Compania de curierat DPD estimeaza o crestere de 60% a numarului de colete pe zi de Black Friday, la 24.000 de colete, fata de 15.000 intr-o zi obisnuita.

Wall-Street.ro: Care este rolul curierilor in relatia magazine online - client final, cum functioneaza aceasta relatie, poate fi imbunatatita?
Lucian Aldescu:
Curierul din ziua de azi este un vanzator. Trebuie sa convinga, sa aiba rabdare, sa comunice corect, sa ofere credibilitate, sa incaseze numerar, sa ofere indicatii. Relatia magazin online - curier - client final este sensibila, orice greseala putand insemna un client nemultumit. Liantul acestei relatii, curierul, are de indeplinit 3 etape: in primul rand, colecteaza coletul de la expeditor care trebuie sa asigure datele corecte de livrare, orice mica greseala insemnand timp pierdut si nervi pentru destinatar, apoi pre-alerteaza clientul prin sms, mail sau apel direct. In cadrul ultimei etape, curierul incearca livrarea. Pentru incheierea livrarii, curierul are nevoie de datele corecte ale destinatarului, clientul trebuie sa inteleaga ce primeste, sa poata achita produsul si sa se asigure daca are optiunea de retur. Daca livrarea nu reuseste, curierul nu este platit.

Wall-Street.ro: Ce a insemnat Black Friday 2013 pentru DPD? Numar de colete, volum vanzari, rata de retur. Ce asteptari aveti anul acesta?
Lucian Aldescu:
Black Friday este un eveniment de high pick pentru orice firma de curierat, este momentul cand trebuie sa dublezi capacitatea de livrare pentru o perioda scurta de timp. Acesta este motivul pentru care incepem pregatirile cu minim 3 luni inainte. Black Friday 2013 a fost un succes pentru ca am invatat din experienta editiilor trecute, ne-am indreptat greselile si am reusit sa imbunatatim timpii de livrare si sa reducem rata de retur. Pentru Black Friday 2014 vom oferi acelasi service level ca in orice zi obisnuita, livrare in 24 de ore de la colectare si asteptam crestere de cel mult 60%.

Wall-Street.ro: Cand au inceput pregatirile pentru Black Friday si ce au presupus?
Lucian Aldescu:
Apetitul romanilor pentru shopping-ul online este in continua crestere, iar perioadele de reduceri implica nu doar crestere operationala, ci si dublarea volumului de munca pentru curieri. Acesta este motivul pentru care DPD incepe pregatirile pentru finalul de an inca din august, cu obiectivul de a respecta sau chiar imbunatati timpii de livrare. Intregul proces de livrare trebuie sa functioneze in parametri, sistemele si softurile IT fiind verificate si optimizate. De asemenea, daca este nevoie, personalul este suplimentat.

Wall-Street.ro: Cu cati parteneri/clienti magazine online ati colaborat anul trecut, anul acesta? Din ce domenii?
Lucian Aldescu:
In prezent colaboram cu peste 5.000 de parteneri, o mare parte din acestia venind din zona magazinelor online. Lucram atat cu start-up-uri cat si cu nume de top din acest sector, din IT&C, fashion, ingrijire persoanala si jucarii.

Wall-Street.ro: Care sunt problemele care apar de Black Friday?
Lucian Aldescu:
Evenimentele de genul Black Friday sunt destul de recente pe piata din Romania si, ca atare, sunt inca departe de modelul vestic. Cele mai mari probleme sunt generate de modalitatea de plata cash la livrare si de datele incomplete trecute de acestia pe documentul de transport. Plata cash atrage problema imposibilitatii de acordare a restului, dar si a sumelor de bani pe care curierul trebuie sa le gestioneze in afara coletelor din masina. Avem in vedere implementarea unui sistem portabil de plata cu cardul bancar pentru o mai buna gestionare a rambursurilor dar si a retururilor. De asemenea, ii incurajam pe clienti sa completeze corect datele de livrare, fara sa omita codul postal, o data care este foarte utila pentru reperarea imediata a adresei.

Wall-Street.ro: Care este povestea unei livrari de Black Friday?
Lucian Aldescu:
Procesul livrarii nu difera de cel obisnuit, singura diferenta este cresterea cu 60% a numarului de colete pe care le avem de livrat zilnic in aceasta perioada. Nerespectarea termenului de livrare inseamna clienti nemultumiti si prejudicii de imagine si business pentru curieri. Tocmai de aceea punem mare accent pe pregatirea riguroasa a staff-ului si pe lucrul in echipa. Avem nevoie ca personalul din hub-uri si oamenii din teren sa comunice eficient, sa respecte intocmai procedurile si sa lucreze impreuna pentru a asigura siguranta si livrarea coletelor in termenul promis.

Wall-Street.ro: Ce flota folositi pentru livrarile e-commerce?
Lucian Aldescu:
Pentru livrarile e-commerce, DPD mizeaza in mare parte pe van-uri pentru livrarile din orase si pe masinile de 3,5 tone pentru zonele periferice. Pentru livrarile internationale, distanta hub-destinatie se face cu camioane 20T sau in regim swap body. DPD incearca sa gaseasca mereu solutii eficiente care sa reduca timpii de tranzit si sa inlesneasca accesul clientului la colet.

Wall-Street.ro: Ce buget de investitii ati avut in 2014 si cat a fost directionat pentru livrarile electronice?
Lucian Aldescu:
Investitiile bugetate in 2014 au fost in valoare de un milion euro si au fost realizate in vederea optimizarii procesului de livrare atat in online, cat si offline. Anul acesta am investit in lansarea serviciului de livrare externa DPD Classic Bulgaria, in imbunatatirea serviciului de prealertare a clientilor Predict, in modernizarea huburilor din tara si in lansarea serviciului de colectare directa a coletelor, PaketShop.

Wall-Street.ro: Va atingeti obiectivele setate pentru 2014? In ce masura va ajuta Black Friday?
Lucian Aldescu:
Ultimele doua luni ale anului aduc cea mai mare crestere de volume si, implicit, rezultate financiare bune. Obiectivul de crestere setat la inceput de an, de 10-15%, are toate premisele de a fi atins, in conditiile in care, comparativ cu anul 2013, am avut rezultate mai bune in T1 si S1.

Citeste si:

    DPD se asteapta anul acesta la o cifra de afaceri de 16,8 milioane euro, in crestere cu 15% fata de anul trecut cand a inregistrat afaceri de 14,6 milioane euro. DPD Romania, parte din GeoPost Group, este activa pe piata locala din 2008, prin preluarea Pegasus, prima companie de livrari urbane din Romania, infiintata in 1997. In prezent, DPD Romania se numara printre cele mai importante companii de curierat rapid si coletarie din Romania, cu peste 500 de angajati (inclusiv francizele), 72 depozite si 15 000 de colete livrate zilnic. DPD Romania are o acoperire nationala in proportie de 100% si efectueaza livrari in peste 230 de tari din intreaga lume.

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Cristian Gubandru
    Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Auto »



    Setari Cookie-uri