Cheltuielile totale ale americanilor in cele patru zile ale campaniei Black Friday, care marcheza startul sezonului de vanzari de iarna, au crescut cu 13% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 59,1 miliarde dolari, iar vanzarile online au depasit vineri pentru prima data 1 miliard de dolari.
Retailerii au raportat un avans consistent al vanzarilor in weekend-ul Black Friday, care incepe joi seara de Ziua Recunostintei si se incheie duminica, cu mai multi clienti in magazine, dar si un interes mai ridicat pentru discount-urile oferite online, scrie Mediafax care citeaza cotidianul Wall Street Journal.

Avansul cheltuielilor nu a fost insa la fel de robust ca in anul anterior, iar unii indicatori au aratat declinul vanzarilor in magazine in ziua de vineri, Black Friday, ridicand semne de intrebare daca nu cumva strategiile retailerilor atrag in aceast interval cheltuieli care ar fi avut loc in urmatoarea perioada.

Retailerii cu prezenta online solida au fost cei mai bine pozitionati pentru a castiga: pentru prima data, mai mult de jumatate din consumatori au afirmat ca au cumparat de pe internet in cele patru zile. Doar vineri, cheltuielile online au trecut, pentru prima data, de 1 miliard de dolari, potrivit datelor firmei de analiza comScore Inc.

Cheltuielile totale pentru cele patru zile s-au ridicat la 59,1 miliarde de dolari, cu 13% mai mult fata de acelasi interval anul trecut, a anuntat Federatia Nationala a Retailerilor. Anul trecut, vanzarile au crescut cu 16%.

Cheltuieli medii de peste 400 de dolari


Un sondaj realizat pentru organizatia retailerilor de firma BIGinsight a aratat cheltuieli medii de 423 dolari pe parcursul weekend-ului pentru fiecare consumator, in urcare cu 6% raportat la 398 dolari anul trecut.

Un debut in forta al sezonului de vanzari de iarna nu inseamna neaparat o crestere a cheltuielilor in acest interval, noteaza Wall Street Journal. Unii retaileri sunt preocupati ca sezonul de iarna va avea rezultate slabe.

"Ma tem ca educam consumatorul sa cumpere doar in acest weekend", a declarat John Abt, coproprietar al retailerului american Abt Electronics. Vanzarile companiei de Black Friday au crescut cu 22%, iar cele online cu 64% de Ziua Recunostintei.

Anul trecut, vanzarile de retail au inceput in forta in noiembrie, cu un avans de 6,7% fata de anul anterior, ritm care a incetinit in decembrie, potrivit datelor Departamentului Comertului. In ultima luna a anului, vanzarile au fost cu 6% mai mari fata de decembrie 2010.

Retailerii se asteapta in acest an la o crestere a vanzarilor mai lenta fata de anul trecut. Federatia Nationala a Retailerilor estimeaza un avans de 4,1% al vanzarilor de iarna, la 596,1 miliarde de dolari, fata de o crestere de 5,6% anul anterior.

Estimarea ar putea fi imbunatatita daca Congresul SUA adopta rapid legislatia necesara pentru reducerea deficitului bugetar, astfel incat sa evite activarea, la inceputul anului urmator a unui set de reduceri de cheltuieli si majorari de taxe.

"Daca se ajunge pana in Ajunul Craciunului, ar putea avea consecinte negative pentru restul sezonului de vanzari", a declarat presedintele organizaatiei retailerilor, Matt Shay.

Crestere de 21% a vanzarilor Black Friday in SUA


Vanzarile online din SUA au crescut cu 21% de Black Friday, fata de anul trecut, potrivit diviziei IBM Smarter Commerce. Estimarile firmei iau in calcul date de la 500 de retaileri, inclusiv 50 din cei mai mari 100 de comercianti online.

Totusi, in timp ce numarul de clienti pe online a crescut, valoarea medie a comenzilor a scazut cu 4,7%, la 181 dolari. Numarul mediu de produse incluse intr-o singura comanda a coborat cu 12%, la 5,6 produse, reflectand conditiile de livrare gratuita oferite de comercianti.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri