Consiliul Concurenţei recomandă firmelor care au spaţii închiriate în centrele comerciale să-şi negocieze independent condiţiile contractuale cu proprietarii/administratorii centrelor, întrucât coordonarea comportamentului pe piaţă sau a preţurilor poate fi sancţionată din perspectiva regulilor de concurenţă naţionale şi europene, atrage atenţia, într-un comunicat, autoritatea.

Reacţia Consiliului Concurenţei vine în contextul în care mai multe companii au anunţat că nu îşi vor redeschide magazinele din centrele comerciale care au continuat să solicite plata integrală a chiriei pentru ultimele luni, în condiţiile în care activitatea retailerilor a fost oprită, informează Agerpres.

Autoritatea de concurenţă precizează că firmele mici care au fost afectate de criza generată de pandemia de coronavirus pot apela la un mediator, la asociaţie sau la un alt terţ pentru a le reprezenta interesele în relaţia cu proprietarii/administratorii centrelor comerciale, dar trebuie să respecte regulile de concurenţă.

"Companiile mici care au fost închise şi care au înregistrat pierderi în această perioadă pot fi reprezentate de un intermediar, astfel încât concurenţii să nu facă schimb de informaţii sensibile, cum sunt preţurile, politica comercială etc. În acelaşi timp, recomandăm firmelor să ne consulte cu privire la compatibilitatea iniţiativelor lor cu legislaţia în domeniul concurenţei", a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri