Piața automobilistică din România este una permisivă și prin urmare, foarte diversă. Posibilitatea de a aduce o mașină din străinătate în țara noastră a adus oportunitatea deschiderii multor afaceri cu autovehicule. Germania, spre exemplu, este una dintre resursele românilor când vine vorba despre mașini second-hand. Și Marea Britanie era o opțiune pentru tinerii români, însă legislația privind existența volanului pe dreapta a autovehiculelor, dar și incertitudinea din jurul Brexit-ului împiedică românii să se mai încumete la automobilele englezești.

Primul pas în achiziționarea unei mașini

Dacă nu ai posibilitatea unui drum până în Germania și mergi în târgurile de mașini din România sau cumperi mașina de la o cunoștință, primul aspect la care trebuie să fii atent (dincolo de imaginea autovehiculului) sunt actele.

E foarte important ca proprietarul mașinii cu pricina să nu aibă datorii pe denumirea autovehicului. În plus, asigurarea și Inspecția Tehnică Periodică (ITP-ul) trebuie să fie valabile, ca să poți ajunge cu automobilul la domiciliu.

Al doilea pas, revizia tehnică

Dacă prețul plătit pentru automobil este unul care depășește 5.000 de euro, ar fi bine ca autovehiculul cumpărat să treacă printr-o revizie generală, mai ales dacă automobilul achiziționat este unul marca BMW.

Se întâmplă ca la achiziția unor mașini second-hand, proprietarul sau intermediarul să permită efectuarea acestei revizii înainte de a semna contractul de vânzare-cumpărare. Sau unii dintre ei prezintă încă de la momentul întâlnirii actele doveditoare ale unei verificării de ansamblu în service.

Pentru a elimina dubiile privind starea mecanică a automobilului recent achiziționat, reprezentanța BMW a gândit un plan pentru a scuti cumpărătorul unui automobil produs înainte de 2015, de prea multe drumuri.

Prin urmare, piese precum plăcuțe și discuri de frână sau filtre de aer pot fi schimbate în oferta companiei, valabilă până la 31 decembrie 2020.

Până și parbrizul poate fi schimbat în propunerea lansată de reprezentanță, dacă pietricele de pe asfalt nu au fost un prieten bun.

Spre exemplu, pentru un automobil BMW, seria 3, 318d, pachetul de înlocuire plăcuțe frână spate, alături de discuri pornește de la 1.754 de lei. Cât despre schimbarea parbrizului, acesta este în valoare de 2.871 de lei, acesta fiind dotat cu senzorii necesari.

Cu alte cuvinte, dacă pandemia nu a afectat veniturile și ai găsit un autovehicul second-hand, verifică-l în service-uri autorizate, pentru ca acesta să poată rula cât mai mult pe șoselele dezafectate din România.

Sursa foto: BMW Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »


Setari Cookie-uri