Editia din acest an a Black Friday, cel mai mare eveniment de shopping din an, a adus 8,3 milioane de vizite pe site-ul eMAG si 1,1 milioane de produse comandate in valoare de 360 milioane lei, cu 10 milioane lei peste estimarea initiala si cu o crestere de 20% raportata la editia anterioara din 2016.

Comertul online este pe un trend ascendent in Romania, iar Black Friday este evenimentul care demonstreaza acest potential. De Black Friday, romanii prefera sa comande online pentru ca au acces la o gama mare de produse, este mai simplu, salveaza timp si bani.

„Principalele fenomene pe care le-am inregistrat in Black Friday 2017 sunt: dominatia mobilului, saltul istoric al platilor cu cardul si orientarea clientilor catre produse din game superioare. Shopping mall-ul din buzunarele oamenilor, smartphone-ul, a devenit cea mai simpla si eficienta modalitate de a achizitiona produse online, cu o pondere de peste 2 treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat in urma cu 6-7 ani si estimam ca va creste in continuare”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.

De asemenea, increderea in plata cu cardul a atins un varf istoric, platile cu cardul depasind pragul important de 30% in Black Friday, ceea ce arata si un comportament mai informat al clientilor – acestia au fost interesati sa isi eficientizeze timpul de comanda. Salvarea datelor de card in contul de client a optimizat foarte mult timpul de comanda, jumatate din platile online au fost efectuate astfel, iar experienta clientului a fost una foarte buna.

Platile cu cardul:

30,7% dintre comenzi au fost platite online cu un card bancar (in editia din 2016 procentul platilor cu cardul a fost de 26%).

Valoarea medie comandata de client:

A treia tendinta importanta este cresterea valorii medii comandate de clienti si orientarea clientilor catre produse din game superioare. „Clientii au comandat produse din game superioare, cu mai multe functii si cu specificatii mai bune. Aceasta tendinta este sutinuta de cresterea veniturilor din ultimul an si de deschiderea de a investi in calitatea vietii”, a completat Tudor Manea.

Cele mai mari cresteri ale valorii medii la produsele comandate au fost inregistrate in categorii precum: telefoane mobile, gaming si PC-uri, mobila, televizoare, produse audio si video, electrocasnice mici, fashion si cosmetice. Principalele categorii cu cerere in crestere, raportat la anul trecut, sunt fashion, ingrijire personala, anvelope si televizoare.

Cresterea evenimentului, organizat in mod traditional de eMAG o singura zi pe an, a venit din atractivitatea gamei extinse, a promotiilor si a dus la un numar de 100.000 de clienti noi care au comandat pentru prima data online de la eMAG.

eMAG Marketplace

Editia de anul acesta a Black Friday a adus rezultate duble pentru partenerii din platforma eMAG Marketplace. Astfel, un numar dublu de selleri a listat oferte in Black Friday 2017 si au vandut 258.000 de produse in valoare de peste 65 milioane lei.

Ecosistemul Black Friday

„In spatele Black Friday eMAG se afla peste 50.000 de oameni care au lucrat la o intensitate mare. Este un intreg ecosistem, pe langa angajatii eMAG sunt firmele de curierat, Posta Romana, angajatii a peste 3.000 de selleri care au vandut in Black Friday si multi alti parteneri. Pe langa beneficiul adus clientilor, Black Friday reprezinta pentru oameni si pentru companiile implicate o ocazie sa invete si sa se dezvolte", a declarat Tudor Manea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri