Frisbo, platforma de smart efulfillment cu cea mai mare prezenta in CEE, Coletaria.ro, expert in expedierea si livrarea coletelor, parte a grupului Packeta, cu cea mai mare retea de puncte pick-up din CEE, si VE Global, companie specializata in construirea de tool-uri de eCommerce pentru cresterea audientei, a numarului de conversii si pentru optimizarea investitiilor de marketing, se alatura companiei Blugento, in demersul de sprijini magazinele online din Romania sa intre in Polonia, o piata de eCommerce de circa 4 ori mai mare decat cea autohtona.

Acordul comercial intre cele 4 companii se adreseaza tuturor celor care isi doresc sa vanda online international, Polonia reprezentand primul pas in aceasta directie.

„Ne propunem sa sprijinim antreprenorii din Romania sa isi scaleze afacerile in online si in strainatate, incepand cu piata din Polonia. Impreuna cu partenerii nostri le putem oferi un pachet complet de servicii si expertiza multidisciplinara pentru a-si putea vinde produsele pe piata poloneza. Impreuna, le vom putea asigura tot ecosistemul necesar extinderii business-ului in Polonia”, spune Sandu Babasan, CEO Blugento, mentionand ca un magazin online poate incepe sa vanda pe piata poloneza in aproximativ 30 – 60 de zile, perioada ce variaza in functie de numarul de produse, numarul de solutii integrate, sisteme de plati etc.

Prima etapa din procesul de extindere al vanzarilor in Polonia presupune realizarea unui audit al activitatii magazinelor online, urmat de o analiza a shop-urilor pe verticalele in care activeaza. Ulterior, antreprenorii vor primi un plan de actiuni in care vor fi implicate toate companiile partenere, astfel incat managerii companiilor sa poata avea vizibilitate si predictibilitate pe tot procesul de extindere a vanzarilor in Polonia.

Coletaria.ro se va implica in calitate de partener logistic strategic pentru magazinele online de pe platforma Blugento, care vor livra in Polonia.

„Le oferim antreprenorilor care vor sa isi vanda produsele in Polonia garantia unui cost avantajos de livrare, care porneste de la 20 de lei/colet. Asiguram conectarea magazinelor cu marketplace-uri din Polonia, pentru o extindere rapida a afacerii online si oferim, prin reteaua deja existenta de parteneri, servicii de consultanta juridica, de infiintare de companii, pentru deschiderea de conturi bancare, metode de plata, traduceri, marketing etc.”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Coletaria.ro, mentionand ca, in prezent, printr-o simpla integrare cu Coletaria.ro, magazinele online pot livra colete in toate cele 28 de tari din Uniunea Europeana, plus Ucraina si Federatia Rusa.

Frisbo asigura o parte vitala a extinderii unui magazin online in piata poloneza: depozitarea marfii si procesarea comenzilor.

„Odata ce partenerii nostri din alianta de eCommerce si-au facut treaba, iar vanzatorul are un shop online pe care consumatorii polonezi sa-l inteleaga si sa-l utilizeze facil, in urma unei strategii de marketing adaptata regional, urmeaza onorarea comenzilor. Frisbo asigura in Polonia stocarea economica a marfurilor in hale partenere validate si gestioneaza impachetarea si livrarea eficiente a coletelor catre consumatori, printr-o platforma integrata cu shop-ul online, oferind facturare, emitere de documente (precum AWB) si raportare live a succesului comercial”, spune Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

VE Global are deja o experienta de 5 ani pe piata din Polonia si contribuie cu experienta si expertiza dobandite pe tot lantul trofic digital, oferind servicii de digital advertising (generare de trafic nou si notorietate folosind orice tip de media digital, retargetare), digital assistant (o solutie bazata pe machine learning si inteligenta artificiala care permite optimizarea traficului si rata de conversie) si remarketing (email remarkeitng, web push notification).

„Diferentiatorul nostru principal consta in abilitatea de a conecta canalele de comunicare digitale prin tehnologia proprietara VE. In acest fel, rata de interactiune creste substantial, iar experienta utilizatorilor pe site este mai relevanta. Beneficiul direct al acestei tehnologii se regaseste in bugetele clientilor, care sunt folosite mult mai eficient”, spune Toma Matei, SVP CEE la VE Global.

La nivel general, extinderea portofoliului de produse catre clientii din afara Romaniei aduce vanzari mai mari cu 15 - 20% pentru magazinele online. Potentialul de crestere poate fi insa si mai mare, luand in considerare evolutia industriei de eCommerce din Polonia, estimata anul acesta la o valoare de peste 11 miliarde de euro, doar pe segmentul B2C.