“E-commerce-ul nu poate sa existe fara curierat. E-commerce-ul creste, ai nevoie de cineva care sa presteze acest serviciu. Posta Romana nu iti ofera control, siguranta. Curierii au preluat multe servicii de la Posta Romana intr-un mod mult mai integrat. Clientul are nevoie de produs cat mai repede, prin Posta Romana dureaza mult, 3 zile, 5 zile, 10 zile”, a declarat Dinu.

In comertul electronic, clientii au 10 zile in care pot returna produsul conform legii, insa elefant.ro duce acest interval la un an de zile pentru zona de fashion, oferind inca 355 de zile. “Hainele vin din toata Europa, folosim un serviciu de curierat care le aduce din tara de origine, pentru import cu o companie si pentru livrari interne cu alta”, a spus Dinu.

Daca un client se razgandeste costurile pentru retur le suporta elefant.ro, insa potrivit managerului magazinului online procentul de retur este foarte mic, sub 5%, rata de livrare depasind 95%.

elefant.ro livreaza produsele pe care le are pe site, carti, haine si jucarii, atat prin curier cat si prin Posta Romana, insa clientii aleg de cele mai multe ori curierul pentru ca tarifele sunt aproape identice, in unele cazuri sunt chiar mai mici prin curieri, iar acestia ofera si garantia ca ajung in 24 de ore.

“Prin curieri livrarea se face de obicei in 24 de ore, iar prin Posta Romana in Bucuresti probabil in 3 zile si in tara in 3-5 zile, in cazurile fericite”, mai spune Dinu.

Pentru ca firma de curierat este practic un reprezentant al magazinului online care livreaza produsul, Elefant.ro a ales curierul dupa nivelul corect al serviciilor, preturi si calitatea serviciilor.

Cum se anunta Black Friday in e-commerce

elefant.ro se asteapta ca Black Friday sa fie si mai mare anul acesta, estimand livrari cat pentru o luna. “De Black Friday curierii vor veni mai des. Anul trecut am facut livrari intr-o zi cat am facut intr-o luna. Anul acesta ne asteptam sa avem greutati in a livra in 24 de ore, cu siguranta volumul va fi foarte mare. Curierii vor fi foarte incarcati si stim si noi lucrul asta. Noi o sa lucram cu back-up pe mai multe firme de curierat, pentru ca si ei pot face fata unui anumit volum, nu pot angaja flote si oameni pentru a livra comenzile dintr-o zi”, a adaugat Dinu.

Anul trecut, majoritatea magazinelor online au avut intarzieri la livrari de pana la 4-7 zile. “Ne asteptam si anul acesta la mici intarzieri, vom anunta in cat timp vom livra produsele comandate. Retailul face mare parte din vanzari in noiembrie-decembrie, se suprapun foarte multe. Toti suntem obisnuiti de sarbatori sa cheltuim fara sa ne uitam la bani”, a mai spus Dinu.

Citeste si:

Cat dureaza o negociere cu firma de curierat in e-commerce

Negocierile intre magazinele online si firmele de curierat pot ajunge de la cateva minute la cateva luni, pentru Elefant.ro cea mai lunga discutie a fost de 2 luni. “O negociere cu firma de curierat dureaza de la 5 minute la 2 luni, pentru ca sunt foarte multe lucruri, nu se negociaza doar un pret. In primul rand termenul de livrare, daca eu am promis clientului 24 de ore, pai 24 de ore trebuie sa fie. Exista foarte multi curieri cu preturi foarte mici, dar nu poti controla nimic, controlezi doar pretul, dar nu calitatea serviciilor. Trebuie sa livreze la timp, tot ce inseamna partea de reclamatii, incidente sa fie bine gestionata. Sunt si clienti care au altfel de abordari si ei trebuie tratati altcumva, curierul trebuie sa ne trimita un feedback imediat ca noi sa rezolvam pe loc”, a precizat Dinu.

In e-commerce platile depind de la curier la curier, de la contract la contract.

“Partea de curierat este o cheltuiala importanta,dar mica din partea de supply chain management, pe care fiecare companie incearca sa o diminueze, in acelasi timp trebuie sa fii atent ca nu numai costurile pe care le negociezi in zona asta sunt importante, ci si calitatea pe care o obtii pt banii pe care ii dai. Trebuie gasit un echilibru intre costurile pe care le ai si calitatea pe care o obtii. De exemplu, Amazon a investit in zona de logistica enorm, ca sa poata sa obtina o experienta excelenta, ca in fond e-commerce-ul asta livreaza, si asta ne dorim si noi sa facem, sa incercam sa livram o experienta buna”, a spus managerul elefant.ro.

Flota companiilor de curierat este diversificata, acestia folosesc mai multe masini in functie de volumele pe care clientul le are. “Daca ai de livrat 100 de comenzi intr-o ora iti trimit o masina, daca vrei sa livrezi cateva mii de comenzi atunci vine un camion”, a precizat Dinu.

elefant.ro are un depozit inchiriat de 1.300 mp in Bucuresti, in zona Titan (Poarta Faur), iar anul viitor are in plan sa inchirieze suprafete mai mari.

Romanii au cumparat de pe internet carti in valoare de 5-6 milioane de euro. Piata de carte din Romania este evaluata la circa 60 de milioane de euro, in scadere cu 40% fata de 2007, cel mai bun an in domeniu. Cifra nu include vanzarile de manuale si pe cele de la chioscurile de ziare, care reprezinta de asemenea o piata de circa 60 milioane de euro.

Pana acum in dezvoltarea Elefant.ro s-au investit aproximativ trei milioane de euro.