu.

Birourile angajatilor sunt amplasate in special in zona geamurilor pentru a beneficia de lumina naturala. Sediul este prevazut cu o retea wireless, astfel incat angajatii pot lucra in orice parte a cladirii.

Salile de sedinte, care pot gazdui de la 4 la 130 de persoane, poarta denumirea brandurilor din portofoliul Unilever - Algida, Dero, Napoca, Rama, Becel, Domestos, Hellmann's, Lipton. Rezervarea salilor se face printr-un sistem de rezervare online, direct din Outlook.

“Am introdus salile individuale (phone booths), pentru teleconferinte, pentru colegii care au nevoie de spatiu privat. Si aici, pentru a crea un spatiu cald, arhitectii ne-au propus mici elemente de design, cum ar fi o veioza colorata sau tablouri cu design modern. Salile individuale au nume de capitale, aferente tarilor care formeaza Unilever South Central Europe“, completeaza directorul de comunicare al companiei.


Un alt aspect pe care Unilever a pus accent in reamenajare este reprezentat de zonele de tiparire a materialelor si colectarea selectiva.

“Printam default alb - negru, fata - verso. Nu avem cosuri de gunoi individuale si colectam selectiv - hartie, plastic, aluminiu si gunoi menajer”, explica Dana Dobrescu.

Unilever este unul dintre cei mai mari producatori la nivel global de produse alimentare, produse de ingrijire a locuintei si produse de ingrijire personala, cu vanzari in peste 190 de tari.

Compania are 173.000 de angajati si a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 51,3 mld. euro.

Din portofoliul de branduri fac parte Knorr, Omo, Dove, Sunsilk, Hellmann’s, Lipton, Rexona / Sure, Wall’s, Lux, Rama, Ponds si Axe / Lynx.

BIROU DE COMPANIE este o sectiune saptamanala care prezinta birouri ale celor mai puternice firme din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri