Ed Ward pare ca are 45 de ani insa am fost extrem de surprins cand am aflat ca are nu mai putin de 32 de ani…de IT engineering, fiind unul dintre veteranii industriei. Am stat la masa cu senior vice presidentul DELL pe client engineering si am atins subiecte precum viitorul PC-urilor, ce doresc diferit millenials, dar si de ce a ales DELL sa (re)devina un brand cool in zona de PC-uri.

Ed Ward este, practic, unul dintre motoarele principale cand vorbim de inovatie la nivelul PC-urilor/tabletelor si laptop-urilor DELL. “Nu vrei sa fim #1 pe fiecare categorie de produse, pana la urma suntem un business si ne intereseaza sa fim realisti, sa avem si marje sanatoase de profit, insa sunt unele zone in care dorim neaparat sa intram mai puternic – si una dintre ele este in zona de tablete rabatabile”, spune Ed, cu un etern zambet larg pe chip.

Practic, vorbim de tablete de dimensiuni considerabile dar care se “Impaturesc” pentru a intra cu usurinta in buzunare.

“Tehnologia exista, inca nu a fost pusa cu adeverat in practica insa ne asteptam ca in cativa ani sa intre puternic pe piata si sa fie ceva cu adevarat nou, disruptive. Ne adresam in primul rand clientilor business, dar toti clientii business sunt, pana la urma, si persoane fizice”.

Mai mult, in majoritatea cazurilor clientii business preiau mai lent noile tehnologii, acestea fiind impinse in companii chiar de catre persoane fizice carora le plac respectivele produse.

Daca ar putea inventa ceva pe loc, rapid, Ed Ward spune ca i-ar placea foarte mult gadget-uri extrem de puternice care sa proiecteze informatii 3D care ar putea fi atinse si manipulate cu mainile – ca in Minority Report, de exemplu.

“Oricum, daca vorbim de ultimii 15 ani, majoritatea tehnologiilor care au prins pe piata nu sunt cu adevarat ceva complet inovator, cat luarea unei tehnologii deja existente si lansarea lor intr-un context potrivit, la momentul potrivit, cu marketing-ul potrivit”, considera expertul DELL.

Millenials? Nu se mai angajeaza daca nu exista factorul cool

Millenialsii schimba paradigma in care se munceste, de cele mai multe ori acestia refuzand complet sa intre intr-o corporatie daca lipseste factorul cool, daca nu beneficiaza de tehnologie de ultima ora, care sa fie si sigura, fiabila si usor de folosit.

“Millenials lucreaza remote si nu vor sa aiba probleme cu bateria, sunt axati foarte mult pe experienta de lucru. La DELL strategia este de a lansa produse din ce in ce mai avansate, perfectionate, ca mai apoi, o data la cativa ani, sa facem un salt catre ceva complet nou, un fel de…punct de inflexiune”, spune Ward. “Ceea ce vom vedea peste 4-5 ani de zile nu va mai semana cu ce foloseam acum 10 ani, insa tot PC-uri se vor numi”.

32 de ani de inginerie IT

Aveam putini ani cand Ed Ward isi incepea activitatea de inginer IT. “Ce ma atrage la industrie, la job? Faptul ca tot timpul am de depasit provocari si tot timpul imi pun mintea la contributie – cum pot face ceva ce se afla mai mult in imaginatia noastra sa devina realitate? De ce functioneaza ceva in felul in care functioneaza? Cum pot face un ecran sa se indoaie?”.

De exemplu, in anii ’90, Ed lucra la Motorola si, la vremea respectiva, a conceput un device wireless care iti permitea sa te uiti pe mail, sa cumperi online. “Practic…vorbim de un smartphone! In anii ’90!! Tehnologia deci exista cu mult inainte ca Steve Jobs sa iasa in 2007 si sa lanseze primul iPhone. Deci este crucial sa stii CAND sa lansezi o tehnologie, cand este pregatita piata; trebuie sa te axezi pe ecosistem, nu doar pe tehnologie. De asemenea, este crucial ca tehnologia sa rezolve o problema, nu doar sa fie o tehnologie cool”.

Urmatoarea provocare?

Ed Ward se apropie de incheierea acestui capitol din viata lui, asa ca una dintre provocarile sale in urmatorii ani va fi sa imparta din cunostintele sale viitoarei generatii – millenialsilor.

“Cu rabdare vine si intelepciunea; intelepciunea este o combinatie intre cunostinte si experienta. Si sa stii ca asa sunt si cei din generatia millenials. Daca ma uit la ei, asa eram si eu acum 20 de ani, deci nu sunt mari diferente, pana la urma!”, spune, cu zambetul pana la urechi, Ed.

Intr-o anumita masura, aceasta generatie a si “impins de la spate” corporatia DELL care, daca ne uitam in urma nu foarte multi ani, nu scotea pe piata PC-uri pe care le-am fi putut numi “cool”.

“De cativa ani am reusit sa integram si factorul cool-ness in PC-urile noastre; carcase din sticla care elimina caldura, design-uri diferite, culori care au prins extraordinar – de exemplu rose gold si alb a prins extraordinar in China”.

Practic, DELL a vazut in urma cu 6 ani tendinta “bring your own device” la locul de munca, chiar si in departamentele IT angajatii incepand sa vina cu propriile device-uri la munca. Deci trebuia ca DELL sa devina relevant in zona de consumer, pentru a intra si in zona de business.

“Consumatorii persoane fizice adopta mult mai repede tehnologia, devenind varf de lance pentru compani. Am lucrat la design; am si riscat, adevarat, am schimbat strategia de gandire. Inainte priveam la cate un pas in fata, si mergeam asa, pas cu pas pana…undeva. Acum privim unde vrem sa ajungem peste 5 ani si de ACOLO, o luam inapoi”, conchide Ed Ward.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri