Conform cercetării, în topul celor mai căutate produse sunt articolele de fashion (69% în Cehia şi Slovacia), încălţăminte (peste 60% în Polonia şi Bulgaria) şi produsele din categoria beauty/health care (peste 50% în Polonia, Cehia, Slovacia şi Bulgaria). În acelaşi timp, cei mai activi e-shopperi din pieţele studiate, care fac cumpărături online de pe site-uri din străinătate, sunt din Slovenia (80%) şi Ungaria (77%), conform Agerpres.ro.

De asemenea, încălţămintea este produsul-vedetă în patru dintre cele opt pieţe e-commerce analizate în studiul DPD România, după cum urmează: Polonia (64%, media UE 49%), Bulgaria (61%), Slovenia (54%) şi Ungaria (53%). Totodată, articolele fashion sunt pe primul loc în preferinţele e-shopperilor din celelalte trei pieţe - Cehia şi Slovacia (69%, media UE 63%), respectiv Croaţia (65%).

În ceea ce priveşte produsele beauty/health care, România este singura piaţă din regiune care are pe primul loc această categorie de produse (64%), iar în celelalte opt pieţe studiate, acestea se află pe locul al treilea, cu procente între 56% (Polonia) şi 43% (Slovenia). Pe piaţa Croaţiei, alături de segmentul beauty/health care, urcă pe "podium" alte două categorii de produse: cele pentru agrement, respectiv accesoriile şi bijuteriile (49%).

Ierarhia continuă cu secţiunea "cărţi", foarte căutată în Polonia (50%), Bulgaria (47%), Ungaria (37%), Cehia şi Slovacia (35%), respectiv în Slovenia (32%), "accesorii şi bijuterii" în Croaţia (49%) şi Polonia (35%), produsele pentru agrement în Croaţia (49%) şi Slovacia (33%), electrocasnicele în Polonia (45%) şi Bulgaria (31%), alimentele proaspete şi băuturile în Ungaria (43%) şi Slovenia (32%), respectiv medicamentele în Polonia (42%), Cehia şi Slovacia (37%), Bulgaria (31%) şi Slovenia (29%).

Potrivit sursei citate, cumpărătorii din toate cele opt pieţe studiate îşi fac cumpărăturile în magazine online din străinătate. Astfel, cei din Slovenia (80%) şi Ungaria (77%) sunt cei mai activi din acest punct de vedere, în condiţiile în care media UE în ceea ce priveşte cumpărăturile de pe site-uri din străinătate este de 57%. Şi celelalte pieţe studiate au procente cu mult peste media UE: Bulgaria (71%), Croaţia (68%), Slovacia (63%), Cehia (62%). Spre comparaţie, în România ponderea este de 67%.

E-shoperii din ţările aflate în apropierea României caută produse în magazine online din străinătate în primul rând pentru a găsi preţuri mai bune decât pe plan local, iar cei mai interesaţi de acest aspect sunt slovenii (79%), ungurii (76%), bulgarii (71%), croaţii (65%), slovacii (61%) şi polonezii (60%), în condiţiile în care media europeană este de 52%. În ceea ce priveşte e-sopperii români, 64% dintre ei declară că, atunci când caută produse pe site-uri străine, o fac pentru a găsi preţuri mai bune.

"Un alt motiv important care determină alegerea site-urilor externe este acela că anumite produse sau branduri nu se găsesc pe pieţele locale. Croaţii excelează la acest capitol (63%, peste media europeană, care e de 52%), în vreme ce e-shopperii cehi nu par foarte interesaţi de acest aspect (doar 39%). Un interes apropiat de media europeană manifestă bulgarii şi slovenii (52%), ungurii (51%) Totodată, slovenii îşi doresc cel mai mult (25%) ca site-urile din străinătate să fie scrise în limba lor. Urmează polonezii (17%), cehii (15%) şi bulgarii (13%), media europeană fiind, la acest capitol, de 13%", mai arată rezultatele DPD România.

Studiul DPD România a analizat profilul e-shopperilor din opt ţări din Uniunea Europeană (UE), din vecinătatea României: Bulgaria, Cehia, Croaţia, Grecia, Polonia, Slovacia, Slovenia şi Ungaria.

Compania de curierat DPD România face parte din Geopost, lider european în livrările rutiere, şi este activă pe piaţa locală din 2008, după preluarea Pegasus Courier.

Sursa foto: shutterstock.com