Vino la ecomTEAM 2019 si afla direct de la Valentin Radu, fondator Omniconvert, cele mai interesante si utile tendinte in eCommerce! Profita de oferta early bird!

Numarul de vizite lunare influenteaza rata de conversie

In urma celor 772 milioane de vizite analizate s-a constatat ca rata de conversie creste odata cu numarul de sesiuni. Acest lucru se datoreaza, in principal, unui numar mai mare de vizitatori recurenti.

Astfel, pentru un magazin online care inregistreaza mai mult de 2 milioane de vizite pe luna, rata de conversie poate creste pana la 1,57%, in timp ce un magazin online care inregistreaza mai putin de 100.000 de vizite pe luna are o rata de conversie de doar 0,93%.

Pe langa numarul mare de sesiuni, alti doi factori care contribuie la imbunatatirea conversiei sunt brand-ul puternic si increderea in magazinul online.

Food delivery, verticala cu cea mai mare rata de conversie

Food delivery este verticala cu cea mai mare rata de conversie (11,11%), fiind urmata, la o diferenta considerabila, de magazinele online care ofera produse de hrana si accesorii pentru animale (5,14%), servicii (3,67%) si carti (3,64%). Food delivery reprezinta totalitatea serviciilor de curierat ale restaurantelor, magazinelor si companiilor independente care se ocupa cu livrarea de mancare catre consumatori.

La polul opus, verticalele cu cea mai mica rata de conversie insumeaza magazinele online care comercializeaza produse tip supermarket (0,21%) si bauturi (0,21%).

Desktop-ul aduce in continuare cele mai multe conversii

Desi traficul de pe mobil este in continua crestere de la an la an (se preconizeaza ca pana in 2023 traficul de pe mobil va reprezenta 95% din totalul inregistrat, fata de 85% cat inregistreaza acum), cifrele arata ca romanii prefera sa finalizeze tranzactiile de pe desktop. Astfel, rata de conversie pe desktop este de 1,45%, spre deosebire de rata de conversie de pe mobil de doar 0,66%.

„Anul acesta vom incerca sa ajutam si mai mult magazinele online din Romania, lansand un produs software experimental dezvoltat cu sprijinul finantarii nerambursabile UE prin Programul Operational Competitivitate (2014-2020). Acesta foloseste un algoritm de machine learning si va permite magazinelor online sa lanseze interactiuni cu vizitatorii in functie de comportamentul lor in timp real.

Pentru a lansa un experiment de tip A/B testing, uneori este nevoie de doua - trei saptamani si de cinci experti: un specialist in conversie, un analist de date, un designer, un developer front-end si un QA (quality assurance). Cu ajutorul Omniconvert Automated se vor putea lansa zeci de experimente in doar cateva ore, de catre un singur om. Deocamdata nu putem cuantifica exact impactul pe care il poate avea asupra ratei de conversie, fiind un produs nou, insa potentialul este imens, avand in vedere rata de conversie medie de doar 1%, nivelul limitat de specialisti si expertiza redusa din domeniul optimizarii ratei de conversie”, declara Valentin Radu, CEO Omniconvert.