Heringhaus consideră că cele mai importante lecții de business pe care le-a învățat în anul 2020 țin de modestie și fllexibilitate.

”Facem planuri de business, ne stabilim obiective și deadline-uri, însă lumea nu ia în considerare ceea ce plănuim noi și nu putem avea totul sub control. Anul acesta ne-a arătat că lucrurile nu funcționează întotdeauna așa cum vrem noi și că nu poate fi planificat tot. Până la urmă, într-o mare parte, posibilitățile noastre depind de circumstanțele în care ne aflăm”, precizează Steffen Heringhaus, care punctează faptul că putem însă să reacționăm la timp să ne adaptăm pentru a face față provocărilor.

În ciuda anului atipic, Heringhaus precizează că Five Elemnts Digital a încheiat anul cu bine, însă drumul a fost altfel decât cel anticipat. Agenția are trei linii mari de business: SEO, programmatic advertising și achiziție de trafic/performance marketing.

”În primele luni ale anului, tot ceea ce ține de advertising a avut parte de câteva reduceri serioase, chiar dacă în cazul unor clienți punctuali am văzut și contraexemple. Începând cu trimestrul patru, zona asta și-a revenit, iar acum merge chiar excelent” explică Heringhaus.

Agenția a reușit să recupereze pierderile de pe anumite linii de business prin intermediul evoluției pe care a înregistrat-o pe zona de SEO, unde Heringhaus precizează că au crescut accelerat.

Citește și Mădălina Stănescu, fondatoarea Optimized: 2020 a fost un an-extemporal, care ne-a pus pe toți la încercare

”Linia de business SEO a crescut cu aproape 100% și a compensat pierderile din zona de advertising, unde pentru câteva luni activitatea a fost extrem de scăzută (...) Veniturile au crescut de asemenea de la circa 380.000 de euro la 450.000 de euro, în condițiile în care am simțit foarte puternic efectul negativ pentru nișa de advertising în perioada de lockdown. Ceea ce mă face mândru este și faptul că nu am pierdut niciun client în tot acest timp”, adaugă reprezentantul Five Elements Digital.

Planurile Five Elements Digital pentru 2021 și trendurile care vor contura industria

În 2021, agenția va continua să se concentreze pe serviciile de SEO, unde consideră că are un avantaj pe zona de corporate și enterprise.

”Rămânem orientați către search. Credem cu tărie că specializarea permite excelența într-un domeniu și un extra de performanță și pentru client. Îmi doresc ca echipa noastră să crească în continuare și sper să putem continua și investițiile în sediul nostru, care anul acesta a stat mai mult gol”, precizează Heringhaus care așteaptă relaxare restricțiilor de călătorie impuse din cauza pandemiei de COVID-19 pentru a putea relua procesul de extindere pe piața din Germania.

Citește și Românii de la Frisbo se extind în cinci noi țări

Pe partea de SEO, Steffen Heringhaus crede că industria va fi conturată de către următoarele trenduri:

  • În ceea ce privește conținutul, algoritmele Google au favorizat calitatea și astfel au forțat creatorii de conținut să facă eforturi extra. Foarte puternic au simțit acest lucru comercianții care au încercat să atragă trafic în plus scriind și articole pe blogurile lor. Strategia de content marketing este în continuare viabilă și rămâne importantă, însă barierele de intrare au fost ridicate considerabil. Crearea unui conținut calitativ superior va rămâne o prioritate.
  • În zona tehnică, noile Core Web Vitals înlocuiesc conceptul de pagespeed și va forța webmasterii să îmbunătățească experiența utilizatorilor pe site mai mult decât înainte.
  • Cu introducerea mobile first pentru toate site-urile diferențierea între site mobil și site full desktop va fi învechită. Adică Google începând din primăvara anului 2021 va vizita toate site-urile exclusiv în varianta mobila, iar webmasterii vor trebuie să gândească site-urile mai ales din perspectiva de mobil și să ofere tot conținutul și facilitățile la fel și pe mobil, dacă vor să rămână relevanți în search - fie el pe mobil sau pe desktop.

În ceea ce privește traficul plătit și neplătit se va resimti o concurență mai mare. Odată cu accelerarea digitalizarii crește și numărul de comercianți, dar și bugetele. Cu toate acestea, pagina 1 pe Google nu devine mai lungă – tot 10 locuri va avea și câteva spații pentru anunțuri.

Acest lucru va da impulsuri importante pentru o maturizare și profesionalizare mai mare în digital. Startup-urile o să simtă că barierele de intrare în piață cresc, în timp ce business-urile deja existente vor simți că optimizarea devine din ce în ce mai importantă.

Sursa foto: PK Studio / Shutterstock.com