Pe plan local, Sanofi si-a pastrat pozitia in top 3 jucatori, inregistrand anul trecut o cifra de afaceri pentru businessul CHC de aproximativ 250 milioane lei (sursa: QuintilesIMS, MAT decembrie 2017 – pret de consumator), in crestere cu 17% fata de 2016.

Un avantaj competitiv important obtinut in urma tranzactiei l-a constituit consolidarea portofoliului prin adaugarea unor branduri importante ce au apartinut Boehringer Ingelheim, din arii complementare cu oferta Sanofi - precum segmentul de laxative si cel de antitusive.

“In prezent avem un portofoliu complex, care raspunde celor mai frecvente nevoi din spectrul de auto-ingrijire, fiind alaturi de consumatorii romani pe tot parcursul vietii lor. Imbinam cu succes branduri internationale de renume cu marci locale de traditie. Avem in plan sa ne dezvoltam portofoliul in continuare si, pe langa cele 22 branduri pe care le avem astazi, vom continua sa ne extindem portofoliul si in zona dispozitivelor medicale care sa raspunda nevoilor consumatorilor”, a precizat pentru wall-street.ro Iulia Rosian, manager general al diviziei Consumer Healthcare Sanofi in Romania si Moldova si vicepresedinte si membru in consiliul director RASCI (Asociatia Romana a Producatorilor de medicamente fara prescriptie, suplimente alimentare si dispozitive medicale).

Compania Sanofi acopera prin portofoliul CHC cele mai importante arii terapeutice, dar se concentreaza pe urmatoarele zone prioritare: digestie, durere, vitamine minerale si suplimente alimentare, raceala si gripa.

Producatorii de medicamente...
Citeste si: Producatorii de medicamente generice, nemultumiti de min. Sanatatii

“Contribuim la imbunatatirea calitatii vietii pacientilor romani prin asigurarea accesului la medicamente fabricate la cele mai inalte standarde de calitate, a caror eficienta si siguranta au fost demonstrate in timp”, a completat Iulia Rosian.

Tendinte in piata OTC

“In piata farmaceutica locala, in special in segmentul de medicamente eliberate fara prescriptie, consumul pastreaza trendul ascendent din anii anteriori, dar acest lucru nu reprezinta neaparat o surpriza, avand in vedere ca Romania este in continuare in urma mediei europene in ceea ce priveste consumul de OTC-uri per capita. Cresterea segmentului se datoreaza in continuare efervescentei suplimentelor nutritive, lucru care denota interesul romanilor pentru mentinerea starii de sanatate. In ceea ce ne priveste, obiectivul este sa ne consolidam pozitia si sa crestem peste media pietei”, a explicat Iulia Rosian.

O populatie sanatoasa incepe cu sanatatea personala si atentia pentru auto-ingrijire

Angajamentul Sanofi este de a le oferi consumatorilor din intreaga lume solutii de auto-ingrijire care sa ii ajute sa isi gestioneze mai bine sanatatea si sa-si traiasca viata la potential maxim. Viziunea diviziei locale de Consumer Healthcare este sa devina compania numarul 1 din piata, prin asigurarea accesului consumatorilor la un portofoliu de solutii de auto-ingrijire eficient si sigur; printr-un parteneriat etic si responsabil cu reprezentantii comunitatii medicale si cea a distribuitorilor; prin asigurarea unei comunicari etice si prin educarea consumatorilor, precum si prin atragerea de talente in cadrul companiei si investitii continue in echipa.

Divizita HealtCare a Sanofi Romania, empower life

Experiment: Poti sa treci...
Citeste si: Poti sa treci rezidentiatul la medicina cu rapunsuri de pe internet?

Investitii pe termen lung in educatie

“Educarea consumatorilor a fost si ramane o prioritate pentru noi. Sustinem permanent – singuri sau prin intermediul asociatiilor profesionale - campanii de informare si responsabilizare a consumatorilor romani, scopul fiind cresterea nivelului de educare a publicului general privind gestionarea propriei stari de sanatate si a capacitatii de a lua deciziile potrivite pentru sanatatea lor. Un astfel de proiect este campania lansata anul trecut de RASCI - Despre Sanatate, cu Responsabilitate ca raspuns la nevoia de a face o diferentiere corecta intre medicamentele fara prescriptie medicala, suplimentele alimentare si dispozitivele medicale, care este rolul fiecaruia si ce efecte au asupra organismulu”, a explicat Iulia Rosian.

Trecand dincolo de specificul activitatilor din segmentul medicamentelor fara prescriptie medicala, Sanofi considera ca este esential sa contribuie activ la educatia medicala continua a medicilor si farmacistilor, sprijinind activitati stiintifice precum: dezvoltarea comunicarilor societatilor medicale catre profesionistii din domeniu, publicarea de rezultate ale studiilor clinice, organizarea sau participarea la simpozioane si congrese medicale.

Prioritizarea sanatatii personale si rolul auto-ingrijirii ar trebui constientizate cat mai devreme. Tocmai de aceea, Sanofi nu neglijeaza in abordarea sa publicul tanar, care utilizeaza in mod special mediul digital pentru informare.

“Modul in care tinem legatura cu consumatorii nostri trebuie sa tina cont de impactul a tot ce inseamna comunicare digitala azi (social media, mobile marketing, influencer marketing si multe alte metode) si, chiar daca industria farmaceutica este una extrem de reglementata, se lucreaza intens la campanii care utilizeza acest mediu de comunicare respectand reglementarile in vigoare. Am dezvoltat o serie de platforme online de unde oamenii pot afla informatii despre diverse tipuri de afectiuni, simptomatologie, modalitati de preventie si sfaturi pentru o mai buna gestionare a stilului de viata. Consideram ca este responsabilitatea noastra ca, suplimentar portofoliului local imbunatatit continuu, sa contribuim cu informatii corecte, validate de specialisti. Ii sprijinim astfel pe consumatori in deciziile zilnice pentru sanatatea lor, respectandu-ne misiunea de a fi un partener in calatoria pentru protejarea sanatatii”, a spus managerul general al CHC Sanofi in Romania si Moldova.

Cum se calculeaza pretul unui...
Citeste si: De ce exista diferente de pret la medicamentele intre farmacii

La nivel european, divizia Consumer HealthCare Sanofi este prezenta in 20 de tari, avand peste 1.100 de angajati care contribuie la indeplinirea viziunii si misiunii companiei. Cu vanzari de peste 1,4 miliarde euro in 2017 si o cota de piata de 7,7% in Europa, Sanofi Consumer Health Care depune eforturi si investitii sustinute pentru a furniza solutii de auto-ingrijire inovatoare consumatorilor si a-i sprijini sa-si traiasca viata din plin.