Multi comercianti online se axeaza pe atragerea de noi vizitatori pentru a isi creste veniturile. Desi aceasta strategie poate ajuta, este deseori mai ieftin sa te concentrezi pe cresterea veniturilor de la clientii deja existenti, prin cresterea ratei de conversie si a valorii comenzii.

Dale Traxler, antreprenor in eCommerce de peste 12 ani, ofera noua modalitati simple de a creste rata de conversie si sapte feluri de a creste valoare comenzilor. In timp, toate ideile de mai jos si-au dovedit eficienta.

Rata de conversie

Este un indicator critic pentru orice magazin online si trebuie sa ii acordati cea mai mare atentie. Majoritatea retailerilor au o rata de conversie de 2-3% - calculata ca numar de comenzi/vizitatori unici = rata de conversie.

Acest lucru inseamna ca daca aveti 10.000 de vizitatori unici/luna si primesti 200 de comenzi, ai o rata de conversie de 2%. Daca valoarea medie a comenzii este de 50$, atunci veniturile ating 10.000 de dolari pe luna.

Daca ti-ai creste rata de conversie de la 2 la 3%, acest lucru este echivaleaza cu o evolutie de 50% - adica venituri de 15.000$.

Intrebarea care se pune este – cati bani trebuie sa investesti in advertising pay-per-click, de exemplu, pentru a castiga 50% mai multi vizitatori? Depinde de cost, dar daca ar fi doar 0.50$/click, inseamna 2.500 de dolari.

Cum poti creste deci rata de conversie fara a investi aceasta suma de bani? Iata cateva idei:

Adauga chat Live: Deciziile de achizitie sunt frecvent intrerupte dupa ce clientii pun produsele in cos. O modalitate de a evita acest lucru este sa raspunzi imediat intrebarilor/nelamuririlor pe care le pot avea clientii – intrebari despre livrare, disponibilitate, calitate si asa mai departe.

Adauga pretul transportului in cos: Imediat dupa ce clientul adauga produsul in cos este util ca acesta sa afle pretul complet si final. Aceasta este o modalitate sigura de a creste ratele de conversie.

Ofera promotii in cosul de cumparaturi: A oferi ceva extra in pasii finali ai tranzactiei incurajeaza uneori cumparatorii sa plaseze comanda. In mod ideal, promotia ar trebui personalizata bazat pe ceea ce se afla in cos.

Ofera plati alternative: Multi cumparatori prefera sa nu plateasca, mai ales in Romania, cu cardul. Ofera si plata ramburs.

Checkout pentru vizitatori: Multi utilizatori nu vor sa isi creeze un cont. Lasa-i sa plaseze produse ca oaspeti.

Ofera livrare gratuita in anumite cazuri: Alege sa oferi transport gratuit la comenzi de peste o anumita suma de bani. Consumatorii vor din ce in ce mai mult transport gratuit.

Fa-ti site-ul rapid si securizat: Viteza cu care se incarca site-ul este cruciala. Consumatorii nu tolereaza un site lent sau care nu functioneaza cat de repede s-ar astepta ei. Investeste in certificate SSL pentru a creste securitatea site-ului si implicit a clientilor tai.

Pune la punct un sistem clar de retururi: Multi consumatori nu vor dori sa plaseze comenzi daca nu stiu clar ce se intampla daca produsul nu este asa cum s-ar fi asteptat. Scrie clar care sunt conditiile de retur.

Teste A/B pentru a optimiza procesul de checkout: Incearca diferite marimi de butoane, plasamente si culori. Incearca un mini cart in locul unuia mare. Ai putea observa imbunatatiri.

Aminteste-ti ca ai mult de castigat de pe urma celei mai marunte imbunatatiri ale ratei de conversie.

Creste valoarea cosului de cumparaturi

Aceasta ar fi a doua imbunatatire care ar putea impacta imediat veniturile companiei. Pentru multi comercianti, este un lucru excelent ca vizitatorii sa adauge mai multe produse in cos sau sa il inlocuiasca pe cel “vechi” cu unul mai scump, mai performant si mai profitabil pentru magazin.

Implementeaza vanzari cross, accesorii, pentru cat mai multe produse. Multi comercianti online nu au pe site decat doua iconite – in stoc sau in afara stocului. Ajuta daca plasezi produse recomandate, bundle-uri sau recomanzi accesorii pentru produsele din cos.

Implementeaza rating-uri si review-uri: Acestea pot face diferenta – clientii au incredere mai mare in ceea ce zice un consumator decat in ceea ce spune chiar magazinul.

Adauga chat live in pagina de produse: A oferi chat live pe pagina detaliilor produselor creste in mod frecvent vanzarea – clientii apreciaza sa vorbeasca cu un om, rapid, in timp real, atunci cand are intrebari sau nelamuriri.

Ofera premii/cadouri pentru comenzi mari: Ia in considerare oferirea de discount-uri sau livrari gratuite pentru comenzi mai scumpe.

Ofera mici cadouri: La orice achizitie, ofera un mic cadou – nu trebuie sa fie ceva valoros, poate fi in surplus in magazin sau cel putin o scrisoare de multumire.

Ofera abonamente: Propune clientului sa se aboneze la newsletter; este o forma de atragere de venituri pe termen lung.

Promoveaza pachete de produse: Incearca sa promovezi mai multe produse intr-un pachet unic, mai degraba decat fiecare produs in parte.

Per total, trebuie sa pui la punct un plan clar de crestere a ratei de conversie si a valorii comenzilor. Nu incerca sa cresti cu 50% inca de la inceput, ia-o pas cu pas – intai 10%, apoi inca 10% si tot asa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri