Grupul Inditex, cel mai mare retailer de imbracaminte din lume, a avut anul trecut in Romania afaceri de peste 1,3 miliarde lei (300 milioane euro), in crestere cu circa 30% fata de anul anterior. De altfel, retailerul spaniol se bate cu suedezii de la H&M pentru pozitia de lider, urmati indeaproape de C&A, al treilea mare jucator din piata locala de fashion. Ce cifra de afaceri au obtinut brandurile grupului Inditex in Romania si care a vandut cel mai mult?

Gigantul spaniol detine pe plan local toate cele opt branduri ale sale: Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear, Oysho, Massimo Dutti si Uterque. Acesta din urma a fost adus pe plan local la inceputul anului, cand a deschis primul magazin din tara in Baneasa Shopping City.

Uterque, care comercializeaza genti, incaltaminte, bijuterii si accesorii, dar si articole vestimentare, era prezent pe piata romaneasca doar prin intermediul magazinului online, care vinde inca de anul trecut. Grupul Inditex detine in Romania 123 de magazine pentru toate brandurile, dar si shop-uri online pentru fiecare.

La nivel de grup, Inditex a inregistrat in 2016 o cifra de afaceri de 296 milioane euro (1,33 miliarde lei) cu toate brandurile, mai putin Uterque, care a inceput sa vanda pe plan local anul acesta. Afacerile retailerului sunt in crestere cu aproximativ 30% fata de anul anterior, cand a raportat o cifra de afaceri de 236 milioane euro ( un miliard lei).

In ceea ce priveste profitabilitatea, Inditex Romania a obtinut anul trecut un profit net de 48,6 milioane euro (218 milioane lei), in crestere cu 50% fata de 2015, cand acesta s-a situat la pragul de 32,7 milioane euro (145,7 milioane lei).

Din cele sapte branduri ale sale, cel mai bine vinde Zara, care a obtinut o cifra de afaceri de 152 milioane euro, urmat de Bershka (45 milioane euro) si Pull & Bear (35,6 milioane euro). Cele mai putin performante branduri Inditex in Romania au fost Zara Home (5,7 milioane euro) si Oysho (6,7 milioane euro).

In conditiile in care piata de fashion era estimata in 2015 la 3,5 miliarde de euro, iar pentru 2016 era asteptata o crestere de 20-30%, grupul Inditex detine pe plan local o cota semnificativa din piata de fashion, de aproximativ 7%.

Zara

2016 a fost un an bun pentru principalul brand al grupului Inditex, Zara, care a raportat o cifra de afaceri de peste 152 milioane euro (686 milioane lei) si un profit de 26 milioane euro (118 milioane lei), potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante.

Astfel, fata de anul anterior, Zara si-a majorat afacerile locale cu mai bine de 35%, de la 113 milioane euro la 152 milioane euro. De asemenea, brandul a fost mai profitabil in 2016 fata de anul anterior, cu o crestere de 60% a acestuia, de la 16 milioane de euro la 26 milioane euro.

Cresterea business-ului pe plan local s-a reflectat si in numarul de angajati; daca in 2015 Zara detinea un colectiv de 789 de persoane, anul trecut brandul spaniol a avut 908 angajati. Ca numar de magazine, Zara detine in prezent in Romania 24 de magazine.

Bershka

Un alt brand ancora al grupului spaniol este Bershka, nisat pe un target mult mai tanar decat Zara. Bershka a vandut anul trecut imbracaminte, incaltaminte si accesorii in valoare de aproximativ 45 milioane euro (201 milioane lei), in crestere cu circa 23% fata de 2015, cand a raportat o cifra de afaceri de aproape 37 milioane euro (163 milioane lei).

In ceea ce priveste profitul, brandul Bershka a obtinut in Romania in 2016 un profit net de 7,1 milioane euro (32 milioane lei), in crestere cu 60% fata de anul anterior, cand a inregistrat un profit de 4,4 milioane euro (19 milioane lei).

Bershka detinea in 2015 274 de angajati, iar numarul acestora a crescut anul trecut la 274. Brandul detine pe plan local 24 de magazine.

