Restricțiile impuse odată cu debutul pandemiei de COVID-19 au împins românii să apeleze mai mult ca niciodată la serviciile de curierat, fie că vorbim despre haine, mâncare sau orice alt produs ce poate fi livrat acasă. Această evoluție a impulsionat și creșterea platformei de curierat rapid BeeFast, care s-a bucurat de o cifră de afaceri mai mare decât cea pe care și-o propusese pentru primul an de activitate.

Vrei să fii la curent cu ultimele trenduri din comerțul electronic? Apreciază pagina ecomTEAM AICI.

”Pandemia a accelerat viziunea noastră în ceea ce privește acest tip de livrare. Anul 2020 l-am încheiat cu o cifră de afaceri de aproximativ 320.000 de euro, iar pentru 2021 estimăm că, cel puțin, o vom tripla”, precizează Cristian Grozea în cadrul emisiunii eCommerce Monday pe care o puteți urmări integral la finalul acestui articol.

Care sunt costurile de livrare pentru comercianți

Cât câștigă un curier pe bicicletăSursa Foto: Rawpixel.com/Shutterstock

Prețurile pe care BeeFast le percepe comercianților sunt de mai multe tipuri. Când au lansat platforma la finalul anului 2019, deciși să pună accent pe zona de retail, prețul fix de livrare în București a fost stabilit la 25 de lei. Ulterior, au adăugat livrarea pe raza județului Ilfov, pentru care au un preț fix de 40 de lei.

Citește și Glovo încheie un parteneriat strategic de 100 de milioane de euro ce vizează și România

”În martie, când a început pandemia, am adăugat mai multe tipuri de prețuri, unul dintre ele fiind tarifarea dinamică. Acesta constă într-un cost fix de ridicare a pachetului de 5 lei, la care se adaugă un cost de 3 lei per kilometru. În iulie, pentru că numărul restaurantelor partenere a crescut foarte mult, am observat o nouă necesitate, ceea de preț pe o anumită zonă, pentru că erau comercianți care voiau să livreze doar acolo. Așa că am adăugat această componentă prin care comercianții pot plăti 15 lei pentru livrări până în 5 kilometri, 25 de lei până în 10 kilometri și 35 de lei pentru 35 de kilometri”, explică Cristian Grozea.

Portofoliul BeeFast este format în procent de 80% din clienți din HoReCa, iar Grozea precizează faptul că din totalul comercianților pe care i-au adus în online, mai puțin de 5% dintre aceștia au ales să renunțe la serviciu.

Cât câștigă un curier pe bicicletă care lucrează cu BeeFast

sursa foto: Facebook/BeeFast

De la momentul lansării și până în prezent, BeeFast a colaborat cu 1.500 de curieri, iar săptămânal sunt 200 de curieri activi pe platformă. Cristian Grozea a oferit și detalii legate de veniturile pe care aceștia le înregistrează.

”Veniturile depind foarte mult de cât de implicat este acel curier în business. El poate face 5 lei sau poate ajunge chiar la 5.000 de lei pe lună, în funcție de programul de lucru pe care îl alege. În medie, un curier care lucrează constant, poate să facă 3.500-4.000 de lei pe lună”, a explicat Cristian Grozea.

Pentru 2021, BeeFast își propune să continue direcția de dezvoltare de infrastructură digitală, vizând o creștere semnificativă în segmentul clienților non-food prin implementarea în aplicație de noi facilități, dar și a clienților persoane fizice. În cazul celor din urmă, fondatorii BeeFast își propun să lanseze anul acesta o aplicație dedicată care să simplifice procesul de comandă și care să vizeze livrare ultra-rapidă.

De asemenea, pentru 201 BeeFast își propune să se extindă la nivel național, principalele orașe spre care se uită fiind Constanța, Iași, Cluj Napoca și Timișoara.

Urmărește integral emisiunea eCommerce Monday în care a fost invitat Cristian Grozea, CEO și cofounder BeeFast, mai jos

Sursa foto: LightField Studios | Shutterstock.com