În martie am trecut prin testul adaptării, iar în aprilie am fost testați cât de mult putem să muncim... am trăit practic un Black Friday zilnic. Numărul de servere cred că s-a dublat pentru a face față volumului de trafic. Panica de la startul pandemiei nu a durat mult: îmi aduc chiar aminte că un retailer de încălțăminte ne spunea inițial că vrea să închidă tot, pentru ca apoi, o săptămână mai târziu, să ne ceară ajutorul pentru că aveau prea multe comenzi”, menționează Rareș Bănescu.

Potrivit acestuia, segmentul produselor cosmetice a fost ”campionul” pandemiei, cu o creștere de 156% în lunile de primăvară. Alte segmente care au înregistrat creșteri semnificative au fost cele de jocuri (+84%), produse medicale (+57%), și cooking (+60%).

”Pentru piața de e-Commerce, pandemia a fost cel mai mare șut în fund pe care l-a primit vreodata, a fost cel mai mare avans obținut vreodată. Este clar că nu mai avem aceleași obiceiuri dinaintea pandemiei: sunt oameni care au peste 60 de ani, care până acum nu mai comandaseră niciodată online, iar în prezent fac acest lucru. De asemenea, zonele de birouri sunt aproape goale acum și există companii care au anunțat că vor permite angajaților să lucreze de acasă până la finalul lui 2021”, spune Rareș Bănescu.

Rareș Bănescu a participat la ecomTEAM 2020, eveniment organziat de wall-street.ro, powered by FAN Courier, VTEX (Main partner), eMAG (gold partner), UniCredit Bank (gold partner), P3 Logistic Parks (gold partner), Gun Media (silver partner), Retargeting (silver partner), DWF (silver partner), CBRE (silver partner), Merchant Pro (silver partner), Plăți Online (sponsor), Canopy (sponsor), Veranda Mall (sponsor), Libris.ro (supporting partner), ARMO (supporting partner). Parteneri media: Cariere, Retail-Fmcg.ro, SmartBill, eComJobs.

Sursa foto: Shutterstock