Pull & Bear

Un alt retailer din grupul Inditex, Pull & Bear, a avut si el afaceri in crestere in Romania. Astfel, daca in 2015 Pull & Bear vindea imbracaminte in valoare de 29 milioane euro (129 milioane lei), anul trecut retailerul a raportat o crestere a cifrei de afaceri de circa 24%, ajungand la suma de 35,6 milioane euro (160 milioane lei).

Tot anul trecut Pull & Bear a obtinut un profit net de 4,5 milioane euro (20,5 milioane lei), in crestere cu 60% fata de 2015, cand acesta s-a situat la 2,8 milioane euro (12,7 milioane lei).

Ca numar de angajati, Pull & Bear si-a marit colectivul de la 190 de persoane in 2015 la 220 anul trecut, iar ca numar de magazine retailerul detine pe plan local 24 de unitati.

Stradivarius

Un alt brand din portofoliul Inditex, Stradivarius, prezent in Romania cu 24 de magazine, a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 26 milioane euro (117 milioane lei) si un profit de aproximativ 2,8 milioane euro (12 milioane lei).

In comparatie cu anul trecut, afacerile Stradivarius s-au majorat cu 23%, de la 21,5 milioane euro (95 milioane lei). In ceea ce priveste profitul, acesta s-a situat in crestere cu 45%, de la 1,9 milioane euro (8,3 milioane lei). Ca numar de angajati, Stradivarius si-a marit colectivul de la 164 de persoane in 2015 la 186 anul trecut.

Massimo Dutti

Massimo Dutti, brandul premium al grupului Inditex, cu articole vestimentare mult mai scumpe decat celelalte branduri, a inregistrat pe plan local o cifra de afaceri de aproximativ 25 milioane euro (111 milioane lei) si un profit net de circa 5,2 milioane euro (24 milioane lei).

Afacerile au fost pe un trend ascendent si pentru Massimo Dutti, care, prin comparatie, a vandut in 2015 articole in valoare de 21,7 milioane euro (96,5 milioane lei) si a raportat un profit de 4,8 milioane euro (21,4 milioane lei).

Massimo Dutti si-a marit si numarul de angajati, de la 111 in 2015 la 120 in 2016. Pe plan local, brandul spaniol detine 11 magazine.

Oysho

Anul trecut, retailerul de lenjerie intima si costume de baie Oysho, apartinand grupului spaniol Inditex, a vandut articole de circa 6,7 milioane euro (30 milioane lei) si un profit de aproape 1,5 milioane euro (6,7 milioane lei), potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante. Ambii indicatori financiari sunt in crestere, avand in vedere ca in 2015 Oysho a raportat o cifra de afaceri de peste 5,6 milioane euro (25 milioane lei) si un profit net de 1,2 milioane euro (circa 5,5 milioane lei).

Brandul de lenjerie intima si costume de baie Oysho apartine grupului de moda spaniol Inditex, fiind cel de-al saptelea brand pe care Inditex l-a adus in Romania, anul trecut. Daca in 2015, Oysho angaja 44 de persoane, anul trecut colectivul brandului a ajuns la 49 de persoane.

Zara Home

Zara Home, specializat in articole pentru amenajarea si decorarea locuintei, a intrat pe piata locala in 2008. Retailerul a vandut, anul trecut, in cele sase magazine detinute pe plan locale, articole in valoare de 5,7 milioane euro (25,8 milioane lei), in crestere cu 20% fata de anul anterior, cand a raport o cifra de afaceri de 4,7 milioane euro (21,2 milioane lei).

In ceea ce priveste profitabilitatea Zara Home pe plan local, cele sase magazine ale brandului spaniol au reusit sa inregistreze un profit net de 1,1 milioane euro (5,1 milioane lei) in 2016, cu doar 10% mai mare decat in anul anterior.

Zara Home este specializat in articole pentru amenajarea si decorarea locuintei. Gama sa de textile - asternuturi de pat, fete de masa si articole pentru baie - reprezinta 70% produse, dar si tacamuri, articole din ceramica, din sticla si alte obiecte decorative. In octombrie 2015, s-a lansat si magazinul online Zara Home pentru clientii din Romania.


Sursa foto: Viorel Dudau/Dreamtime

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri