Probabil citesti aceste randuri pentru ca vrei mai mult: mai mult trafic, mai multe vanzari, mai multe metode eficiente de a-ti atinge scopurile in marketing. Optimizarea in motoare de cautare (SEO) te poate ajuta sa iti atingi aceste scopuri, dar unii marketeri vin cu scuze pentru a explica de ce SEO nu i-ar putea ajuta prea mult.

Jill Kocher, expert SEO, are acces la analize ale mai multor companii, de la foarte mari la startup-uri. Depinzand de investitiile si resursele alocate in SEO, aceasta tehnica aduce intre 20 si 70% din traficul total, pe luna.

Participa la ecomTEAM 2014 pentru a afla mai multe informatii si ponturi despre cum sa iti pui la punct un magazin online de invidiat.

Ce motive invoca unii marketeri pentru a ignora Search Engine Optimisation?

“Nu inteleg SEO”

Primul pas in a repara o problema este a admite ca ai una. Daca nu intelegi SEO, sunt mai multe feluri sa inveti. Unele oportunitati de a invata sunt chiar gratuite – vezi postarea “Cinci feluri de a invata SEO, gratis”.

A citi un ghid nu te va face expert(a) in SEO peste noapte, dar te va familiariza cu concepte importante si vei putea intelege pasii urmatori.

A angaja o agentie sau un om specializat pe SEO in cadrul companiei reprezinta alte variante. Vei dori sa stii inainte de a angaja pe cineva cel putin ABC-ul SEO-ului pentru a nu fi “pacalit” si a intelege daca firma ta merge in directia buna. Insista de asemenea pe langa agentie/angajat sa iti explice conceptele si tacticile pe care le adopta. Nu te teme sa investighezi daca ceva nu arata cum trebuie in motoarele de cautare.

“Nu pot concura cu marile branduri”

Este adevarat ca motoarele de cautare prefera brandurile mari in rezultatele cautarilor, mai ales datorita faptului ca utilizatorii tind sa dea click pe ele pentru ca sunt recunoscute. Este un cerc vicios care poate fi greu de intrerupt, dar nu imposibil.

Site-urile si business-urile mici au un mare avantaj – agilitatea. Brandurile majore au nevoie uneori de luni intregi pentru a se pune in miscare si a reactiona la schimbarile din piata. Poti sa iti optimizezi mai bine site-ul, pe unele cautari cheie, inainte de brandurile majore?

Cauta-le slabiciunile. Exista o zona pe care brandurile mari nu o acopera? Tag-uri slabe in titluri? Navigare sau linking intern nu prea bine pus la punct? Categorii neclar definite? Atunci fa acestea mai bine pe site-ul propriu si, in timp, diferentele se vor vedea. Axeaza-te pe cuvinte cheie importante – si acest lucru inseamna “Am folosit cuvantul cheie in mod optim intr-o pozitie care conteaza pentru SEO si nu doar in locuri unde am creat doar spam”.

Nu am angajatii necesari

Lipsta angajatilor care sa se ocupe de SEO inseamna deseori ca SEO nu reprezinta o prioritate pentru management, sau ca staff-ul detinut nu intelege acest concept. Daca este acest din urma caz, vezi sfaturile anterioare.

Daca este primul caz, si managementul nu intelege beneficiile clare ale SEO, pune la punct o prezentare succinta in care sa prezinti, cu explicatii si exemple concrete, importanta optimizarii in motoarele de cautare. Include estimari de crestere si conversii.

Citeste, pentru mai multe informatii, “4 exemple vizuale pentru a explica usor SEO”.

Nu am bugetul necesar

SEO are nevoie de buget, in mod clar. Agentiile, angajatii, costa. Incearca insa sa intelegi ca fara SEO, degeaba incerci sa iti faci loc pe piata, asa ca este poate necesar sa renunti la unele investitii (in extindere, de exemplu), pentru a iesi in fata in motoarele de cautare.

Uita-te la Instrumentele Google pentru Webmasteri. Exista keyword-uri care sa iti poata atrage trafic? Primesti impresii dar nu si click-uri? Pentru mai multe informatii, vezi acest articol.

Inainte sa investesti in SEO, asigura-te ca angajezi pe cine trebuie – uita-te bine la background-ul viitorului angajat/agentii si vezi daca are/au experienta pe segmentul care iti trebuie tie.

ROI nu este suficient de mare

Randamentul investitiei (Return on investment) este singurul motiv major pentru a investi in SEO. Daca insa costurile necesare pentru SEO sunt, intr-adevar si dupa calcule clare, mai mari decat profitul, asteapta momentul in care vei avea puterea financiara/motivatia de a pune accent pe SEO.

Gandeste-te totusi ca modificari pozitive la SEO vor modifica pozitiv si pe termen lung si vizibilitatea magazinului tau online, conversiile, experienta utilizatorilor si alte elemente ale site-ului. Atunci cand iei in calcul aceste lucruri, pe termen mediu si lung, ROI ar putea sa se schimbe, favorabil.

Participa la ecomTEAM 2014 pentru a afla mai multe informatii si ponturi despre cum sa iti pui la punct un magazin online de invidiat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri