Cumparaturile online reprezinta un procent important din afacerile firmelor de curierat. 35% din cifra de afaceri FAN Courier vine din comenzile online, in timp ce DPD Romania ajunge la 50%.

La conferinta de comert electronic ecomTEAM de la Brasov, organizata de wall-street.ro, principalii jucatori din piata de curierat local au vorbit despre influenta cumparaturilor online la nivelul cifrei de afaceri.

Adrian Mihai (foto), unul dintre actionarii Fan Courier, principalul partener al ecomTEAM, a spus ca 35% din cifra de afaceri vine din cumparaturile online. Acum sapte ani, FAN Courier avea 1-2% din cifra de afaceri generata de online. Lucian Aldescu, CEO DPD Romania a spus ca pentru compania sa, 50% din afaceri vin din online. De asemenea, la nivel european, in 2015 DPD a inregistrat o crestere de 29% in comenzile B2C si de doar 12% in comenzile B2B, ceea ce inseamna ca trendul va fi catre cumparaturile online facute de oameni obisnuiti.

Vorbind despre dificultatile pietei de curierat, Adrian Mihai a spus ca nu exista o scoala de curieri, iar costul de a pregati un curier bun este mare si se realizeaza abia in trei luni.

„Nu au existat niciodata scoli de curierat. Vorbeam cu seful de parc auto de la noi si imi spunea ca nu gaseste un electrician auto pentru ca nu mai sunt in piata. Noi trebuie sa pregatim un curier cel putin trei luni pentru a avea eficienta si comportamentul potrivit. Un curier normal livreaza 80-90 de comenzi pe zi. In primele trei luni majoritatea nu trec de 30-40 de comenzi“, a spus Adrian Mihai, care a mentionat ca primul test pe care-l da un candidat la postul de curier este unul de citire si scriere.

ecomTEAM este un eveniment de comert electronic si marketing digital organizat de wall-street.ro si fondat de reteaua de afiliere 2Parale. Evenimentul este realizat in parteneriat cu FAN Courier si este sustinut de Vodafone, MasterCard, PayU Romania si DPD Romania, Valoris, Allpacka si ContentSpeed.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri