Sondajul „Covid-19 - A doua zi” arată că:

  • 1 din 3 români a cumpărat haine și încălțăminte din magazinele fizice doar pentru că acestea erau în apropiere.
  • Reducerile din magazinele fizice (25%) și un proces anevoios al returului la comenzile online (22%) sunt două aspecte esențiale care îi determină pe români să cumpere offline.
  • Pe de altă parte, în prezent, 61% dintre români investesc bugete mai mari în cumpărăturile online, decât în cele offline, ca o consecință a pandemiei.

La fel de concludent: 1 din 3 români găsește prețuri mai bune online

Creșterea raportată de studiul realizat de GLAMI nu se reflectă doar în comenzile online, ci și în valoarea coșului. Datele arată că 33% dintre respondenți au răspuns că alocă mai mulți bani comenzilor online, deoarece găsesc prețuri mai mici online. În plus, 30% dintre români apreciază reducerile online, pe care le pot accesa mai ușor, în timp ce respectă măsurile de distanțare socială, acum crescute în toată țara din cauza noilor cifre îngrijorătoare în cazurile pozitive Covid-19.

Mai mult: 23% dintre respondenți spun că e mult mai plăcut să faci cumpărături online în prezent, decât cumpărături din magazinele fizice. Datele arată că 29% dintre acești oameni afirmă că pandemia le-a sporit numărul de comenzi online. Un procent de 10% dintre respondenți au răspuns că acum sunt speriați să cumpere haine, încălțăminte și alte accesorii din magazinele fizice. Pe de altă parte, 11% cumpără în mod obișnuit din magazinele fizice și nu vor renunța la acest obicei.

În prezent, 1 din 3 români decide să intre într-un magazin fizic pentru a cumpăra haine și accesorii dacă magazinul este aproape și dacă sunt campanii de reduceri afișate în vitrină.

Alte statistici - cumpărăturile online și pandemia Covid-19

  • 69% dintre români încă apreciază că pot atinge și proba hainele în magazinele fizice, spre deosebire de magazinele online
  • 14% dintre respondenți au răspuns că măsurile de distanțare socială nu sunt respectate suficient în magazinele fizice
  • 11% dintre participanții la studiu spun că oferta din magazinele fizice nu mai este atât de variată ca în perioada pre-pandemie

Românii se concentrează pe magazinele de proximitate și outleturi când fac shopping de haine și accesorii; respondenții au afirmat că preferă să cheltuiască bugetul de cumpărături pentru haine și accesorii pe branduri mass-market, ca Zara, Mango, H&M (+30%), câteva branduri premium, precum Calvin Klein, Guess (+28%) și pe branduri sustenabile (+16%). 34% vor cheltui mai puțini bani pe brandurile de lux.

Studiul complet poate fi accesat AICI.