Complice.ro, gândit ca un business axat pe oferirea de cadouri inedite și personalizate, a fost lansat în 2015 de către Oana Pascu, cu o investiție de 5.000 de euro ce s-a îndreptat către dezvoltarea site-ului, identitatea vizuală, dotarea biroului și promovarea business-ului.

Înainte de a lua drumul antreprenoriatului, Oana a lucrat 15 ani în corporație, unde una dintre sintagmele de care s-a lovit a fost ”dealing with ambiguity”, sintagmă ce și-a amintit-o în momentul în care a fost pusă în fața contextului plin de incertitudine adus de către pandemie.

”Cred că în acest moment nu ne mai surprind foarte multe lucruri. Nu a fost ușor în ultimul an, au fost niște bariere de care ne-am lovit brusc. Prima a fost lockdown-ul, când practic nu puteam să livrăm nicio experiență din cele pe care le aveam în portofoliu”, își amintește Oana Pascu, care a decis ca odată cu startul lockdown-ului să prelungească valabilitatea voucherelor de la 6 la 12 luni.

Soluția? Dezvoltarea unei categorii de experiențe online, segment la care nu s-ar fi gândit înainte de pandemie, însă unul care crede că va rămâne mult timp de acum înainte în portofoliul complice.

”Primul pas a fost acela de a ne uita la tot portofoliul nostru de experiențe offline și să vedem ce putem aduce în online. A fost uimitor faptul că am putut aduce foarte multe, vorbim de ateliere de gătit, degustări de vin sau ateliere de wellbeing. În afară de prezența fizică, nu îți lipsește nimic la astfel de ateliere, se poate trimite un set de instrumente cu toate cele necesare, iar apoi beneficiarul se aude și vede online cu chef-ul pentru a face rețeta și a primi tot felul de sfaturi, la fel se întâmplă și în cazul degustărilor de vin”, explică Oana Pascu.

Pandemia a făcut-o să realizeze faptul că singurele lucruri pe care ni le putem controla sunt reacțiile noastre, iar atunci când ești pus în fața unei urgențe, brusc devii extrem de creativ și găsești o mulțime de resurse la care înainte nu te-ai fi gândit.

Cine sunt clienții Complice.ro

Produsele și experiențele listate pe site-ul business-ului fondat de Oana Pascul pot fi comandate atât de către persoane fizice cât și de către cele juridice, complice având pe zona corporate câteva direcții pe care le acoperă.

”Este vorba de cadourile corporate care pot fi oferite de Crăciun, Paște, instrumente de reward, recognition și incentive, premiile pe care le dau companiile pentru cel mai bun angajat sau pentru faptul că face 10 ani în companie”, explică Oana Pascu.

Interviul acesta face parte din proiectul ecomTEAM Stories, menit să spună povestea micilor antreprenori din e-commerce-ul românesc. Pentru a fi sigur că nu ratezi niciuna dintre poveștile pe care ne-am propus să le publicăm în fiecare zi de miercuri, apreciază pagina ecomTEAM AICI. Dacă vrei să fii la curent cu ultimele trenduri care te pot ajuta să îți crești afacerea online, inscrie-te gratuit la ecomTEAM 2021 AICI și fii alături de noi la unul dintre cele mai mari evenimente de profil.

O altă componentă în zona corporate sunt evenimentele, însă aici lucrurile sunt mai complicate, explică Oana.

”În mediul corporate este o saturație de call-uri pe Zoom, Skype, Teams, în momentul în care mai vii și cu un eveniment, nu mai contează subiectul. Uneori este foarte complicat să aduci omul și să îl ții acolo atent, așa că e nevoie de tot felul de elemente care să îl poată surprinde”, povestește Oana.

Ca număr de comenzi, persoanele fizice plasează cele mai multe, însă ca pondere în venituri, zona corporate acoperă 60% în acest moment. Clienții complice.ro sunt corporatiști, antreprenori sau oameni care au frecvent interacțiuni cu mediul online.

”Cred că încet-încet din ce în ce mai mulți oameni sunt împinși să apeleze la zona aceasta de comerț online, însă la noi, majoritatea clienților sunt prieteni cu e-commerce-ul de mult timp”, precizează Oana Pascu.

Mutarea în online a experiențelor i-a adus în cale și un nou segment de clienți, cei din străinătate. Faptul că restricțiile de călătorie impuse din cauza pandemiei de COVID-19 au anulat deplasările în scop de business pentru o mare parte dintre companii, a apărut nevoia acestora de a rămâne conectate cu partenerii din celelalte colțuri ale lumii.

”Au fost companii care au trebuit să țină legătura cu angajați sau parteneri din Australia, Canada sau Rusia. Am apelat la experiențe online și am avut situații în care am furnizat un traducător. Am avut puține emoții pentru că majoritatea experiențelor sunt private, între beneficiar și facilitator și ne-am gândit că ar fi puțin ciudat să mai apară încă o persoană. Însă totul s-a derulat în mod natural și feedback-ul a fost peste așteptări”, explică Oana Pascu.