Editia de Black Friday din acest an, desfasurata in zilele 18-20 noiembrie, a generat 188.000 tranzactii online in valoare totala de 113,3 mil lei, cu 67% mai mult decat editia din 2015. Din totalul platilor online efectuate in sistemul PayU Romania, 31% au fost efectuate folosind cardul cu rate, conform datelor acestora.

"Fata de anii trecuti am inregistrat o evolutie constanta a platilor online, de-a lungul intregii zile de vineri, dar si peste weekend, ceea ce ne arata o maturitate la nivelul comerciantilor,” declara Marius Costin, director general PayU Romania.

Cum s-a vazut evolutia pe industrii:

IT&C a ramas categoria fruntasa si anul acesta. Din valoarea totala a tranzactiilor online a fost alocat 59% catre acest domeniu. Cresterea fata de editia de anul trecut a fost de 52,3%.

Tranzactiile pentru achizitionarea produselor fashion au reprezentat 5% din total, cu o crestere de 50,3% fata de editia Balck Friday de anul trecut.

Categoria care a inregistrat cresterea cea mai mare este cea formata din produse precum: mobilier, jucarii, decoratiuni, carti, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri si nu numai. Aceasta reprezinta 29% din totalul vanzarilor, cu o crestere de 125%.

Care au fost cele mai mari tranzactii online

In prima jumatate a zilei de vineri au fost facute tranzactiile cu cele mai mari valori. Cel mai mare cos de cumparaturi a fost de 143.000 lei, comanda venita din Ungaria. Pe locul 2 si 3 se afla tranzactii in valoare de 36.600 lei si 35.000 lei, ambele din Romania.

Valoarea cosului mediu de cumparaturi de-a lungul intregului weekend a fost de 602 lei, cu 6% mai mare fata de editia precedenta. Produsele IT&C au fost achizitionate cu precadere in prima parte a zilei de vineri, cand valoarea medie a cosului de cumparaturi a atins nivelul maxim de 832 lei.

Topul tarilor care au comandat din magazinele din Romania si au platit online

La editia Black Friday de anul acesta PayU a procesat plati din 87 tari. In top 5 tari cu cele mai mari comenzi au fost: Lituania (cos mediu 1.771 lei), Finlanda (cos mediu 1.250 lei), Slovenia (cos mediu 874 lei), Rusia (cos mediu 651 lei) si Romania (cos mediu 623 lei).

Printre retailerii din portofoliul PayU care au participat la editia Black Friday de anul acesta se numara: Elefant, eMag, FashionDays, Paravion, PC Garage, Quickmobile, Telekom (clickshop.ro, germanos.ro), Vivre.

PayU este un furnizor global de servicii de plata pentru companii. Compania proceseaza tranzactii pentru comercianti precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile.

In Romania, PayU lucreaza cu parteneri precum Telekom, BlueAir, Paravion, eMag, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Decathlon, Fashion Days si altii.

La nivel global, PayU Group opereaza in 16 tari pe patru continente pentru sute de mii de comercianti si este detinut de Naspers, o companie multinationala originara din Africa de Sud, cu operatiuni in media si servicii online.

Principalul concurent al PayU in Romania este Netopia.

Sursa foto: A. and I. Kruk / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri