Producătorul român de încălțăminte Prego, care deține șase magazine în Capitală, și-a concentrat, în pandemie, bugetul către marketing, magazinul online fiind cel care a ținut pe linia de plutire toată afacerea. Acum, bucureștenii mizează pe dezvoltarea online și lasă în așteptarea deschiderea de noi magazine fizice.

În prezent, Prego deține șase magazine în țară, toate în București, unde este și fabrica de peste 30 de ani. Anul acesta, producătorii români au închis două magazine care nu funcționau bine, iar în perioada stării de urgență din pandemie, Prego a închis toate cele șase magazine din Capitală și s-a concentrat pe vânzările online.

„Am fost extrem de norocoși cu noua divizie online care a preluat toate vânzările în lockdown și care practic ne-a ținut pe linia de plutire, mai ales în contextul în care am avut un val uriaș de comenzi anulate de distribuitorii noștri din țară. Știm că în piață au fost probleme extrem de mari, cu multe business-uri care din păcate n-au supraviețuit crizei, însă noi în perioada pandemiei am avut o cifră de afaceri care ne-a susținut fabrica și, de fapt, toată afacerea, deci nu am avut pierderi semnificative”, explică Adrian Petre, proprietarul Prego, într-un interviu acordat wall-street.ro.

Miza: dezvoltarea online

Pentru acest an, compania nu are planuri de extindere în offline, îndreptându-se către online și investind bani în marketing și dezvoltare. În ciuda spațiilor comerciale tentante de pe piață, rămâne incertitudinea legată de comportamentul clienților, așa că magazinele fizice de încălțăminte și genți mai pot aștepta.

„Revenind la dezvoltare, faptul că nu suntem o companie uriașă internațională, ne face extrem de versatili. Luăm decizii rapid, în funcție de contextul pieței, și în aceeași manieră vom administra criza sanitară. E foarte greu să dăm un răspuns definitiv, pentru că avem un comportament atipic, de exemplu în lockdown am făcut investiții majore în marketing și s-ar putea ca pandemia să ne fi oferit de fapt o mare oportunitate: dezvoltarea online”, explică Petre.

În 2019, producătorul român de încățăminte și genți a avut o cifră de afaceri de peste 10,6 milioane de lei, un profit de 1,89 milioane de lei și 67 de angajați.

„Primele 6 luni, în ciuda pandemiei, au fost conform prognozei. A doua decadă a anului a continuat mai slab, dar colecțiile de încălțăminte pe care le pregătim, împreună cu planurile de marketing credem că o să restabilească trendul ascendent pe care l-am avut de la an la an”, a mai spus reprezentanul companiei.

Entitatea juridică Prego Shoes a fost creată în anul 2005, dar fabrica din București produce încălțăminte de peste 30 de ani, dar cu un alt nume. Fabrica din Capitală are o capacitate de peste 1.000 de produse zilnice, iar la începutul anilor '90 a fost deschis primul magazin, pe Smârdan 38.

Sursa foto: Arhiva Prego

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri