„Toți de aici (n.red. cei prezenți la evenimentul European Digital Commerce) suntem puși în sarcina de a avea clienți satisfăcuți, iar tehnologia ajută aici foarte mult. Tehnologia setează așteptări, iar asta se traduce în colete livrate, dacă s-ar putea, în două minute sau în posibilitatea de a alege mai multe culori la produse. Și apoi mai e și percepția, adică ce cumpăra de fapt clientul, recenziile pe care le lasă. Problema pe care o avem e că percepțiile și așteptările nu depind doar de furnizorul care aduc respectivul produs, ci de întregul context”, a spus Cristian Popescu, Country Lead Enterprise Business Amazon Web Services, cea mai cuprinzătoare şi cea mai adoptată platformă cloud din lume, parte din gigantul american Amazon.

Oficialul spune că în prezent, misiunea companiilor de a avea clienți mulțumiți este cu adevărat provocatoare. Tehnologia, însă, ușurează munca retailerilor pentru că vine cu recoamndări, personalizări și optimizări pentru clienți, în așa fel încât procesele de cumpărare să fie cât mai simple și rapide. Iar acolo unde „există o percepție greșită din partea clientului, înseamnă că eu nu mi-am făcut treaba bine”, este de părere Cristian Popescu.

„ Am o mătușa care încă nu înțelege că pot să fiu plătit ca să stau în fața unui laptop. Asta ar fi o concepție greșită din partea oamenilor. Însă pe partea de business, acolo unde există o concepție greșită din partea clientului, înseamnă că nu mi-am făcut eu treaba bine. Pentru că dacă destinatarul nu primește ceea ce are nevoie, înseamnă că problemele sunt la expeditor”, a mai adăugat Cristian Popescu, Country Lead Enterprise Business Amazon Web Services.

În contextul unei economii în care inteligența artificială capătă tot mai mult teren, Cristian Popescu este de părere că tehnologiile noi vor face echipă bună cu inteligența oamenilor pentru ca în final să fie livrate produse mai bune.

European Digital Commerce este un eveniment găzduit de VTEX și AWS Web Services, powered by Innobyte, Gold Partner Mastercard, Silver Partners Innoship, FAN Courier, Zitec, MailUp, Nordic Web Team, Limitless Agency, supported by Floria și DeLonghi.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu