Magazinele online cauta oameni care au experienta medie sau chiar avansata intr-un anumit domeniu, si mai putin juniori, lucru diferit fata de in urma cu cinci-sase ani cand angajatorii doreau salariati care sa fie “one man show”, au declarat in cadrul emisiunii Wall-Street 360 Lavinia Biberi si Ciprian Dragoi, fondatori ai Ecomjobs.ro, prima platforma cu locuri de munca dedicate comertului electronic.

Ciprian Dragoi, cofondator al Ecomjobs.ro, va fi speaker in cadrul EcomTEAM, eveniment de comert electronic si marketing digital pe care wall-street.ro il va organiza pe 6-7 aprilie, in Brasov.

Ecomjobs este un site lansat in toamna anului trecut care include in jur de 200 de locuri de munca din cadrul a 150 de companii.

Cei mai cautati: specialistii in marketing si programare

Cele mai multe joburi sunt pentru oameni de marketing si programatori, dar sunt oferte numeroase si pentru manageri de proiecte si experti in vanzari. Specialistii in marketing si programare nu sunt doar cei mai cautati, dar si cel mai greu de gasit.

„Impactul lor este hotarator...pentru ca un programator poate strica site-ul, iar omul de marketing il poate ridica pana la cer”, spune Ciprian Dragoi.

De asemenea, majoritatea retailerilor vor oameni cu experienta de cativa ani intr-un anumit domeniu.

„Nu mai vor juniori. Cand am inceput eu, eram doi oameni in spatele unui magazin online si ne ocupam de continut, adaugam produse, raspundeam la telefon. Acum se cauta oameni dedicati pentru fiecare segment, companiile nu mai vor <<one man show>> (n.red. om care are mai multe atributii simultan). De asemenea, tot mai multe companii aleg sa angajeze oameni in loc sa mai apeleze la specialistii din agentii. Fac acest lucru pentru ca vor sa reactioneze mai rapid, pentru ca desfasoara mai multe campanii unele dezvoltandu-le intr-un timp foarte scurt”, explica Biberi.

Cei doi fondatori isi doresc ca anul acesta sa adauge in fiecare luna in jur de 50 de locuri de munca noi, in special joburi din cadrul magazinelor online.

Mizeaza pe venituri de 5.000-10.000 de euro

„Facem exceptii pentru unele locuri de munca din agentii, insa doar daca acei oameni vor lucra exclusiv pe zona de comert electronic”, afirma Dragoi.

Fondatorii Ecomjobs mizeaza pe afaceri de 5.000-10.000 de euro anul acesta, venituri care proveni de la companiile care vor sa evidentieze locurile de munca pe care le publica pe site. Mai exact, companiile pot publica anunturi gratuit, dar si cu plata, existand trei tipuri de pachete cu preturi intre 10 si 25 de euro. Pachetele cu plata includ evidentierea locurilor de munca in newsletterul Ecomjobs, dar si promovarea lor pe retele de socializare precum Facebook, LinkedIn, Twitter sau Google +.

Ecomjobs este o platforma lansata de Lavinia Biberi si Ciprian Dragoi cu o investitie minima.

Lavinia Biberi: Mi-am zis <<Daca eu vreau un job, atunci ar trebui sa ajut pe cineva sa isi gaseasca un loc de munca>>

„Am investit cateva sute de lei in domeniu si hosting si mult timp liber pentru ca am vrut sa facem pe cont propriu aproape tot ce tine de crearea platformei. Ma refer la programre, copywriting, identitate. Lavinia a inceput proiectul cu deschiderea unui grup pe Facebook, eu nu eram foarte entuziasmat, am asteptat in jur de trei luni sa vad ce se intampla...si am observat ca oamenii erau implicati si era loc pe piata pentru un astfel de site”, spune Ciprian Dragoi.

Antreprenorul are o experienta de 13 ani ca programator, el fiind, de asemenea, fostul director tehnic al Marketizator, platforma de crestere a conversiei pentru magazine online. Pe de alta parte, Lavinia Biberi are sase ani de experienta in marketing, de-a lungul anilor lucrand in cadrul unor companii precum Floria Online, Kelion Online, Edukid.ro sau Marketizator.

„Am inceput sa lucram la Ecomjobs in ianuarie anul trecut si ideea a venit de o nevoie. Chiar eu imi cautam job in acea perioada si oscilam intre a fi freelancer si a ma angaja. Gasisem un loc de munca intr-un magazin online, dar voiam sa merg catre un magazin mai mare. Am cautat destul de mult, dar tot in acea perioada am citit o carte de business in care scria ca daca vrei sa ai succes, trebuie sa ajuti pe cineva in directia in care tu vrei sa ai succes. Si m-am gandit: <<Dau vreau sa imi gasesc job, atunci ar trebui sa gasesc pe cineva sa isi gaseasca>>. Si asa am pornit un grup inchis pe Facebook in care am invitat prieteni care lucrau in alte magazine online. Multi isi cautau si ei de munca si am inceput sa postez zilnic joburi din ecommerce. Si astfel ne-am dat seama ca exista cerere pe piata”.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri