Cei mai multi clienti au cumparat ceasuri din categoriile mid-level, cu preturi cuprinse intre 301 lei si 800 de lei (reprezentand 45% din totalul achizitiilor) si mass-market, cu preturi sub 300 de lei (40%). Restul de 15% dintre ceasurile cumparate de clientii WatchShop fac parte din categoria premium, cu preturi ce depasesc 800 lei.

„Valoarea medie a unui ceas a crescut, incepand cu a doua jumatate a anului trecut, odata cu interesul pasionatilor de orologerie de a cumpara mai multe modele pentru uz personal, pentru a le asorta mai usor tinutelor zilnice, dar si pe fondul cresterii bugetului destinat achizitiilor de ceasuri cadou”, spune Dragos Diaconu, CEO WatchShop.ro.

Ceasul preferat pentru cadou a fost Sekonda Navy, la pretul de 190 de lei

Din totalul ceasurilor cumparate, in 2017, de la WatchShop, 7,5% au fost facute cadou. Anul trecut, valoarea medie a ceasurilor pentru cadouri a fost de 460 de lei. Totodata, modelul achizitionat cel mai frecvent pentru cadou a fost Sekonda Navy, pentru dama, de culoare bej, la pretul de 190 de lei.
Cele mai cautate branduri de ceasuri pe WatchShop.ro au fost (in ordine alfabetica): Accurist, Casio, Citizen, Festina, Fossil, Ingersoll, Orient, Seiko, Sekonda, Suunto, Tissot si Zeppelin.

Anul trecut, cel mai scump ceas vandut de WatchShop, unui client din Bucuresti, a fost un model Seiko Astron, in valoare de 14.400 de lei. Cele mai ieftine ceasuri, la 1 leu per produs, au fost oferite de WatchShop in campania de Black Friday 2017.

30% dintre cumparatori sunt din Bucuresti

Cele mai multe achizitii de la WatchShop sunt realizate de clientii din Bucuresti (30%), care pot ridica produsele comandate si din showroom-ul din bulevardul Banul Manta, nr. 60. Top 5 este completat de clientii din Cluj-Napoca, Timisoara, Constanta si Brasov – fiecare oras generand circa 5% din totalul achizitiilor.

„Observam ca valoarea cosului de cumparaturi creste pe masura ce localitatea din care a fost plasata comanda este mai indepartata de Bucuresti. Din feedback-ul clientilor nosti, intelegem ca unul din motive este determinat de frecventa mai redusa a achizitiilor facute de clientii din provincie, fapt corelat si cu lipsa magazinelor specializate de ceasuri offline din zonele in care locuiesc.

Insa, indiferent de resedinta, pasionatii de ceasuri prefera tot mai mult cumparaturile online, pentru economiile de timp pe care le obtin, varietatea de produse disponibile intr-un singur loc, comoditate si cele mai bune preturi”, spune Dragos Diaconu.