Inscrie-te la ecomTEAM 2019 pentru a discuta cu liderii industriei eCommerce din Romania si pe plan mondial - profita de oferta 1 + 1!

„Pe masura ce ritmul de viata devine tot mai alert, consumatorii vor sa castige timp, ceea ce duce la aparitia unor noi servicii de livrare care sa se plieze pe aceste nevoi, cum ar fi livrarea planificata sau lockerele de tip EasyBox, care sunt amplasate in proximitatea consumatorului. Stilul de viata se reflecta si in modalitatea de plata, astfel ca vedem o crestere a platilor online cu cardul, care se remarca prin simplitate si beneficii legate de retur, eliminand totodata grija cash-ului”, a spus Eugen Popescu, director de marketing eMAG.

In 2018, mai mult de jumatate (57%) dintre comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile, acolo unde aplicatia eMAG ofera cel mai rapid mod de a comanda online.

Pentru a castiga timp, consumatorii aleg livrarea planificata a comenzilor

Ca raspuns la nevoia crescuta a clientilor de a-si planifica timpul cat mai eficient, eMAG inoveaza constant in modalitati care sa imbunatateasca experienta de livrare.

Astfel, in 2018, clientii eMAG din Bucuresti au putut sa aleaga ziua si intervalul orar de livrare, in functie de agenda proprie, prin intermediul serviciului de livrare planificata.

Tot ca raspuns la nevoile clientilor de a-si stabili agenda proprie fara a mai astepta curierul, in noiembrie 2018, eMAG a inceput dezvoltarea in Bucuresti a retelei de lockere EasyBox, care sunt amplasate in principiu outdoor, in zone cu trafic ridicat. Acestea se adreseaza clientilor eMAG care doresc sa ridice personal comenzile, indiferent de ora, iar anul acesta reteaua EasyBox se va extinde si in alte regiuni din tara.

Comoditatea, sursa de crestere a platilor cu cardul online

In 2018, numarul de tranzactii cu cardul online pe platforma eMAG a crescut cu 53%, tendinta care este de asteptat sa se mentina si anul acesta. Aceasta metoda de plata sigura si rapida le ofera clientilor mai multa flexibilitate, prin simplificarea procesului de cumparaturi online si permit returnarea rapida a banilor in cazul in cazul returului produsului.

In acest context, 33% din numarul total de tranzactii cu cardul este realizat prin intermediul cardurilor de credit, iar una din zece tranzactii in rate este platita cu cardul de cumparaturi eMAG de la Raiffeisen Bank.

Comertul se democratizeaza: online-ul aduce produsele la sate

Pe fondul cresterii penetrarii internetului mobil, eMAG estimeaza ca in 2019 va continua sa creasca numarul de comenzi plasate din zona rurala. Utilizatorii au observat ca economisesc timp si bani daca aleg sa cumpere online: in 2018, numarul de comenzi plasate din zonele rurale a crescut cu 50%, comparativ cu anul precedent.

„Odata cu cresterea gradului de adoptie a tehnologiei, asistam la democratizarea comertului, intrucat cumparaturile in zonele rurale cresc in ritm accelerat. In sfarsit, omenii au acces la produse, nemaidepinzand de limitarile comertului traditional”, a spus Eugen Popescu.

Produsele fashion si articolele de bricolaj, in centrul atentiei

In 2018, categoriile de produse cu cele mai mari cresteri la eMAG au fost: fashion, articole de bricolaj, mobila si saltele sau jucarii si articole pentru copii si este de asteptat ca aceasta tendinta sa continue si in 2019.

„In contextul unor evolutii economice favorabile, oamenii isi reamenajeaza casele, astfel ca vanzarile la articole de bricolaj si mobila inregistreaza cresteri importante. Oamenii isi doresc sa aiba de unde sa aleaga, iar in online gamele sunt mult mai variate decat in magazin si de aceea se orienteaza catre online”, a mai spus Popescu.

Prin intermediul platformei eMAG, consumatorii au acces la peste trei milioane de produse.

Categorii cu cresteri importante in 2018

  • Fashion
  • Articole de bricolaj
  • Mobila si saltele
  • Jucarii si articole pentru copii
  • Produse pentru ingrijire personala
  • Articole pentru masina
  • Articole pentru casa
  • Electrocasnice mici
  • Console
  • Televizoare