Cargus, al doilea mare jucator din curierat, estimeaza o cifra de afaceri in crestere cu 20% anul viitor, intr-o piata care tinde sa se consolideze, a declarat Gian Sharp, CEO-ul companiei. Comertul electronic este principalul motor de crestere, iar Gian Sharp considera ca, pentru a putea obtine o cota de piata mai buna, Cargus trebuie sa vina cu solutii noi pentru clientii sai, in special pentru cei din e-commerce.

Cargus pariaza in special pe comertul electronic din Romania si a lansat si un program special pentru start-up-urile din acest domeniu, e-Succes.

Wall-Street.ro: Cum vedeti piata de curierat din Romania, ce asteptari aveti pentru 2014?

Gian Sharp: Piata de curierat din Romania se vaextinde,sustinuta mai ales de expansiunea comertului electronic.Anul viitor piata de curierat din Romania se va consolida, dar vom vedea o reducere a numarului de firme de curierat, pentru ca jucatorii mici nu vor avea suficienti bani sa investeasca in solutii logistice dedicate comunitatatii online, principalul generator in extinderea segmentului.

Wall-Street.ro: Cum a evoluat business-ul Cargus anul acesta?

Gian Sharp: Cargus a inregistrat in primele noua luni o crestere de 32% comparativ cu acceasi perioada din 2012, din care 17% reprezinta cresterea numarului de livrari (expedieri)ale clientilor aflati deja in portofoliu si 15% reprezinta expedieri noi de la clienti achizitionati in 2013.

Daca ne uitam la anul viitor, avem ambitii de crestere. As spune ca piata se imparte in mai multe segmente, iar cel mai important este calitatea serviciilor furnizate. Trebuie sa ai anumite volume sa faci bani, daca pierzi bani este foarte greu sa mentii calitatea serviciilor si sa faci investitiile de care ai nevoie. Aceste investitii au crescut semnificativ in ultimul timp la cererea pietei, iar cel mai mare segment este comertul electonic. In curierat, fiecare angajat trebuie sa aiba scanner, si costa cateva sute de euro, iar cand ai sute de curieri reprezinta o investitie semnificativa. Noi am facut asta, cei mai mari jucatori au facut-o, trebuie sa ridici calitatea serviciilor pentru e-commerce.

In industria serviciilor, pretul va deveni o problema. Cand presiunea pretului vine, trebuie sa avem grija la costuri. 70% din costuri vor fi costuri directe. Cheia sa te extinzi pe aceasta piata este sa faci previziuni de unde poti obtine cota de piata.

Wall-Street.ro: V-am remarcat prezenta anul acesta la evenimente dedicate comertului electronic (GPEC, TeComm). Cum sustine Cargus e-commerce-ul in Romania?

Gian Sharp: Rata de adoptie a retail-ului online rezulta dintr-un mix de factori comportamentali, tehnologici si logistici. Anul acesta, am investit 500.000 de euro pentru imbunatatirea infrastructurii IT si a aplicatiilor software de comunicare si 3,2 milioane de euro in flota de vehicule, am investit in dezvoltarea unor capacitati existente, precum livrarea in 24 de ore in peste 6.862 de locatii din Romania, extinderea livrarilor fara suprataxe catre 2.550 locatii sau extinderea numarului de localitati in care efectueaza livrari sambata la 370 locatii.

Tot in dorinta de a sustine expansiunea comertului electronic, am dezvoltat anul acesta Cargus e-Succes, un program dedicat start-up-urilor din domeniu. Programul ofera acces la toate serviciile speciale (sms alert, e-mail prealert, platforme Joomla, Magento, Prestashop etc) dar si un discount avantajos la plata serviciilor de curierat.

Wall-Street.ro: Ce investitii aveti in plan anul viitor?

Gian Sharp: Este inevitabil sa nu faci investitii in acest business. Investitia majora pe care o vom face anul viitor este mutarea intr-un centru modern, care va avea un depozit de 3.200 mp si o platforma de 10.000 mp.

De asemenea, vom investi din nou cateva sute de mii de euro in sisteme de sortare, pentru a putea procesa totul mai repede. Investim constant in flota, anul viitor vom schimba 26 de camioane, vom mai achizitiona scannere, vom mai angaja curieri si vom face investitii in IT. Incercam sa invatam de la piata poloneza, o piata cu 3-4 ani in fata noastra. Au cinci jucatori mari - DPD, TNT, DHL, UPS si Siodemka. Acolo toata lumea stieca a doua zi livrarea va fi facuta, nu e un diferentiator. Noi trebuie sa inovam si cel mai bun mod de a inova este prin IT.

Wall-Street.ro: La ce cifra de afaceri va asteptati anul acesta?

Gian Sharp: Ar trebui sa ajungem la 30 de milioane anul acesta si vrem o crestere de cel putin 20% anul viitor, circa 6 milioane.

Cifra de afaceri Cargus a fost anul trecut de 20 de milioane de euro.

Wall-Street.ro: Care este valoarea pietei de curierat din Romania? Ce cota de piata aveti?

Gian Sharp: Piata de curierat, fara Posta Romana, este de 250 milioane euro. Suntem pe locul doi in piata, exista trei jucatori mari, restul au cifre de afaceri mult mai mici. Vrem sa ne mentinem locul doi in piata.

Wall-Street.ro: Ce segment aduce cel mai mare procent din cifra de afaceri?

Gian Sharp: Bancile, industria auto, farma, industria de papetarie, dar cu siguranta online-ul este cea mai dinamica piata.Sunt tipi inteligenti cu idei fie noi, fie imprumutate din afara.

Cargus are peste 32.000 de clienti care folosesc servicii de curierat intern in fiecare luna.

Citeste si:

    Wall-Street.ro: Cati angajati are Cargus, veti mai face angajari?

    Gian Sharp: Numarul de angajati creste sezonier, cand volumul este mai mare. Anul acesta, Black Friday ar putea sa devina si mai mare decat anul trecut, ne asteptam la o crestere cu aproximativ 50%. Vom angaja mai multe persoane in depozite, dar si curieri. Din octombrie pana in decembrie este sezonul de varf in curierat, apoi va urma ianuarie, o luna calma precum septembrie.

    Cargus are peste 1.000 de angajati in curierat.

    Wall-Street.ro: Cum este vazuta Romania in regiune?

    Gian Sharp: Comertul online in Romania este intr-o perioada de ascensiune. Piata de comert electronic ocupa locul 5 in topul tarilor emergente din Europa (conform European B2C Ecommerce Report) dupa Turcia, Grecia, Ucraina siUngaria, cu o crestere inregsitrata in 2012 de 33%. Provocarea pentru magazinele online sta in atragerea consumatorilor (din randul internautilor), cresterea increderii in magazin (cresterea conversiilor) si prezentarea produselor. Pentru companiile de curierat, principala provocare este aceea de a inova, de a oferi solutii logistice si IT noi pentru a sustine cresterea magazinelor online.

    Citeste si:

      In luna mai, Cargus a preluat business-ul si baza de 1.600 de clienti a companiei TCE Logistica, care ii va asigura o crestere de o cifra in cota de piata.

      Cargus a fost achizitionat de fondul de investitii Abris Capital Partners la sfarsitul anului 2012 si trece acum printr-o perioada de dezvoltare, cu investitii importante in flota, infrastructura IT, produse si servicii noi. Cargus a fost detinuta de Deutsche Post DHL in ultimii patru ani.

      Cargus International este una dintre cele mai mari companii de pe piata de curierat intern din Romania. Fondata in 1991, Cargus a fost prima companie de curierat din Romania, iar in prezent detine si utilizeaza singura retea nationala de centre si depozite si o flota de peste 700 de vehicule de curierat.

      Printre principalii jucatori pe piata locala de curierat se numara Fan Courier, Fastius Curier, DPD, Cargus Curier, UPS, DHL.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Cristian Gubandru
      Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Companii »


      Setari Cookie-uri