Brandul de fashion Zara, detinut de grupul Inditex, cel mai mare retailer de fashion din lume, incearca sa aduca cat mai mult din experienta online in magazinele fizice. Zara a deschis un concept store in Londra unde clientii probeaza hainele, dar le cumpara online, iar acestea le sunt livrate acasa.

Cumparaturile facute pana in orele 14:00 in cadrul magazinului de 200 de metri patrati din Westfield Stratford, Londra, sunt livrate in aceeasi zi. Plata cumparaturilor se realizeaza doar online, prin Bluetooth, aplicatia Zara sau Inditex sau prin intermediul unei case de marcat care scaneaza automat pretul articolelor, angajatii neavand niciun rol in cadrul acestui proces.

De asemenea, cabinele de proba din noul concept store Zara sunt dotate cu oglinzi interactive care fac recomandari cu privire la hainele probate de clienti.

Zara concept store London

Concept store-ul Zara din Londra va ramane deschis pana la finalul lunii mai, cand spaniolii de la Inditex vor deschide un flagship store al brandului. Acesta va avea o suprafata dubla, de 4.500 de metri patrati, si va dispune de o zona speciala pentru comenzile online, de unde clientii isi pot ridica hainele fara interventia angajatilor Zara, prin intermediul unui depozit automat situat in magazin. Pentru a-si ridica comanda, clientii vor fi nevoiti sa scaneze codul QR sau sa ofere un cod pin al comenzii.

Vitrina magazinului va avea pereti de sticla cu senzori speciali care sa proiecteze colectiile in momentul in care clientii se apropie de magazin. Aceste inovatii reprezinta “un alt pas din strategia de integrare a magazinelor in mediul online, care ne defineste identitatea de business”, spune Pablo Isla, CEO-ul Inditex.

Zara concept store Londra

La nivel global, retailul fizic de fashion se confrunta cu dificultati, pe masura ce traficul din magazine scade, iar mediul online capata având. Macy’s, Sears, JCPenney, BCBG, Abercrombie & Fitch si Bebe sunt doar cativa dintre retailerii americani care au decis sa inchida zeci de magazine. Disparitia brick-and-mortar-ului era asteptata de ceva timp pe meleagurile americane, in acelasi timp cu dezvoltarea tot mai puternica a mediului online.

In acest context, masurile luate de gigantii din fashion sunt de inteles. Nu doar Inditex, compania-mama a brandului Zara, ia masuri pentru a-si asigura vanzarile. De curand, retailerul suedez Hennes&Mauritz (H&M) a anuntat ca isi incetineste expansiunea brick and mortar dupa ce vanzarile companiei au fost afectate anul trecut.

Desi a anuntat ca va deschide 390 de magazine noi anul acesta, H&M va inchide 170 de locatii, ceea ce face ca numarul net al magazinelor noi deschise in 2018 sa fie de 220, mult mai mic fata de anul trecut, de 388. De asemenea, H&M a anuntat ca isi va concentra atentia pe imbunatatirea experientei cu clientii din magazinele fizice si online, integrand servicii precum click and collect.

In timp ce retailul fizic a fost in declin pentru H&M, comertul electronic este pe un trend ascendent, de aceea retailerul suedez mizeaza pe online si va incepe un parteneriat cu platforma chineza Tmall, detinuta de Alibaba, in luna martie a acestui an.

Vino la ecomTEAM 2018, pe 28-29 martie, pentru a fi la curent cu cele mai noi modificari legislative si strategice in piata de eCommerce. Invitati internationali si lideri din piata locala se vor intalni la ceea ce a devenit cunoscut ca "teambuilding-ul eCommerce-ului".

Sursa foto: Viorel Dudau/Dreamtime

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri