Ultimii doi ani au fost in mod clar cei mai prolifici in ceea ce priveste magazinele traditionale majore care au intrat in zona de livrari online – un pas extrem de important, avand in vedere apetitul in crestere al romanilor pentru cumparaturi pe Internet. Cu toate acestea, exista si retaileri majori care INCA nu au deschis magazine online. Vezi in articolul de mai jos ce nume grele ar putea intra in 2015 in eCommerce si cu cine concureaza.

Am analizat zonele importante ale pietei, segmente in care „se invart” sute de milioane sau chiar miliarde de euro – piata alimentara, haine/accesorii, bricolaj, articole sportive si mobila. Concurenta in aceste zone este acerba si fiecare procent in plus in vanzari poate implica schimbarea liderului pietei, o crestere puternica a afacerilor si, cel mai important, fidelizarea clientilor. A NU fi prezent in zona de eCommerce in anul Domnului 2015 poate duce, in timp, la moarte clinica, iar resuscitarea va fi un proces greu.

Articole Sportive

Pe segmentul articolelor sportive am analizat sase magazine majore, dintre care doar unul nu are inca modul de eCommerce. „Oaia neagra” este magazinul Hervis, care, desi toti ceilalti concurenti livreaza deja online, a ramas in urma. Retailerii Decathlon, Intersport, Hypersport, dar si Himalaya (specializat pe articole de munte) si SwitchShop au module de eCommerce.

Mobila

Categoria mobila are o situatie similara – doar un jucator major nu este prezent in zona de eCommerce. Acesta este KIKA, magazin care nu permite decat crearea de liste dar nu si achizitia online. Concurentii deja livreaza online – vorbim de IKEA, Mobexpert, Elvila, Casa Rusu, si Naturlich.

Magazine alimentare

Am analizat principalele supermarket-uri si hipermarket-uri de pe piata locala; in aceasta zona, situatia este mai balansata – cinci entitati livreaza pe Internet in timp ce patru inca nu o fac.

Brandurile care au implementat module de eCommerce sunt Carrefour, Mega Image (prin eMag), Metro, Selgros si Cora, in timp ce Auchan, Kaufland, Billa si Profi inca nu au. Ramane de vazut daca 2015 va insemna pentru acestea din urma intrarea in zona de eCommerce – startul este deja ratat, dar se poate recupera.

Bricolaj

In zona de bricolaj, patru dintre cele sase branduri analizate inca nu livreaza online. Vorbim de Bricostore, Praktiker, Leroy Merlin si Hornbach, in timp ce Daedeman si Arabesque au inceput sa livreze prin intermediul Internetului. Pe termen mediu si lung, acesta va deveni un avantaj major.

Haine, accesorii, cosmetice

Am lasat aceasta sectiune la final, intrucat este o piata extrem de competitiva, cu multe branduri majore. Am analizat peste 20 de companii, majoritatea permitand achizitionarea de produse online.

Miniprix, TinaR, Zara, Bershka, Mango, Leonardo, Stradivarius, Bata, Ecco Shoes, Bigotti, Musette, Jolidon, Stefanel sau Office Shoes concureaza deja in zona de comert online. In 2015 ne-am putea astepta ca cel putin unele dintre urmatoarele sa intre, de asemenea, in aceasta zona – H&M, Kenvelo, Lacoste, Celio, Marks & Spencer, Collective, C&A, Desigual, Douglas, Humanic. Unele dintre aceste branduri inca nu au nici macar site-uri pentru Romania, un mare minus pentru zona de online.

Wall-Street.ro va va tine la curent cu intrarile companiilor in zona de livrari online, pe masura ce acestea vor avea loc. Subiectul va fi dezbatut, alaturi de experti din industrie, si la ecomTEAM 2015 unde veti putea afla principalele provocari si costuri atunci cand faci trecerea spre un alt mediu de vanzari dar si studii de caz revelatoare.

Sursa foto: Shutterstock: Super business

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri