KLG Europe operează atât în spații proprii, cât și în spații închiriate și are la nivel național o rețea de nouă centre, dintre care trei sunt depozite - în București, Cluj și Timișoara.

”În 2022 am realizat două investiții majore: deschiderea noului centru de e-fulfillment de la Cluj, prin care am continuat extinderea ofertei de servicii de fulfillment și logistică, și investiții în zona de digitalizare și automatizare, prin implementarea unor sisteme de automatizare a proceselor logistice în centrul din București”, precizează Carmen Vasilescu.

Investițiile dedicate zonei de digitalizare și automatizare a centrului de e-fulfillment s-au ridicat la suma de 700.000 de euro, care a fost alocată din fonduri proprii.

”În cadrul acestui proiect de automatizare a Simplify, avem mai multe faze de dezvoltare, iar în ceea de-a două etapă urmează să introducem integrarea de sisteme de sortare a comenzilor pregătite, prin funcționalități de selectare a produselor din platformă cu semnale luminoase de tipul pick-to-light și put-to-light”, precizează Carmen Vasilescu.

În ceea ce privește investițiile viitoare, obiectivul Simplify este de a răspunde uneia dintre cele mai mari provocări venite din partea magazinelor online, și anume, capacitatea de a le oferi acestora timpi de procesare din ce în ce mai scurți.

„Pentru a îndeplini acest lucru, ne concentrăm pe lansarea unui nou serviciu - dropshipping(...) Dropshipping-ul va crește și pe piața de la noi. Acest tip de serviciu optimizează costurile cu stocurile magazinului online, cu efect în cash flow, reducerea inventarului sau costuri operaționale privind spațiul de depozitare”, precizează Carmen Vasilescu.

*dropshipping-ul este un mod de a face comerț online prin care principalele operațiuni logistice sunt puse pe seama furnizorului. Acesta realizează produsele în funcție de cerințele tale și le livrează, după ce tu le-ai promovat și ai înregistrat vânzarea.

Pe lista trendurilor în zona de e-fulfillment, aceasta mai punctează continuarea importanței pe care o are automatizarea proceselor. Totodată, un alt trend al industriei de e-fulfillment va fi reprezentat de accesul facil, în timp real, la date personalizate, de oriunde și oricând, ceea ce permite magazinelor un control mai bun și mai optimizat al resurselor.

„De asemenea, extinderea canalelor de distribuție prin alte tipuri de canale în afara celor existente, va putea duce la o planificare mai eficientă”, adaugă reprezentanta KGL Europe.

În ceea ce privește întrebările pe care trebuie să le pună un magazin online unui furnizor de soluții de e-fulfillment, înainte de a-i deveni partener, Vasilescu aduce în discuție importanța informațiilor legate de flexibilitatea acestuia.

„Această flexibilitate este foarte importantă pentru că se referă la momentele critice ale unui magazin online. De aceea, informațiile cu privire la capacitatea unui furnizor de servicii de e-fulfillment de a răspunde perioadelor de vârf și informațiile privind dinamica serviciilor pe care le primește sunt esențiale. Iar din categoria întrebărilor ce vizează componenta economică, sunt cele legate de operațiunile logistice și fluxurile care rezultă de aici, adică modul în care este recepționată marfa, cum este depozitată, cum sunt preluate și expediate comenzile. De asemenea, cum se desfășoară gestionarea retururilor, care sunt companiile de curierat partener și nu în ultimul rând, cum se desfășoară rotația stocurilor”, explică reprezentanta KLG Europe.

Sursa foto: UDR Ovidiu