Anul trecut, piața de e-commerce din România a crescut cu 30% comparativ cu 2019, cumpărăturile online ajungând la circa 5,6 miliarde de euro, arată estimările Asociației Române a Magazinelor Online. Cristi Movilă se așteaptă ca industria să înregistreze o evoluție extrem de bună și anul acesta, estimările sale pentru 2021 fiind apropiate de valorile de anul trecut.

În ceea ce privește ponderea vânzărilor online din totalul vânzărilor din retail, reprezentantul VTEX estimează o creștere de la 10% în 2020, la 12% în 2021, pe podium aflându-se segmentele de Fashion, IT&C și Home & Deco .

”Estimez o creștere între 20 și 30% anul acesta. Nu cunosc un business online sănătos care să fi scăzut față de anul trecut. Avem business-uri noi care au intrat pe piața din România, noi comercianți în marketplace-uri și noi utilizatori care cumpără online. Aceste lucruri arată clar că piața crește”, precizează Cristi Movilă.

Cristi Movilă vede segmentele Fashion și IT&C, din industria locală de e-commerce, ca fiind cele care pot fi considerate mature în momentul de față, lucru dovedit și de jucătorii internaționali mari din aceste zone care au ales să își facă intrarea pe piața din România în ultimii ani.

Procesatorul de plăți PayU, prezent și în România, estima într-un raport publicat în luna aprilie că până la finalul anului 2021, bugetul pentru cumpărăturile online în categoria fashion vor creste cu 75%, trecând pentru prima dată de borna de 1 miliard de dolari. Mai multe detalii AICI.

Cu toate că nu poate fi băgată în aceeași oală cu verticalele Fashion și IT&C, când vorbim de maturitatea pieței pe zona de e-commerce, retailul alimentar pare să fi prins mai mult gustul comerțului online anul trecut, datorită schimbării obiceiurilor de consum ce au adus semnificativ mai mulți consumatori online în acest segment

”Am discutat cu majoritatea hypermarket-urilor și jucătorilor din piață și toți se dezvoltă în această direcție. Toți investesc și au creșteri foarte mari pentru că piața de Food(retail alimentar n.r) este foarte jos pe zona de online. Toate acestea vin pe fondul intrării unor noi clienți în online, clienți careu au cumpărat pentru prima dată alimente online și au depășit această barieră”, consideră Cristi Movilă.

Cum arată primele rezultate financiare raportate după listarea la Bursa din New York

La finalul lunii iulie a acestui an, VTEX s-a listat pe Bursa de Valori din New York, iar primele rezultate raportate după încheierea acestei proceduri arată o creștere a veniturilor totale de peste 22,1% în cel de-al doilea trimestru, de la 25,3 milioane de dolari la 30,9 milioane de dolari.

Veniturile din abonamente au reprezentat 96,1% din veniturile totale înregistrate de companie, profitul brut adus de acestea fiind de 20,2 milioane de dolari. În ceea ce privește numărul angajaților, acesta aproape s-a dublat de la un an la altul, ajungând la finalul lunii iunie la 1.486.

Pentru cel de-al treilea trimestru, VTEX tintește venituri care să se situeze în intervalul 31-31,5 milioane de dolari și între 124-126 milioane de dolari pentru întreg anul fiscal ce se va încheia la 31 decembrie 2021.