Clientii Fashion Days au plasat in anul 2019 peste 1,7 milioane comenzi, cu peste 20% mai multe ca in 2018, arata analiza obiceiurilor de consum a celei mai mari destinatii online de fashion. Media comenzilor anuale pentru fiecare client a depasit cifra 4, in timp ce media numarului de produse este de 8 articole. Cosul mediu a pastrat, de asemenea, trendul pozitiv si a ajuns la aproximativ 350 lei.

Imbunatatirea serviciilor de livrare si stocul ofertant au dus la cresterea numarului de comenzi si a valorii medii a cosului de cumparaturi, un mix de elemente care a generat vanzari cu 30% mai mari fata de 2018. Avem in portofoliu in jur de 400 de branduri si gama de produse este extrem de larga, iar pentru anul care tocmai s-a incheiat tendinta a fost de crestere a categoriei de articole sportive si a interesului fata de produsele premium, directie care ne-a ajutat serios la cresterea veniturilor”, a menţionat Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Trendurile in materie de fashion au determinat cu siguranta o atentie mai mare a clientilor asupra categoriei de produse sportive, motiv pentru care aceasta a reprezentat aprox. 40% din stocul Fashion Days in 2019. Ca urmare, vanzarile diviziei Sport au crescut cu 56% fata de anul precedent, cele mai vandute branduri fiind Nike, Puma si New Balance.

Cresterea capacitatii de consum a romanilor a determinat un interes mai ridicat pentru fashion in 2019 dar si catre produse premium, ceea ce explica si cresterea cosului de cumparaturi.

Anul 2019 este si anul in care Fashion Days si-a schimbat strategia de achiziţie de branduri, gamele de top avand acum o pondere mai mare in mixul de branduri comercializate „Clientii vor un deal mai bun in online, ceea ce inseamna adesea un produs premium la un pret foarte bun. Pentru a oferi produsele pe care clientii si le doresc, ne-am indreptat catre volume mai mari de la astfel de branduri si am extins portofoliul cu branduri noi ca Marc Jacobs, Karl Lagerfeld, Boss, Hugo Boss, ASH, Calvin Klein etc.“, continua Robert Berza.

Accesul facil si rapid la aplicatie face ca explorarea intregii oferte Fashion Days sa fie realizata in cea mai mare masura prin intermediul acestei platforme, generand peste 50% din trafic si aproape 70% dintre comenzi. Astazi, cel putin 600.000 de telefoane sau tablete inregistreaza cel putin o vizita prin aplicatiile iOS sau Android lunar.

Pe langa diversificarea si optimizarea ofertei, anul 2019 a insemnat pentru clientii Fashion Days o imbunatatire considerabila a timpului de livrare, inegalabila pe piata de fashion online din Romania. Conform studiilor monitorizate constant, satisfactia lor este pe masura, iar motivele sunt: peste 58% dintre coletele pentru Bucuresti & Ilfov au fost livrate in 24 de ore, incepand cu octombrie, iar in restul tarii peste 66% din colete au ajuns in intervalul a 48 de ore.”

Easybox este optiunea de livrare cea mai rapida si cu cea mai mare crestere, 25% dintre comenzile Fashion Days plasate in Bucuresti si Ilfov fiind livrate in cele peste 130 de lockere.

Aceasta optiune, alaturi de includerea taxei pentru plata ramburs incurajeaza plata cu cardul online, un obiectiv pe care ni l-am propus atat in 2019 si il vom sustine in continuare pana cand atingem 50%-50% intre platile cu cardul online si cele ramburs. Peste 99% dintre comenzile platite cu cardul sunt ridicate de catre clienti, pe cand aproximativ 10% dintre cele plasate cu plata ramburs nu ajung la clienti pentru ca ei nu sunt la fel de interesati atat timp cat banii inca sunt la ei in portofel, generand costuri logistice care se transpun in final tot in promptitudinea si calitatea serviciilor catre client. In acest moment Fashion Days este un business matur, cu multi ani de activitate in piata si un brand care genereaza incredere din ce in ce mai mare. Increderea asta e important sa se transpuna in plata cu cardul online”, subliniaza Robert.

In 2020, Fashion Days va sustine ritmul de crestere impus de anul precedent si isi propune inca o data cresterea veniturilor cu peste 30% si consolidarea profitabilitatii. Retailerul va continua eforturile sustinute de imbunatatire a serviciilor oferite catre client, procesul de comanda-retur devenind din ce in ce mai rapid, in timp ce gama de produse va intampina preferintele clientilor, la cel mai bun pret de pe piata.