Studiul a fost realizat pe un numar de peste 25.000 de persoane din 21 de tari si a fost realizat in perioada 1 iunie – 3 iulie 2018.



La polul opus in preferintele de achizitie online ale romanilor se afla, poate previzibil, cumpararea de legume si fructe, mancare proaspata si mobila foarte grea.

Cele mai importante doua criterii ca importanta inainte de a realiza o achizitie sunt, conform studiului DPD, descrierea detaliata a produselor, urmata la mica distanta de lipsa oricaror taxe ascunse pana la cumpararea si plata efectiva a produsului dorit. Returul complicat reprezinta principala piedica pentru care unii clienti refuza sa achizitioneze online (77%), iar 75% spun ca nu ar cumpara daca produsul ar avea review-uri negative de la prietenii din social media.

Interesant este faptul ca cea mai mare parte dintre romani au inceput sa cumpere online relativ recent, in ultimii 2-5 ani (48%), in timp ce 30% au inceput acum 5-10 ani.

63% dintre romani spun ca sunt, in general, loiali anumitor site-uri, insa isi pastreaza mintea deschisa si sunt dispusi, in fata unor oferte bune, sa cumpere si din alte parti. Doar 18% spun ca achizitioneaza produse online strict de la anumite magazine. 19% spun ca le place sa testeze tot timpul diferiti furnizori.

In continuare, asa cum subliniaza si jucatori locali, romanii prefera sa plateasca cash la livrare (60%). Diferit, in Marea Britanie 50% dintre clienti prefera sa plateasca cu cardul, iar 44% cu portofelul digital.

51% dintre romani au spus ca au cumparat de mai multe ori de pe site-uri internationale, in timp ce 13% au spus ca au achizitionat o singura data. 34% nu au cumparat niciodata de la un magazin international, online.

Principalul motiv pentru care romanii cumpara din magazine online internationale este ca acolo gasesc deal-uri mai bune. Al doilea motiv este ca nu au gasit produsul dorit in Romania.

78% dintre romani spun ca prefera ca livrarea sa se faca la ei acasa (in UK ponderea este mai mare, de 81%), in timp ce 23% la munca. 25% prefera la un oficiu postal sau punct de livrare exterior.

Romanii ar cumpara mai mult de la magazine daca ar fi informati cu o ora inainte ca le va ajunge produsul, dar si daca sunt notificati constant, pas cu pas, de traseul comenzii lor. De asemenea aproape 90% spun ca ar cumpara cu mai mare incredere si mai des de la un magazin daca ar putea sa isi aleaga chiar ora de livrare – un lucru pe care eMAG deja incearca, de exemplu, sa il faca, contra cost, in Bucuresti.

Un lucru care nu se intampla inca in Romania, in general, este sa afli cu ce companie de curierat va fi livrat produsul tau. Se pare ca romanii au preferinte in aceasta privinta si 52% dintre ei ar prefera sa stie INAINTE de a cumpara produsele cu ce companie de curierat vor fi livrate.