Agricola Bacău continuă anul acesta investiția în valoare de 17 milioane de euro în abatorul de păsări, deși 20% din afacere este afectată de măsurile impuse de autorități și de evoluția pandemiei de Coronavirus, a declarat Grigore Horoi, președintele Grup Agricola, pentru retail.ro.

În primele zile de la debutul pandemiei, Agricola înregistra o creștere a vânzărilor și a cererilor din partea marilor lanțuri de magazine. După instituirea stării de urgență, vânzările au scăzut și au revenit la normalul unei luni obișnuite înainte de sărbătorile Pascale. În prezent, vânzările sunt, însă, în scădere.

I​​​mediat după Paștele ortodox, a avut loc o prăbușire a comenzilor primite, cauzele fiind evidente: resursele financiare limitate au fost epuizate cu ocazia sărbătorilor (1,2 milioane de oameni aflați în șomaj tehnic, cu indemnizația neîncasată – se va plăti în mai; câteva sute de mii de alți oameni intrați în șomaj), lipsa vizibilității privind perspectivele de viitor și chiar concurența importurilor din țări care destochează la prețuri de dumping”, a declarat, pentru retail.ro, Grigore Horoi, președintele Grup Agricola.

Citește și: Grupul Agricola Bacău plafonează prețurile produselor și anunță că poate să finanțeze achiziția de materiale specifice de protecție

Europrod, cea mai afectată companie a Agricola

Deși în 2019, Europrod, care comercializează semipreparate și produse tip ready-meal, a avut vânzări mai mari cu 9%, în prezent este cea mai afectată companie a grupului Agricola, în contextul în care 75% din afacere este reprezentată de segmentul B2B.

18-20% din total business Agricola Grup este afectat de măsurile impuse de autorități și determinat de evoluția pandemiei,

Grigore Horoi, președinte Grup Agricola

Circa 10% din cifra de afaceri a Grupului Agricola este generată de exporturi, iar restricțiile impuse de autorități au afectat și acest sector.

„Producția de carne de pasăre exportată înseamnă în special diverse sortimente de piept de pui, cantități care nu mai pleacă din țară în aceste zile și pun presiune pe piața internă (prin supraofertă). Tot în categoria B2B includem tranzacțiile cu parteneri din industria procesatoare, care la rândul lor se confruntă cu probleme. Așadar, 18-20% din total business Agricola Grup este afectat de măsurile impuse de autorități și determinat de evoluția pandemiei”, explică Horoi.

Citește și: Afacerile grupului Agricola s-au majorat cu 8% în 2019 și vor continua ritmul de creștere în 2020

Investițiile în abator continuă în 2020

Anul acesta, investițiile se derulează la nivelurile stabilite inițial, urmând să se finalizeze investiția de aproximativ 17 milioane de euro în abatorul de păsări. După finalizarea abatorului, în 2021, Agricola va începe procesul de recrutare, în funcție de creșterea capacității de abatorizare.

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România și principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2019 a împlinit 27 de ani de la înființare. Agricola deține 18% din piața cărnii de pui, este lider cu 19% din piața de semipreparate și produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 50% cotă de piață, medie, în valoare (Nielsen). Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2019 o cifră totală de afaceri de aproximativ 768,2 milioane de lei, circa 162 de milioane de euro, cu 8% mai mult față de anul precedent. Pentru 2020, grupul îți propunea o creștere de 5%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri