„Deja de câțiva ani buni de când activez în această industrie aud aceeași sintagma: e-mail marketingul a murit. E o concepție greșită pentru că el este încă prezent și are încă rezultate foarte bune. Într-adevăr, au intervenit între timp multe schimbări, în sensul că acum nu prea mai vedem ideea în sine de e-mail marketing, ci una mai mult de marketing automatizat. Și aici ce s-a schimbat este canalul. E-mailul este canalul, dar avem și altele, cum ar fi SMS-ul, mesajele pe WhatsApp, mesajele trimise utilizatorilor în aplicații. Cred că esența unei companii este să își înțeleagă clientul și dacă abordează canalele potrivite pentru el. Pentru că una e să trimiți promoții utilizatorilor și alta e să trimiți mesaje personalizate, bazate pe comportamentul pe care l-ai văzut că îl au pe site-ul tău”, a declarat Guido Boulay, Director Regional pe America Latină în cadrul MailUp.

Specialistul spune că cele mai comune greșeli pe care le-a observat de-a lungul timpului la companii este faptul că nu înțeleg pe deplin canalul pe care vor să-l folosească pentru a se apropia de clienți și nu înțeleg cum să construiască o bază de date sau să lucreze cu audiențele lor. Guido Boulay atrage atenția că fiecare canal prin care se dorește realizarea de campanii de marketing are propriile reguli, un aspect ce trebuie avut în vedere atunci când se face replierea de la un canal la altul.

„La nivel de comunicare, de regulă vorbim de trei canale mari. Prima este comunicarea de masă, unde ai o bază mare de clienți și vrei să te faci auzit. Greșeala aici este că firmele abuzează de acest lucru. Dacă mereu trimiți tuturor clienților același mesaj, cu oferte, la un moment dat ei se vor plictisi și vor pleca. A două ar fi comunicarea segmentată, unde lucrezi cu audiențe specifice, cărora le oferi produse și oferte specifice pentru ca mai apoi să te duci către comunități mai mici. Și a treia ar fi comunicarea 100% automatizată. Aceasta e foarte utilă (spre exemplu aici întră notificările trimise clienților care au abandonat coșul de cumpărături). Sună foarte `de bază`, însă multe companii nu apelează la această soluție. Sau fie o folosesc, dar într-un mod greșit”, a mai adăugat Guido Boulay, Director Regional pe America Latină în cadrul MailUp.

Când vine vorba despre comunicarea individuală cu clienții, companiile realizează atunci că vor, de fapt, să automatizeze totul, mai spune liderul de la MailUp, însă și acest tip de abordare intră cu ușurință la categoria „așa nu”. „Tu trebuie să utilizezi toate tipurile de comunicare. Comunicarea de masă, de pildă, îți oferă volum, mult trafic pe site, cea segmentată îți oferă relevanță (vorbești cu categorii mai mici de clienți, la care te adresezi cu produse specifice), iar ulterior cea de unu-la-unu cu clientul care e foarte relevanță, dar într-o proporție mai mică”, a adăugat Guido Boulay.

În România, firmele investesc între 100 de euro și 5.000 de euro pe lună în servicii de email marketing, în funcție de complexitatea programului de comunicare și de mărimea bazei de email-uri pe care o dețin, dar și integrări multiple de date și programe de comunicare mai sofisticate cu multe personalizări, arată datele unei analize realizate de White Image.

MailUp este o companie de e-mail marketing, care oferă soluții simple și scalabile pentru a proiecta, trimite și automatiza campanii de marketing prin e-mail, SMS și aplicații de mesagerie. Înființată în 2003 în Cremona (Italia), MailUp a devenit lider de piață în Peninsulă, timp în care a câștigat și relevanță la nivel internațional.

European Digital Commerce este un eveniment găzduit de VTEX și AWS Web Services, powered by Innobyte, Gold Partner Mastercard, Silver Partners Innoship, FAN Courier, Zitec, MailUp, Nordic Web Team, Limitless Agency, supported by Floria și DeLonghi.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu