Piata de logistica din Romania, care include si transportul national, va ajunge anul acesta la volumul din 2007 si se va apropia de 1,9-2 miliarde de euro, spune Danor Ionescu (47 de ani), CEO Delamode, intr-un interviu in miscare pentru proiectul Business to go, marca wall-street.ro.

Managerul, care are doua masini de serviciu, birouri in 5 tari si calatoreste 20 de zile lunar, a preferat pentru aceasta intalnire o calatorie cu modelul Mercedes-Benz GLE din flota Autonom. In Romania, Danor Ionescu conduce un Volkswagen Touareg, iar in Anglia un BMW Seria 3.

Danor Ionescu CEO Delamode

Inceputul in cariera

Dupa facultate, Danor Ionescu a invatat limba spaniola si a lucrat un an in Spania. Cand s-a intors in Romania, in 1997, s-a angajat ca import-export manager la o firma de logistica si distributie canadiana, unde a lucrat timp de 8 ani si a fost numit CEO. A urmat apoi un MBA in Elvetia, timp de un an si jumatate.

In 2006, a inceput activitatea la Delamode in Anglia pe functia de corporate development director, avand rolul de a achizitiona firme. Dupa aceea a venit in Romania pentru a gestiona un proiect prin care era facuta logistica pentru magazinele Metro, Real si Praktiker, fiind livrate catre acestea cate 100-200 de tiruri pe noapte.

In 2008, a primit un rol regional ca CEO pe Europa Centrala si de Est fiind responsabil de activitatea Delamode in Romania, Ungaria, Bulgaria si Republica Moldova. In 2013, a fost numit CEO la nivel de grup pe toata logistica din cele 11 tari, iar de atunci calatoreste foarte mult si are birouri in 5 tari.

In 2011, a fost infiintata o firma separata de grupul Delamode, Pallex Romania (franciza a unei firme din Marea Britanie), pe care tot managerul roman o coordoneaza. Pallex este lider in Romania la distributia de marfuri in regim expres.

Danor Ionescu CEO Delamode

Are birouri in jumatate dintre tarile unde este prezenta compania Delamode

Danor Ionescu are in fiecare saptamana cel putin doua zboruri, 5-6 intalniri pe zi, iar uneori calatoreste lunar in toate cele 12 tari in care este prezenta compania Delamode.

"Intr-o luna 20 de zile calatoresc. Plec cu avionul luni sau marti si revin vineri. Nu am un birou al meu cu obiecte personale, am 5-6 birouri in Europa. Au fost luni in care am fost in aprope toate tarile unde operam. Se intampla in perioada de renegocieri contracte", a spus Danor Ionescu.

In tara, la Timisoara, Cluj, Baia Mare, Satul Mare, merge numai cu avionul. Cu masina calatoreste doar la Sibiu, Brasov si Constanta.

Danor Ionescu CEO Delamode

Provocari in business

Cea mai mare provocare este sa isi pastreze cei 200 de angajati, pentru ca majoritatea sunt pe functii unde fluctuatia este foarte mare.

"Avem provocarea de a pastra personalul, soferii si angajatii din depozite isi schimba foarte des jobul, unii pleaca in strainatate", a precizat CEO-ul Delamode.

O alta povocare este infrastructura, timpii de tranzit. "Asiguram un serviciu expres de 24 de ore si ca sa facem 24 de ore in Romania suntem foarte stransi cu timpii de incarcare, descarcare, de condus, toti trebuie urmariti foarte des. Se schimba soferii, capetele tractor, pentru a reusi sa traversam tara in timpul regulamentar si promis clientilor", a mai spus Danor Ionescu.

Si infrastructura in domeniul depozitelor este o provocare. "Am comisionat construirea de depozite noi pentru ca nu exista o disponibilitate mare de spatii de depozitare goale si asa ca trebuie sa ceri sa ti se construiasca si ceri contracte la termen. In strainatate exista un excedent de capacitate de depozitare si acolo ne ducem si inchiriam un depozit pe termen scurt. Daca proiectul se opreste putem sa oprim si noi contractul respectiv. In Romania, avem numai contracte pe termen lung pentru ca piata nu ne permite", a adaugat managerul.

Delamode are peste 50 de clienti in logistica si 1.500 in transport. Prin reteaua Pallex sunt inca 4.000 de clienti.

Piata de logistica este pe un trend crescator

Piata de logistica va depasi anul acesta volumele din 2007-2008, care au fost si cele mai mari inregistrate vreodata in Romania.

"Anul acesta, piata va ajunge la volumul din 2007. Piata de logistica, care include si transportul national, este aproape de 2 miliarde de euro pe an", a precizat CEO-ul Delamode.

Primele 9 luni au fost foarte bune pentru Delamode Romania. Anul acesta, cifra de afaceri va creste cu 11% fata de anul trecut, cand a fost inregitrata o cifra de afaceri de 14-15 milioane euro.

Transilvania genereaza si atrage cam 40% din volume, Bucurestiul reprezinta 35% din volume, sudul tarii 10% si Moldova sub 15% din volumele nationale.

"In momentul crizei toata lumea s-a uitat la costuri, a vrut sa reduca stocurile si usor, usor, piata s-a mutat catre partide mici si livrare just-in-time. Transilvania produce mult, deci de aici ridicam marfa si o ducem catre Moldova si catre Sud, iar din Sud trimitem marfa catre Transilvania si Moldova. Moldova ramane un punct de atractie marfa decat de export", a mai spus Danor Ionescu.

Delamode a transportat anul trecut peste 250.000 de tone in partide mici de marfa si 500.000 de tone in camioane intregi.

Investitii Delamode

Compania are in plan deschiderea unor depozite, la Cluj si Craiova. Circa trei milioane de euro sunt alocati pentru spatii noi de depozitare. Anul trecut, investitiile Delamode Romania au fost de 4 milioane de euro.

In Romania, Delamode are depozite in zece locatii. Cu exceptia a doua, celelalte sunt depozite inchiriate. Suprafata totala a spatiilor de depozitare este de 40.000 de metri patrati. Cei mai mari clienti sunt din FMCG, auto, etc. Printre clienti sunt Dacia - Renault, Danone, Nestle, Pepsi, Scandia, Dobrogea, si altii.

Delamode investeste in tehnologie, in pregatirea oamenilor, in echipamente de manevrat marfa si in extinderea capacitatii logistice.

Danor Ionescu CEO Delamode

Servicii exernalizate

Flota de masini Delamode este toata subcontractata, doar masinile mici ale echipei de manageri sunt proprii. Acestea au fost achizitionate si in leasing financiar si operational.

"Circa 90% din flota este in leasing operational. Avem 50 de masini cumparate prin Autonom. Sunt modele precum Volkswagen Passat, Volkswagen Jetta, Volkswagen Toareg, Skoda Octavia si Skoda Rapid. Dacia Logan MCV. Flota de masini o reinnoim la 4 ani", a spus Danor Ionescu.

Desi este pasionat de masini care pot fi conduse sportiv, masina de serviciu in Romania este un SUV VW Touareg, iar in Anglia este un BMW Seria 3.

Masina personala este un Volkswagen Sharan cu sapte locuri pe care il conduce sotia. Urmatoarea masina de familie va fi tot cu sapte locuri si ar putea fi SUV-ul Volvo XC90.

Destinatii de vacanta

Destinatiile de vacanta care i-au placut foarte mult au fost Italia - Veneto si Grecia- Halkidiki, vara, iar Austria (Zell am See - Kaprun) si Elvetia, iarna.

Romania ramane destinatia preferata de vacanta. Managerul prefera sa mearga in nordul Moldovei, Maramures, dar si pe litoral si Valea Prahovei.

Se gandeste sa mearga in Mexic, pentru ca vorbeste limba spaniola si este atras de muzica si mancarea mexicana. Cand va calatori in Mexic vrea sa viziteze si Peru si Chile.

Danor Ionescu s-a gandit de mai multe ori sa devina antreprenor in domeniul serviciilor de logistica, solutii de supply chain.

Danor Ionescu CEO Delamode

Delamode Romania este o companie de top in domeniul serviciilor de logistica si expeditii de marfuri in Romania. Compania a fost infiintata in anul 1994 si are in prezent peste 200 de angajati.

Cu facilitati amplasate strategic si prin reteaua de parteneri in toata Europa, compania ofera servicii complete de supply chain – servicii de transport international in regim de grupaj, incarcari partiale si complete, distributie interna, transport maritim si aerian, precum si solutii integrate de depozitare si logistica.

Grupul Delamode este o prezenta de pionierat in Europa Centrala si de Est de peste 20 de ani, are birouri in Estonia, Bulgaria, Ungaria, Lituania, Serbia, Republica Moldova si Marea Britanie.

FOTO: Razvan Baltaretu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »


Setari Cookie-uri