RTB House va fi prezenta la ecomTEAM, unul dintre cele mai importante evenimente de eCommerce din regiune. Acesta va avea loc pe 28-29 martie, la Brasov. Vei avea oportunitatea de a afla orice detalii despre eCommerce de la zeci de specialisti din domeniu.

Pregatirea unui calendar de e-commerce pentru departamentele de marketing si vanzari e o miscare prin care brandurile pot ajunge cu un pas in fata competitiei, atat in online, cat si in offline. Prin urmare, iata evenimentele cu cel mai mare potential de anul acesta si cateva recomandari pentru a atrage avantaje pentru brandul tau:

1. Evenimente sportive - campanii consistente

In 2014, Jocurile Olimpice de Iarna si Cupa Mondiala FIFA au ajuns la audiente de 2,1 miliarde, respectiv 3,2 miliarde de oameni. In 2018, se asteapta un nou record atins de industria e-commerce. In 2018, Jocurile Olimpice for avea loc in Pyeongchang, Coreea de Sud. In vara, Cupa Mondiala Fifa va avea loc in Rusia.

Evenimentele sportive aduc trafic de la publicul pasionat si genereaza vanzari remarcabile in cumpararea de electronice (in special televizoare). De asemenea, si piesele vestimentare, echipamentele sportive, cosmeticele, bauturile in editii speciale, branduite cu echipele care concureaza sunt foarte cautate. Cresc substantial si comenzile online de mancare cu livrare la domiciliu.

Multe magazine online pregatesc campanii si oferte complexe in preajma acestor evenimente. Totusi, activitatile dau cele mai bune rezultate daca sunt adaptate pentru fiecare canal, oferind clientilor o experienta completa. De asemenea, campaniile de retargeting livreaza continut publicitar personalizat fiecarui client, relevant pentru obiceiurile acestuia.

De exemplu, ofertele legate de Jocurile Olimpice de iarna pot da prilejul pentru campanii creative, cu reprezentari grafice legate de acest eveniment, dar cu recomandari de produse pentru uz obisnuit. Recomandarile pe retelele sociale si prin newslettere pot fi extrem de potrivite in aceste tipuri de campanii, facandu-le vizibile, coezive si eficiente.

2. Sarbatorile traditionale si loializarea clientului

Shoppingul online “explodeaza” in perioada sarbatorilor. In Romania, cele mai profitabile sarbatori pentru sectorul e-commerce sunt Craciunul si Pastele.

Inaintea celor mai mari sarbatori, clientii lanseaza cautari temeinice in magazine, pentru a gasi cele mai potrivite cadouri. Profilul de cumparator sufera mici schimbari, in primul rand pentru ca oamenii cauta review-uri si inspiratie, apoi pentru ca nu cauta produse pentru ei insisi si nu in ultimul rand pentru ca ajung inclusiv in magazine care nu corespund intereselor personale in mod normal.

In aceste perioade, magazinele vor sa ajunga la cat mai multi clienti potentiali cu putinta, cu scopul de a-i converti in cumparatori fideli. Cu un motor de retargeting, marketerii pot planui campanii foarte eficiente dedicate acestui grup de utilizatori. De exemplu, obiectivele specifice ale campaniilor si targetul de profitabilitate pot fi aplicate diferit pentru segmente diferite de utilizatori, sporind eficienta si optimizand reach-ul. De asemenea, campaniile creative pot sa contribuie si la brand awareness.

3. Evenimente speciale - anticiparea intentiilor clientilor

Evenimentele speciale contribuie la cresterea remarcabila a valorilor de vanzare in sectorul e-commerce. Fie ca e vorba de zile de nastere, aniversari sau sarbatori mai mici, actiunea de cumparare de cadouri pentru cei dragi va fi mereu o oportunitate pentru branduri.

Consumatorii din toata lumea petrec mult timp si sunt dispusi sa aloce sume mari pentru a gasi cadourile perfecte de Valentine’s Day (14 februarie), Ziua Femeii (8 martie), Ziua Copilului (1 iunie) si nu numai.

Analizele expertilor arata ca, in fiecare an, clientii aloca un buget si mai mare pentru aceste ocazii. Pentru ca fiecare utilizator isi doreste sa gaseasca acele cadouri speciale, cu o tusa cat mai personala, reclamele personalizate ii pot fi extrem de utile. Marketerii se bazeaza pe segmentarea utilizatorilor in functie de intentiile de cumparare, bazandu-se pe cautarile acestora. O campanie ingenioasa care sa aiba in centru produsele respective are toate sansele sa genereze vanzari, fara sa fie investite bugete cu mult mai mari.

4 - Promotii de sezon - recastigarea clientilor

Evenimentele precum Black Friday sau Cyber Monday au un succes global pentru sectorul e-commerce. Aceste tipuri de ocazii deschid oportunitatea pentru marketeri sa se reconecteze cu clientii vechi, care poate le-au vizitat magazinele cu mult timp in urma. Cu ocazii speciale si promotii atragatoare, este posibil ca acestia sa isi doreasca din nou sa faca achizitii. Oamenii de marketing trebuie sa pastreze in minte faptul ca oamenii care fac cumparaturi in aceste perioade cu reduceri substantiale nu sunt interesati exclusiv de ofertele noi.

Deseori, clientii viziteaza un site si revin pentru a face o achizitie doar cand vad pretul redus. Oamenii de publicitate trebuie sa le reaminteasca de produsele care le-au atras atentia. De asemenea, prin utilizarea tehnologiilor de retargeting, oamenii de marketing pot creste eficienta campaniilor dupa evenimente precum Black Friday. Pot oferi continut publicitar care sa reprezinte produse complementare celor achizitionate anterior. Pe termen lung, relatia cu clientul poate deveni mai solida astfel.

2018 va fi cel mai bun an de pana acum pentru e-commerce

Anul 2018, tinand cont si de evenimentele sportive, va fi plin de posibilitati pentru ca magazinele online sa atraga clienti noi sau sa consolideze relatia cu cei vechi. Oamenii de publicitate ar trebui sa planifice din timp cum valorifica aceste oportunitati, iar utilizarea datelor existente despre preferintele utilizatorilor in campaniile de retargetare exacte poate fi o strategie foarte utila pentru a obtine rezultate optime.